beantwoord

Extra stop intercity Utrecht-Leeuwarden op station Den Dolder

  • 19 August 2022
  • 6 reacties
  • 415 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik ben mijn reis aan het plannen voor zaterdag 20 augustus vanaf station Den Dolder. Ik zie dat de intercity naar Leeuwarden ook stopt op dit station. Klopt dat wel, en wat is de reden van deze extra stop? Alvast dank! 

icon

Beste antwoord door Isitimela 19 August 2022, 16:28

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Wat de exacte reden is kan ik niet zo snel vinden, maar het klopt wel. Zaterdag stoppen de intercity’s Rotterdam en Zwolle/Groningen extra in Den Dolder. 

Let er wel op dat de intercity Rotterdam - Leeuwarden slechts tot Zwolle rijdt, in verband met personeelstekort. Je kunt dus het beste de intercity nemen die naar Groningen rijdt, en dan overstappen in Zwolle. Anders ben je een half uur langer onderweg. 

Reputatie 7
Badge +3

De enige reden hiervoor die ik zo kan verzinnen is dat NS heeft aangegeven treinen op verschillende trajecten extra stops maken vanwege de Vuelta. Zaterdag komt de route dicht bij Den Dolder (gaat dan over de landingsbaan van de vliegbasis Soesterberg), dus mogelijk is dit de reden.

Reputatie 6
Badge +1

De enige reden hiervoor die ik zo kan verzinnen is dat NS heeft aangegeven treinen op verschillende trajecten extra stops maken vanwege de Vuelta. Zaterdag komt de route dicht bij Den Dolder (gaat dan over de landingsbaan van de vliegbasis Soesterberg), dus mogelijk is dit de reden.

Dit heeft inderdaad te maken met de Vuelta.

Op zaterdag 20 augustus zullen er tussen 14:00 - 19:00 uur twee extra Intercity's per uur vanaf beide richtingen stoppen op station Den Dolder.

Bron

Reputatie 7
Badge +3

Ik had wel op die website gekeken voor de route maar niet op de pagina waar de melding over de extra stops staat. 

Hoi Theye, en welkom bij onze Community.

Isitimela heeft het bij het juiste eind. Vanwege de Vuelta stoppen er tussen ongeveer 14:00 uur en 19:00 uur extra treinen op station Den Dolder. Verder sluit ik me aan bij het gegeven advies wat betreft de uitdunning van de dienstregeling, dat is een erg waardevolle tip.

Goede reis alvast!

Reputatie 7
Badge +2

De enige reden hiervoor die ik zo kan verzinnen is dat NS heeft aangegeven treinen op verschillende trajecten extra stops maken vanwege de Vuelta. Zaterdag komt de route dicht bij Den Dolder (gaat dan over de landingsbaan van de vliegbasis Soesterberg), dus mogelijk is dit de reden.

Klopt helemaal, de ICs van Rotterdam naar Leeuwarden/Zwolle stoppen in beide richtingen in eerder genoemde periode extra op Den Dolder, tevens wordt het hek van de vliegbasis aan de Dolderse kant geopend zodat niet omgelopen hoeft te worden.

Is ingepland na een vraag daarnaar vanuit Rover, nadat geconstateerd werd dat de Vuelta opriep met het OV naar de tussensprint op de Vliegbasis te komen terwijl al het busverkeer rond Soesterberg de hele middag plat ligt door diezelfde Vuelta.

Reageer