beantwoord

Geen rechtstreekse treinen Amersfoort Schothorst - Den Haag Centraal

  • 24 July 2023
  • 3 reacties
  • 256 Bekeken

Ik pendel meerdere keren per week tussen Amersfoort Schothorst en Den Haag Centraal. Ik nam altijd de rechtstreekse trein van 6:34 of 7:34.

Momenteel zijn deze rechtstreekse treinen echter uit de dienstregeling verdwenen. In de app wordt geen melding gemaakt van uitval, of van veranderde treindienst vanwege werkzaamheden. Ik kan nergens toelichting vinden over deze wijziging. Het lijkt erop dat na de zomervakantie de rechtstreekse trein wel weer terugkeert (waar ik erg blij mee ben!).

Kunt u meer toelichting geven over het (tijdelijk) uitvallen van de rechtstreekse verbinding? Het zou fijn zijn wanneer hier in de toekomst in de communicatie aandacht aan besteed zou kunnen worden.

Vriendelijke groeten,

Cynthia

icon

Beste antwoord door Bemined 24 July 2023, 10:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Voor zover ik het kan zien rijden deze rechtstreekse treinen nog steeds. Onder een ander nummer (waarschijnlijk vanwege werkzaamheden bij Apeldoorn) maar ze bestaan nog steeds. Waar ziet u ze niet meer als ik vragen mag?

Deze rijden inderdaad tijdelijk niet vanwege de werkzaamheden in Apeldoorn maar beginnen één station verder, in Amersfoort Centraal. Dit omdat de intercity Schiphol - Enschede vanwege de werkzaamheden ingekort moest worden en in Schothorst moet keren, dan is er geen ruimte meer om ook de intercity uit Den Haag daar te laten keren en is deze met één station ingekort. De treinen van :34 rijden dus nog wel, maar gaan naar Schiphol i.p.v. Den Haag.

Reputatie 7
Badge

Oh oeps, ik las Schiphol...sorry. 

Voor Den Haag is het inderdaad overstappen. 

Thx voor de aanvulling Bemined

Reageer