beantwoord

Draai de dienstregeling (2024) terug.

  • 15 December 2023
  • 12 reacties
  • 488 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

De nieuwe dienstregeling is ingegaan en dit is gelijk merkbaar onderweg. De treinen zijn gehalveerd en totaal niet geschikt voor spits. Tenzij je elkaar wilt verdrukken, tussen de deuren klem wilt zitten of op het dak eindigen. Hoe heeft NS ooit bedacht dat een 4bak trein werkt op het drukste moemnt van de dag? Rijden zij zelf allemaal met de luxe auto naar NS ofzo? 

Dit soort praktijken motiveren mij steeds meer om niet meer te gaan betalen voor NS en maar gewoon zonder ticket te reizen. Controleren doen ze toch nauwelijks meer, laat staan als de gehele IC of sprinter potdicht staat vol met mensen. Want voor deze wanpraktijken tegen de reiziger is het de dure prijs niet waard. 

Daarom de directe vraag, of bijna brandbrief:
Draai de dienstregeling per direct terug! Dit wanbeleid is een misdaad tegen de reiziger.

icon

Beste antwoord door Tamzin 15 December 2023, 11:48

Bekijk origineel

12 reacties

Als leuk extratje. Vanochtend zat de trein dusdanig vol dat we niet meer verder konden rijden dan Den Haag doordat de deuren geblokkeerd raakte. 

Reputatie 7
Badge

Ik denk niet dat de dienstregeling terug gedraaid wordt. Ondanks de vele flaters. 

Daarom de directe vraag, of bijna brandbrief:
Draai de dienstregeling per direct terug! Dit wanbeleid is een misdaad tegen de reiziger.

Gebeurt niet, reis maar buiten de spits of wen er maar aan. Het geld bij NS is op en personeel/vakbonden eisen alweer 9% loonsverhoging. NS zal alle bezuinigings-zeilen moet bijzetten om de komende tijd niet failliet te gaan.

Ik moet er ook wel een beetje om lachen. Iedereen loopt hier te klagen over de dienstverlening door NS maar diezelfde mensen staan wel te roepen dat NS een monopolie moet houden en concurrentie moet worden verboden. Tja, je weet nu eenmaal hoe monopolies werken.

Daarom de directe vraag, of bijna brandbrief:
Draai de dienstregeling per direct terug! Dit wanbeleid is een misdaad tegen de reiziger.

Gebeurt niet, reis maar buiten de spits of wen er maar aan. Het geld bij NS is op en personeel en vakbonden eisen alweer 9% loonsverhoging. NS zal alle bezuinigings-zeilen moet bijzetten om de komende tijd niet failliet te gaan.

Ik moet er ook wel een beetje om lachen. Iedereen loopt hier te klagen over de dienstverlening door NS maar diezelfde mensen staan wel te roepen dat NS een monopolie moet houden en concurrentie moet worden verboden. Tja, je weet nu eenmaal hoe monopolies werken.

Ja die stakingen las ik ook al. Dat ze het lef hebben om dat te eisen nog na de vorige ronde door hun + buschauffeus. Of die vakbonden moeten hun verantwoording nemen of NS. Want dit werkt totaal niet. 

Helaas kan ik niet buiten de spits reizen ivm studie/lesrooster.  Als ik dat kon, had ik dat uiteraard gedaan. 

 

 

Ja die stakingen las ik ook al. Dat ze het lef hebben om dat te eisen nog na de vorige ronde door hun + buschauffeus. Of die vakbonden moeten hun verantwoording nemen of NS. Want dit werkt totaal niet. 

Het grote probleem zit bij de politiek die geen concurrentie op het spoor wil. Vakbonden kunnen daardoor risicoloos onbeperkt eisen stellen en NS kan de dienstverlening onbeperkt verslechteren zonder dat dat consequenties heeft.  

Reputatie 7
Badge +1

Volle treinen kun je hier melden: https://volletreinen.nl/

Verder zou het misschien helpen als we wisten over welk traject dit gaat.

Reputatie 5

Ik vind de nieuwe dienstregeling juist beter. De treinen Amsterdam-Hoorn (via haarlem) en Amsterdam-Zandvoort rijden (wanneer ik rijd) gewoon met 10 bakken zoals vroeger. Ook een extra intercity Amsterdam-Den haag buiten de spits. Daar tegenover komt te staan dat de intercity's ingekort zijn. Als ze vol zijn ga ik gewoon met de sprinter.

De lengte van de treinen is gelukkig iets wat tussentijds aangepast kan worden zonder te wachten op de nieuwe dienstregeling. Elke 2 maanden vinden er kleine aanpassingen plaats aan de dienstregeling, helaas is de voorbereidingstijd voor zo'n wijziging ook 2 maanden dus de wijzigingen die in februari doorgevoerd worden zijn inmiddels al bepaald, nieuwe inzichten van direct na de start van de nieuwe dienstregeling kunnen dus pas per april doorgevoerd worden. Dat tijdschema is Europees afgesproken dus daar kan de NS weinig aan veranderen.

Eventueel kan men nog ad-hoc wijzigingen doorvoeren tot enkele dagen van te voren maar mijn ervaring is dat men dat alleen doet bij dringende noodzaak, ik vermoed omdat dit extra mankracht kost die men eigenlijk niet heeft.

Reputatie 7

Ja die stakingen las ik ook al. Dat ze het lef hebben om dat te eisen nog na de vorige ronde door hun + buschauffeus. Of die vakbonden moeten hun verantwoording nemen of NS. Want dit werkt totaal niet. 

 Voor wie stakingen rond de feestdagen vreest, dat is inmiddels van de baan. De onderhandelingen zijn in reces tot begin januari.

Reputatie 7

 

Het grote probleem zit bij de politiek die geen concurrentie op het spoor wil. Vakbonden kunnen daardoor risicoloos onbeperkt eisen stellen en NS kan de dienstverlening onbeperkt verslechteren zonder dat dat consequenties heeft.  

Zodat steeds meer mensen de trein gaan laten voor wat het is en als het enigzins kan voor alternatieve vervoersmogelijkheden gaan. 

Ze hebben het steeds over de te verwachten groei van reizigersaantallen de komende jaren, nou vergeet het maar als de dienstverlening ieder jaar verslechtert met als klap op de vuurpijl hogere tarieven, want de hogere lonen die geëist worden moeten ergens vandaan komen. De tarieven worden komend jaar niet verhoogd, fijn, maar wacht tot 2025... 

 

 

 Voor wie stakingen rond de feestdagen vreest, dat is inmiddels van de baan. De onderhandelingen zijn in reces tot begin januari.

Stakingen rond de feestdagen hebben ook niet veel impact, scholen zijn dicht, veel werkenden zijn vrij en het is niet echt weer voor een dagje uit. 

Volle treinen kun je hier melden: https://volletreinen.nl/

Verder zou het misschien helpen als we wisten over welk traject dit gaat.

Haarlem - Den Haag. En Haarlem - Den Haag HS.

Reageer