beantwoord

Dienstregeling Muiderpoort station onhandig

  • 15 September 2023
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Voor mij werkt de dienstregeling van station Muiderpoort erg onhandig. De treinen vertrekken/arriveren vaak niet evenredig over het uur waardoor ik vaak een aansluiting op een andere trein (bv de IC direct vanaf Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal en vice versa) maar elk half uur kan halen (mits er geen vertraging is) ipv elk kwartier/20 min. Verder moest ik laatst in het weekend naar station Sloterdijk, maar de sprinter richting Hoofddorp blijft dan 12 min wachten op Amsterdam Centraal voordat hij doorrrijdt naar Sloterdijk. Er zijn andere treinen die korter stoppen, maar die tijden komen niet altijd uit met een overstap. Zijn er meer reizigers die dit ervaren? @NS Kan hier bij een volgende aanpassing van de dienstregeling eens naar worden gekeken?  

icon

Beste antwoord door Laura NS 15 September 2023, 11:08

Bekijk origineel

3 reacties

Verder moest ik laatst in het weekend naar station Sloterdijk, maar de sprinter richting Hoofddorp blijft dan 12 min wachten op Amsterdam Centraal voordat hij doorrrijdt naar Sloterdijk. 

Deze sprinter is nooit bedoeld geweest als doorgaande verbinding. Het zijn eigenlijk twee losse sprinters die ooit aan elkaar zijn gekoppeld omdat dat wat materieel en personeel uitspaart en ook wat minder perronruimte in beslag neemt.

Het aanpassen van de dienstregeling rond Muiderpoort is problematisch omdat het zowel op de baanvakken naar Weesp als naar Breukelen passen en meten is.

Ik weet er het fijne niet van, maar ik kan je feedback natuurlijk altijd even doorspelen. :)

Reputatie 7
Badge

Als je in de sprinter vanuit de richting Muiderpoort zit die zo lang op Centraal blijft staan voor hij doorrijdt richting Hoofddorp, kun je desgewenst ook overstappen, dan ben je iets eerder op Sloterdijk. Je moet dan zeker als het druk is of bij wat vertraging wel behoorlijk doorlopen bij die overstap op Amsterdam Centraal. Bijvoorbeeld vanuit de sprinter die van 8:19 tot 8:31 op Centraal staat en dan om 8:37 op Sloterdijk is, is de sprinter van 8:26 die om 8:31 op Sloterdijk is in principe te halen.

Reageer