Skip to main content

Beste,

 

Deze avond wenste ik vanaf station Amsterdam Zuid terug te reizen naar station Groningen. Hierbij is het reisadvies meerdere keren plotseling veranderd. Een voorbeeld: wij zouden vanaf station Sloterdijk met de flixbus naar station Groningen kunnen reizen en om 1:25 uur in Groningen aankomen, echter is de bus nooit gekomen en werd het reisadvies zonder verdere berichtgeving geannuleerd waardoor wij pas om 2:40 uur op station Groningen aan zouden kunnen komen. Hiervoor zien wij graag een schadevergoeding ter hoogte van de reiskosten tegemoet.

Ik hoor graag van u terug,

 

met vriendelijke groet,

Eva Nijbroek

Hallo Eva, de bussen van Flixbus zijn geen onderdeel van de dienstregeling van NS. Je zult voor vragen over vergoeding dan ook bij de klantenservice van Flixbus navraag moeten doen.

Als je tijdens je reis met NS vertraging oploopt of niet op bestemming komt, dan zul je met de klantenservice van NS moeten opnemen en is enkel onder voorwaarden vergoeding mogelijk. Zelf besluiten met Flixbus te reizen zal NS nooit vergoeden wanneer je met de trein of alternatief aangeboden vervoer op bestemming kunt komen.

 


NS vergoedt als u een geldige in- en uitcheck heeft bij NS. In dat geval kunt u een beroep doen op Geld terug bij vertraging. NS kan dat dan beoordelen. De in- en uitcheck is de controle en als u die niet heeft, krijgt u van NS uiteraard  ook niets terug.Het is niet zo dat als leed u treft u de kosten kunt afwentelen op een ander. U koos er zelf voor met Flixbus naar Groningen te gaan en dat moet u dus ook zelf betalen.


Reageer