Dienstregeling 's-Hertogenbosch - Geldermalsen zaterdag 5 februari | NS Community
beantwoord

Dienstregeling 's-Hertogenbosch - Geldermalsen zaterdag 5 februari

  • 9 February 2022
  • 7 reacties
  • 167 Bekeken

Op zaterdag 5 februari nam ik de trein naar Geldermalsen.

Normaal gesproken heb je daar een overstap van 27 minuten. 

Van 4B naar 4A of andersom maar op hetzelfde perron.

Kom je om 9.33 aan en vertrekt de sprinter weer om 10.03. 

Nu stond er al een sprinter van 9.03 die ik daardoor haalde.

Hij wachtte nog ruim 10 minuten op het station en vertrok toen pas en ik kwam om 9.55 in Geldermalsen aan. 

Mijn vraag is dus wat is de reden van deze vertraging geweest; omdat de trein volgens mij op zijn vertrekstation stond en toch flink later vertrok.,

icon

Beste antwoord door Tochjo 9 February 2022, 13:52

Bekijk origineel

7 reacties

Ik weet niet zeker of ik de reissituatie helemaal goed in beeld heb. Het gaat in dit geval om de trein van 9.03 uur van Den Bosch naar Geldermalsen van afgelopen zaterdag? Ik kom bij deze trein namelijk geen vertraging tegen in de zin van dat de trein 10 minuten op Den Bosch is blijven staan.:sweat_smile:

Klop Denice! Je hebt deze goed in beeld.

Ik zou inderdaad de trein van 9.33 nemen maar die van 9.03 stond nog klaar en heb ik toen genomen.

Hij vertrok rond 9.40 en we waren rond 9.55 in Geldermalsen.

Bijzonder dat je dan geen vertraging vindt. Zie je die rit wel?

(Ik vind het vooral interessant om te weten).

Aangezien ik opgehaald werd en niet ruim 20 minuten wilde wachten heb ik de ophaler geappt en ze kon wat eerder komen.en dat scheelde al.

Badge +3

Het lijkt erop dat u de trein van 9.33 uur uit 's-Hertogenbosch had. Deze vertrok met een vertraging van een kleine tien minuten.

Tochjo dat zou zeker kunnen. 

Stel dat die tijd klopt wat was de reden van de vertraging?

Normaalgesproken was deze trein net vertrokken als ik naar de andere zijde van het perron was gelopen

In mijn geval een gelukje.

Het zal inderdaad de trein van 9.33 geweest zijn aangezien die van 9.03 nagenoeg op tijd vertrokken is.

De vertraging van een trein kan door heel veel omstandigheden komen en is niet zomaar te achterhalen als je er niet als medewerker op dat moment bij bent of in de buurt bent geweest.

Soms is het af te leiden uit andere vertraagde treinen maar dan nog blijft het giswerk.

Als er niets is omgeroepen in de trein omtrent de vertraging dan zul je het antwoord hier ook niet vinden verwacht ik.

Reputatie 7
Badge +3

Het was in ieder geval niet omdat de trein van de vorige rit met vertraging in Den Bosch aankwam, want rit 6027 was keurig op tijd in Den Bosch. Misschien moest het treinstel opnieuw opgestart worden of arriveerde de machinist of conducteur later bij de trein omdat deze van een andere trein moest komen, of was het nog iets heel anders. Als er wel iets omgeroepen is in de trein, kan dat gedaan zijn voordat u in de trein stapte, dat zou u misschien hebben kunnen vragen aan de andere reizigers. Of anders aan de conducteur als die in de buurt was. Zo achteraf is het alleen maar gissen naar de oorzaak. 

Dank voor de reacties ik was met name benieuwd omdat dit station geen “passeer” station was maar een vertrekstation. Tijdstip kan zeker kloppen.

In mijn geval fijn omdat de overstaptijd ruim is (al is de trein er vaak wel eerder en kun je er vast in zitten).

Reageer