beantwoord

Extra Intercitystops in Baarn???

  • 17 April 2023
  • 4 reacties
  • 186 Bekeken

Reputatie 1

Vandaag kreeg ik op Twitter 2 dames uit Rotterdam die namelijk beweren dat de Intercity's soms extra zullen gaan stoppen op station Baarn. Ik vind het een vreemde gang van zaken want naar mijn mening hebben er op station Baarn nooit intercity's gestopt. Alleen sprinterserie 5800 maar die gaan elk halfuur. Ook onduidelijk als de Intercity's toch op station Baarn zullen gaan stoppen welke intercity's het gaan en vertrektijden is voor mij althans heel erg vaag. Ik heb die 2 Rotterdamse dames uit voorzorg geblokkeerd maar ik ben ook verder geen expert in de dienstregelingen. Vind het anderzijds ook heel erg eentonig. Mogelijk dachten ze dat ik bij de NS zou werken maar dat is niet zo.  Ik heb helaas helemaal geen helderheid. Weet iemand het dat?

icon

Beste antwoord door Bemined 17 April 2023, 16:48

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6

Ik weet niks van een intercity stop op Baarn, maar het zou door werkzaamheden wel kunnen gebeuren binnenkort. Ik ben nu niet in de gelegenheid om dat te controleren, maar ik zal vanavond eens even inloggen in de systemen om te kijken of ik daar iets kan vinden. 

Reputatie 1

@Sander-VH  Ok hopelijk krijg ik dan wat helderheid.

Dit was vorig weekend vanwege werkzaamheden bij Utrecht Overvecht, inderdaad vanwege werkzaamheden. Dit kan verschillende oorzaken hebben, soms is het om reizigers die via een andere route moeten reizen een betere overstap te bieden, maar soms ook om de dienstregeling ‘uit te buigen’. Dat wil zeggen dat de reistijd verlengd wordt om te voorkomen dat de trein voor een rood sein terecht komt verderop omdat er bijvoorbeeld minder sporen beschikbaar zijn.

Reputatie 6

Dit was vorig weekend vanwege werkzaamheden bij Utrecht Overvecht, inderdaad vanwege werkzaamheden. Dit kan verschillende oorzaken hebben, soms is het om reizigers die via een andere route moeten reizen een betere overstap te bieden, maar soms ook om de dienstregeling ‘uit te buigen’. Dat wil zeggen dat de reistijd verlengd wordt om te voorkomen dat de trein voor een rood sein terecht komt verderop omdat er bijvoorbeeld minder sporen beschikbaar zijn.

Ik denk dat dit het antwoord op je vraag is @Treinenwereld

Reageer