beantwoord

Extra trein Bijlmer ArenA richting Breukelen

  • 22 September 2023
  • 6 reacties
  • 192 Bekeken

Na wedstrijden van Ajax, zoals gisteren donderdag 21 september, is er een extra trein tussen Amsterdam Bijlmer ArenA en Breukelen gepland. Prima! Deze vertrekt echter om 22.59u vanuit Bijlmer ArenA.

Dat is veel te vroeg voor supporters die de Ajax wedstrijd bijwonen. De Ajax wedstrijden die om 21.00 beginnen zijn dan amper afgelopen, laat staan dat je op het perron kunt zijn op die tijd.

Waarom is deze extra trein niet wat later in de dienstregeling, b.v. vertrektijd om 23.15? Dat past veel beter bij het Ajax wedstrijdschema.

 

 

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 22 September 2023, 13:03

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi appletreelane,

Er zijn altijd supporters die eerder het stadion uit gaan (zeker bij Ajax 😋). Voor de mensen die later komen was er ook om 23.29 uur een extra trein.

Hoi appletreelane,

Er zijn altijd supporters die eerder het stadion uit gaan (zeker bij Ajax 😋). Voor de mensen die later komen was er ook om 23.29 uur een extra trein.

 

Klopt om 23.29 is er ook een, maar mijn punt is dat de extra trein(en) qua schema (59 en 29) veel te dicht op de normale dienstregeling (04 en 34) zitten. Dit moet beter te verdelen zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Tot Breukelen rijden ze inderdaad dezelfde route, maar de extra treinen rijden daarna naar Utrecht, terwijl die van .04 en .34 naar Rotterdam gaan.

Maar misschien wil een moderator je suggestie wel doorzetten in de organisatie. Ik zou echter geen wonderen op korte termijn verwachten 🙂

Reputatie 7
Badge +3

Vergeet niet dat er ook nog andere reguliere treinen reden, waarbij sommige treinen een extra stop maakten op BijlmerArenA, zoals de 3085 om 23:05 (+5) en 3087 om 23:35 (+5) en ook nog als extra trein de de 3187 om 23:16 (+6). Het moet er allemaal maar tussen passen. 

Reputatie 7
Badge

Ik vind het ook vreemd dat die trein om 22.59 vertrekt. Veel supporters halen dat niet eens.

Ik vind het ook vreemd dat die trein om 22.59 vertrekt. Veel supporters halen dat niet eens.

 

Precies die is dus ook zowat leeg, terwijl die van 23.29 juist supervol zit en je daar dus zowat 25 minuten op moet wachten.Dit moet echt beter kunnen lijkt me.

Reageer