Dienstregeling werkzaamheden | NS Community

Dienstregeling werkzaamheden

  • 3 June 2022
  • 5 reacties
  • 101 Bekeken

Normaal gesproken neem ik elke doordeweekse ochtend de trein van rotterdam centraal naar breda van 0752. Soms rijdt deze echter opeens een dag niet en staat deze ook niet op het bord van vertrekkende treinen, wat (denk ik) betekent dat deze niet gepland staat voor die dag. Is dit iets wat ik aan kan zien komen, of is er een manier om dit te kunnen voorspellen zonder elke ochtend de dienstregeling voor die dag te bekijken? Vast bedankt voor uw reactie.


5 reacties

Er zijn het pinksterweekend van donderdagavond t/m maandag weer eens werkzaamheden. Dat was overigens al lang van te voren gepland en aangekondigd.

Reputatie 7
Badge +3

Is dit iets wat ik aan kan zien komen, of is er een manier om dit te kunnen voorspellen zonder elke ochtend de dienstregeling voor die dag te bekijken?

De Reisplanner wordt normaal gesproken uiterlijk 10 dagen van tevoren bijgewerkt, dus voor aangekondigde werkzaamheden hoeft u niet elke dag te kijken. Er kunnen natuurlijk wel storingen zijn die niet van tevoren bekend zijn. Daarom raadt NS aan voor elke reis de planner te checken.

Reputatie 4

Er zijn inderdaad werkzaamheden maar de IC direct staat wel ingepland. Met vermelding dat de reistijd een kwartier extra is. Maar de opgegeven reisduur is gewoon rond de 20-23 minuten zoals altijd??? Ook de vermelding dat de dienstregeling is aangepast is te summier. Wat dan precies? 

Er zijn inderdaad werkzaamheden maar de IC direct staat wel ingepland. Met vermelding dat de reistijd een kwartier extra is. Maar de opgegeven reisduur is gewoon rond de 20-23 minuten zoals altijd??? Ook de vermelding dat de dienstregeling is aangepast is te summier. Wat dan precies? 

Er rijden maar twee van de vier binnenlandse treinen tussen Rotterdam en Breda. Daarna rijdt ook de IC naar Brussel.

De treinen uit Eindhoven rijden wel en rijden na Rotterdam door naar Schiphol en Amsterdam.

Goedemorgen GuidoJungh en welkom bij de Community! Ik heb je topic verplaatst en hernoemd om de vindbaarheid ervan te vergroten.

 

Wat je zegt klopt inderdaad, en dat wordt hierboven door meerdere leden ook bevestigd. In dit geval zijn er werkzaamheden waardoor de dienstregeling van de Intercity Direct is aangepast. Hierdoor rijden deze op andere tijden dan op een normale doordeweekse dag. De enige echte manier om erachter te komen of dat het geval gaat zijn, is om toch regelmatig de Reisplanner te controleren. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.

Reageer