beantwoord

Formule 1 weekend

  • 12 August 2022
  • 28 reacties
  • 1051 Bekeken

Beste NS. Over een paar weken is het formule 1 weekend.  Vraag is of alle overige treinen in de omgeving van zandvoort ook nog rijden. Ik kom 2 dagen vanaf heemstede. En wil dan via Haarlem naar zandvoort met de trein. Kan dat ??

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 12 August 2022, 09:58

Bekijk origineel

28 reacties

We gaan nu wel heel erg off topic. De topicstarter vraagt of zijn trein rijdt in het F1 weekend. Antwoord is al gegeven en nu gaan we verzanden in het cao conflict bij NS, waar in ieder geval ikzelf te weinig info heb over de acties die worden voorbereidt. Hetgeen ik weet, heb ik gepost en we zullen een nieuw topic anders moeten openen over de cao perikelen.

Reputatie 7
Badge +3

Daar heeft @Loes helemaal gelijk in. Het enige relevante is of er in het F1-weekend stakingsacties te verwachten zijn. Die vraag is inmiddels beantwoord.

 

Het personeel wil 20%, NS heeft geen rooie cent en de politiek gaat het ook niet betalen. Dan valt er dus weinig te onderhandelen of te bemiddelen. Uiteindelijk kan het na weken staken op een faillissement uitdraaien 

De ervaring bij stakingen, zeker bij de (semi-)overheid, leert juist dat er vaak ineens toch meer geld bleek te zijn dan dat er was.

En inderdaad, er blijken toch ineens ergens bergen met geld beschikbaar te zijn om een beter bod te doen. Geld dat er zogenaamd niet was.

https://www.nu.nl/economie/6222276/ns-komt-met-beter-loonbod-en-hoopt-nieuwe-stakingen-te-voorkomen.html

En nu dooronderhandelen en als dat niet lukt doorstaken voor een nog beter bod. Waarom? Omdat er ook dan weer meer geld blijkt te zijn dan er 'was'.

Zodat ook volgend jaar reizigers weer probleemloos naar en van Zandvoort gebracht kunnen worden. Ik was er dit jaar niet bij, maar in 2021 was het treinvervoer bijzonder goed georganiseerd en liep het vanaf Amsterdam Centraal gemoedelijk en als een geoliede machine 

Reageer