Skip to main content

Via Twitter:

@NS_online Ik heb een vraagje die ik aan 3 conducteurs en aan een medewerker "OV informatie" heb gesteld. Geen van alle wist het antwoord.

Waarom reden vandaag de spitspendels tussen Veenendaal Centrum - Driebergen-Zeist niet?

Dat gaat dus om de 7400, die reed zo te zien alleen tussen Uitgeest en Driebergen-Zeist. Woensdag weer ‘normaal’ https://treinposities.nl/treinseries/7400/2022-05-04

Antwoord NS 🤣

Helaas was het materieel er vandaag niet. Mijn excuses voor eventueel ongemak! ^RE

Maar die rijden (vandaag ook) gerust met 8, 10 of zelfs 12 bakken…


Er rijden momenteel ook minder ICs tussen Utrecht en Arnhem, de capaciteit wordt gebruikt voor omgeleide goederentreinen i.v.m. de werkzaamheden tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch. Heeft het daar niet gewoon mee te maken?

Ik kwam gistermiddag ook precies in het pad van de 3200 een goederentrein tegen.


Dat zal het zijn want die werkzaamheden duren precies tot woensdag 02:00 en daarna rijdt de spitstrein ook weer van/naar Veenendaal Centrum. Thanks!


Wel schandalig dat ik daar gisteren op Utrecht Centraal achter moest komen. Dit hoort op de werkzaamheden-pagina te staan.

En de NS kan vast wel raden hoe druk de trein van 17:42 was die met SLT-4 reed. Hoe moeilijk was het nou om het materieel van de uitgevallen trein er aan vast te knopen? 


Reageer