beantwoord

Een hele dag geen treinen vanwege een "landelijke stroomstoring" terwijl goederentreinen aan en afrijden

  • 3 April 2022
  • 5 reacties
  • 156 Bekeken

Kan iemand mij een technische verklaring geven hoe het kan dat ik vele uren langs het spoor fietsend op mijn vouwfietsje thuis moet zien te komen omdat er simpelweg geen treinverkeer mogelijk zou zijn bij een landelijke stroomstoring, terwijl de ene na de andere goederentrein en hoge snelheidstrein mij passeert?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 3 April 2022, 22:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Er was geen “landelijke stroomstoring". NS had een storing aan een IT-systeem: https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/zondag-3-april-geen-ns-treinen-meer.html

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

NS treinen konden niet rijden wegens de storing. Goederen en internationale treinen (en de treinen van andere vervoerders) hadden daar geen last van.

Kan iemand mij een technische verklaring geven hoe het kan dat ik vele uren langs het spoor fietsend op mijn vouwfietsje thuis moet zien te komen omdat er simpelweg geen treinverkeer mogelijk zou zijn bij een landelijke stroomstoring, terwijl de ene na de andere goederentrein en hoge snelheidstrein mij passeert?

Er was helemaal geen stroomstoring maar een storing aan een intern planningsysteem van NS. Daar hebben andere spoorwegbedrijven natuurlijk geen last van want die plannen ieder op hun eigen manier.

Reputatie 7
Badge +1

Denk eens een stappie verder: die honderden/1000en mens personeel dat ook-soms 10tallen Kms ver van de standplaats, gestrand is en ook maar moet zien weer thuis te geraken. Een POD-bus (=pers. ophaal dienst) zal er ook wel niet inzitten. Al kunnen ze misschien wel vele uren ongewild overwerk claimen. Wat overigens sterk versterkt wordt door de jarenoude onwil van de machtige bonden om dat zgn. ´rondje rond de kerk´ vanwege vermeend gevaar te dwarsbomen.

Denk eens een stappie verder: die honderden/1000en mens personeel dat ook-soms 10tallen Kms ver van de standplaats, gestrand is en ook maar moet zien weer thuis te geraken. Een POD-bus (=pers. ophaal dienst) zal er ook wel niet inzitten. Al kunnen ze misschien wel vele uren ongewild overwerk claimen. Wat overigens sterk versterkt wordt door de jarenoude onwil van de machtige bonden om dat zgn. ´rondje rond de kerk´ vanwege vermeend gevaar te dwarsbomen.

Wat een totale onzin schrijf je hier, dienstdoende medewerkers van de NS komen altijd thuis ook bij dit soort storingen al is het sons inderdaad iets later dan dat dat normaal gesproken zou zijn.

En die “machtige” bonden zijn ten eerste niet meer zo machtig als jij doet voorkomen en zijn ten tweede in dit soort situaties absoluut geen tegenstander van pendeldiensten, ook die willen altijd dat reizigers vervoerd worden en zijn al meerdere keren (de afgelopen jaren) verbaasd geweest dat de NS geen pendeldiensten heeft opgetuigd omdat dat geheel zonder dienstregeling simpel is te realiseren.

Dat dit niet gebeurt moet je neerleggen bij het niet capabele management bij de NS centraal en op de standplaatsen, blijkbaar zijn deze managers niet meer geschikt om een ouderwetse code rood tafel op te zetten waardoor er wel treinen kunnen rijden.

Reageer