fout in reisplanner en in ov9292 1e kerstdag | NS Community

fout in reisplanner en in ov9292 1e kerstdag

  • 25 December 2021
  • 16 reacties
  • 357 Bekeken

Reputatie 3

25 december Eindhoven Serooskerke, bus 133 connexxion van Middelburg naar Serooskerke rijdt alleen op de even uren. Volgens de reisplanner rijdt deze op alle uren, dit klopt niet!


16 reacties

Reputatie 7

Dit is een forum specifiek over NS en niet voor busdiensten.

Reputatie 7
Badge

Dit gaat wel degelijk over NS.

Reputatie 6

Zowel de reisplanners van NS, 9292 als die van Connexxion geven dus foutieve informatie.

Normaal gesproken is er op zaterdag een uurdienst, maar op zon-en feestdagen wordt er éénmaal in de twee uur gereden.

Reputatie 7
Badge +3

Ook de bustijden in Eindhoven kloppen niet. Ze rijden een zondagsregeling, maar de planner weet dat niet. 

Reputatie 5

Ik ontdek net op een Arnhemse bushalte dat de bus die 9292 mij voorschotelde ook niet komt opdagen. Lijkt dat ook Breng/Connexxion/Transdev in de regio Arnhem-Nijmegen de zaterdagse dienstregeling aan de reisplanners heeft doorgegeven.

Reputatie 7
Badge +1

Mogelijk-dit bedacht ik onderweg; Op de ZO rijdt deze ringlijn weliswaar om de 2 uur, in beide richtingen, maar het V af Mdbg is om en om-zodat de plaatsen langsheen de kust elk uur te bereiken zijn, soms met wat langere reisweg. Dit zou moeten blijken in alternerende A tijden.

Vooral Conx doet met de recente bezuinigingen en op slappe tijden dit kunstje wel meer, ook bij overal in N-H. Toch eigenlijk wel aardig bedacht om de schaarse reizigers dan toch meer mogelijkheid te bieden……..

Reputatie 7
Badge +1

Als alle planners verkeerde info geven, dan is het waarschijnlijk dat Connexxion data met fouten heeft geleverd.

Badge +3

Als alle planners verkeerde info geven, dan is het waarschijnlijk dat Connexxion data met fouten heeft geleverd.

Dat zou best eens kunnen, want Eindhoven (Bravo/Hermes) is ook Connexxion.

Reputatie 5

Ook voor de regio Arnhem/Nijmegen heeft Connexxion/Hermes/Transdev vandaag de verkeerde gegevens aangeleverd aan de reisplanners… zo ontdekte ik net wachtende op een bus die nooit is gekomen maar wel in de 9292-app was aangekondigd.

Badge +3

Gelukkig maakt voor de bussen in Eindhoven een zaterdag of zondag weinig uit, tenzij je ‘vroeg’ op pad wilt (eerste bus).

Maar dat is in de regio Arnhem/Nijmegen anders dus?

Check de (online) haltevertrekstaat, als ultieme optie :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +3

Gelukkig maakt voor de bussen in Eindhoven een zaterdag of zondag weinig uit, tenzij je ‘vroeg’ op pad wilt (eerste bus).

De bus die ik vanmiddag had rijdt op zaterdag elk kwartier, op zondag elk half uur. Dat kwartier was toch best koud in de snijdende wind :slight_smile:

Reputatie 5

Check de haltevertrekstaat, als ultieme optie :sweat_smile:

Dat is inderdaad hoe ik constateerde dat deze bus inderdaad nooit zou komen (hele dienst rijdt niet op zon- en feestdagen - wel zaterdagen). Daar constateerde ik ook dat de Breng App wel up-to-date was, maar blijkbaar hebben ze verzuimd de correcte OV-gegevens met andere platforms te delen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat kwartier was toch best koud in de snijdende wind :slight_smile:

Maar met een naam als mrfreeze moet je daar toch tegen kunnen? :rofl:

Here we go again. Dat busmaatschappijen voor feestdagen de verkeerde dienstregeling aanleveren is al jarenlang een probleem. Klagen bij CXX/Hermes dus.

Ik zal intern ook een melding ervan doorzetten, maar ik heb ook het vermoeden dat deze fout dit keer niet bij ons wegkomt.

Badge +3

Ik zal intern ook een melding ervan doorzetten, maar ik heb ook het vermoeden dat deze fout dit keer niet bij ons wegkomt.

Dat klopt, want de NS Reisplanner geeft van/naar iets dat geen treinstation is een 9292 advies.

Reageer