Gestrand op station Roermond | NS Community
beantwoord

Gestrand op station Roermond

  • 8 August 2022
  • 8 reacties
  • 248 Bekeken

Beste medewerker,

 

Door een vertraagde trein vanuit Eindhoven Centraal, heb ik (en enkele medereizigers) mijn overstap gemist op station Roermond richting station Venlo. Dit was afgelopen zaterdag 6 april rond 00:15 uur.

Vervolgens hebben wij de securitymedewerkers op het station gevraagd of zij ons konden helpen (andere NS-medewerkers niet te bekennen) en hebben we de informatiepaal gebruikt om het klantenservicenummer te bellen van NS om een taxi te regelen.

Na ongeveer 45 minuten in de wacht te hebben gestaan via de informatiepaal en telefonisch in de wachtrij met de telefoon van een van mijn medereizigers, hebben we het 0900 nummer van de politie gebeld en om advies gevraagd. Zij hebben ons proberen te helpen en aangegeven dat de enige manier een medewerker via de klantenservice van NS te spreken. Helaas hebben we, na nog eens 20 minuten bij de NS-klantenservice in de wacht te staan, niemand kunnen bereiken.

Nu hebben we onverhoopt toch op eigen initiatief een taxi moeten pakken, omdat het inmiddels al 01:30 uur was geweest en we geen NS-medewerkers konden bereiken. Mijn vraag: gezien deze situatie, zou ik deze taxi-kosten kunnen declareren? Het gaat om een rit van Roermond richting Venlo. 

 

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

icon

Beste antwoord door Momo 8 August 2022, 12:58

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees van niet, want u krijgt alleen een taxi vergoed als NS dit van te voren voor u regelt. U kunt het proberen, maar het kan niet via dit forum. ‘Ik kon Klantenservice niet bereiken’ zal denk ik niet worden geaccepteerd, dan is de precedentwerking en het oneigenlijk gebruik daarvan niet te overzien. Regel het altijd via de conducteur, altijd ergens in de NS-trein. Eerlijk gezegd vrees ik dat u weinig kans maakt, u heeft zelf het besluit genomen de taxi te regelen.

Neem eventueel contact op met Klantenservice. Chat werkt vaak goed, anders: 030 7515155.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het toch wel een zeer slechte zaak dat iemand die gestrand is niet gewoon de klantenservice kan bereiken, zowel telefonisch als via infozuil. Wat moet je dan doen als je meer dan uur contact probeert te krijgen en dat niet lukt? Overnachten op het station? Overigens werd afgelopen week hier bekend dat NS geen taxi's meer mag regelen via de infozuil, dit zou vanwege de AVG zijn. Ook al een slechte zaak. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik neem even aan dat TS 6 augustus bedoelt en niet 6 april?

Dat klopt helemaal. Het was op 6 augustus. 

Reputatie 7
Badge +3

De wachtrij voor pb's en dm's is bij social media ook lang, maar via Twitter wordt op een openbaar bericht wel vrijwel direct gereageerd. Alleen mogen zij dan geen taxi's regelen, dat moet via medewerkers ter plaatse of telefonisch. Maar ze kunnen wel een aantekening maken dat je niemand kon bereiken. Als je zo'n conversatie kunt kopiëren en meesturen met een declaratie sta je sterker, want officieel worden zelf geregelde taxi's en ander zelf geregeld vervoer niet vergoed.

Je kunt wel beroep doen op de geldterugbijvertraging-regeling met vermelding eindstation niet bereikt.

Ik vrees van niet, want u krijgt alleen een taxi vergoed als NS dit van te voren voor u regelt. U kunt het proberen, maar het kan niet via dit forum. ‘Ik kon Klantenservice niet bereiken’ zal denk ik niet worden geaccepteerd, dan is de precedentwerking en het oneigenlijk gebruik daarvan niet te overzien. Regel het altijd via de conducteur, altijd ergens in de NS-trein. Eerlijk gezegd vrees ik dat u weinig kans maakt, u heeft zelf het besluit genomen de taxi te regelen.

Neem eventueel contact op met Klantenservice. Chat werkt vaak goed, anders: 030 7515155.

Dit was toch aangepast i.v.m. de AVG? Hier was recent nog een heel topic over: 

 

@Jacquelineheijen U kunt de taxikosten terugvragen via dit formulier: https://www.ns.nl/formulieren/declaratie-indienen.html?utm_source=forum.ns.nl&utm_medium=referral&_ga=2.153131697.849466427.1659941235-1063832613.1657947106

U krijgt maximaal € 125 per persoon terug. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vrees van niet, want u krijgt alleen een taxi vergoed als NS dit van te voren voor u regelt. U kunt het proberen, maar het kan niet via dit forum. ‘Ik kon Klantenservice niet bereiken’ zal denk ik niet worden geaccepteerd, dan is de precedentwerking en het oneigenlijk gebruik daarvan niet te overzien. Regel het altijd via de conducteur, altijd ergens in de NS-trein. Eerlijk gezegd vrees ik dat u weinig kans maakt, u heeft zelf het besluit genomen de taxi te regelen.

Neem eventueel contact op met Klantenservice. Chat werkt vaak goed, anders: 030 7515155.

Dit was toch aangepast i.v.m. de AVG? Hier was recent nog een heel topic over: 

 

@Jacquelineheijen U kunt de taxikosten terugvragen via dit formulier: https://www.ns.nl/formulieren/declaratie-indienen.html?utm_source=forum.ns.nl&utm_medium=referral&_ga=2.153131697.849466427.1659941235-1063832613.1657947106

U krijgt maximaal € 125 per persoon terug. 

Die €125 max. per persoon is als een NS medewerker heeft aangegeven dat je een taxi mag declareren (en deze toestemming terug te zoeken is). Voor zover ik begrepen heb is  zelf regelen zonder contact met NS klantenservice nog steeds voor eigen kosten. 

Reputatie 4

Ik vrees van niet, want u krijgt alleen een taxi vergoed als NS dit van te voren voor u regelt. U kunt het proberen, maar het kan niet via dit forum. ‘Ik kon Klantenservice niet bereiken’ zal denk ik niet worden geaccepteerd, dan is de precedentwerking en het oneigenlijk gebruik daarvan niet te overzien. Regel het altijd via de conducteur, altijd ergens in de NS-trein. Eerlijk gezegd vrees ik dat u weinig kans maakt, u heeft zelf het besluit genomen de taxi te regelen.

Neem eventueel contact op met Klantenservice. Chat werkt vaak goed, anders: 030 7515155.

Wat had de reiziger dan moeten doen?

Je kan beter stoppen met dit soort antwoorden geven.

Beter is om te schrijven dat ze de NS moeten blijven bestoken met gedetailleerde informatie over het verloop van de bewuste avond en met de vraag om de volledige taxi te vergoeden.

Als je nee krijgt. Dan nogmaals bestoken, net zolang tot NS over stag gaat.

Reageer