Beste lezer als eerst wil ik even zeggen dat dit best een uit de hand gelooen vragenlijst geworden is, maar de ene vraag liep over in het andere. Sorry als het verwarrend overkomt.
Op den duur verdwijnen de ICD en Intl. Treinen van Asd. Ze gaan over Zuid. De ICD word overigens zelfs doorgetrokken naar Gn/Lwc, maar worden dat alle ritten? En rijd men dan de laatste treinen naar de wgm? Ik vraag me al zo een lange tijd af hoe dan de treinenloop eruit gaat zien, bijv ook hoevaak per uur er tussen welke punten gereden wordt?(vraag 1) heeft iemand inzicht hierop?(vraag 2) En wanneer die nou precies is met alle vertraging door levering ICNG & Corona?
Zonder ERTMS op SAAL kan ik me niet voorstellen dat dat voorbij Zuid namelijk allemaal past, natuurlijk is men intern allang daarmee bezig en ligt het vast allemaal al klaar in de planning. Maar tussen Diemen Zuid en Duivendrecht heb je dan op maar twee sporen:
SPR Hfd - Ut
SPR Hfd - Almo
IC Gvc - Gn - Lwc
IC Ddr - Lly
ICD Rtd - Gn/Lwc
+ Rangerend leegmat → wgm
ICE
THA
EUROSTAR
IC Brussel
Evt ICB???
Ligt ERTMS er nou al tegen de tijd dat dit allemaal in gaat of is dat ná verbouwing van het station? ProRail en Project Zuidasdok lijken namelijk beide hun eigen tijdlijnen te hebben voor t station. Daarnaast nog oude docunenten van het rijk hierover.
Wie heeft al een idee welke treinen er dan misschien opgenomen kunnen worden in de toekomstige uitgebreidde ICD?
Hoe verwacht men de Flevolijn in te delen met deze dienst erbij? Ik verwacht namelijk niet dat 700/1800 & 2400 zullen verdwijnen. Zelfs 2600 alhoewel kort, is een belangrijke verbinding met Asd vanaf Alm! (Vraag 5)
En als allerlaatst:
Als je op Zwolle/Almere instap hoe betaalt en tot Rotterdan reis, hoe betaal ik de HSL toeslag dan? Ik neem aan niet op Zuid of schiphol uit te moeten stappen voor zo een rood paaltje! Plaatsing van die paaltjes op elk ICD station lijkt me namelijk verwarrend voor reizigers zelfs als je dit expliciet uitlegt.