beantwoord

Hanzelijn tot 15 september verstoord, geen businzet?

  • 3 September 2022
  • 58 reacties
  • 1323 Bekeken

Reputatie 6

Lees net dat Dronten-Lelystad minstens tot 15 september eruit ligt door de storing van gisteren. Gaan er snelbussen rijden op dit traject of blijft het omreizen via Amersfoort? Is daar al iets over bekend?

icon

Beste antwoord door Anonymous 3 September 2022, 16:36

Bekijk origineel

58 reacties

Badge +3

Ik ben het met @iMark eens dat je in dit soort zaken veel beter aan de veilige kant kan gaan zitten. Nu wek je dus waarschijnlijk weer valse hoop. Als het daadwerkelijk pas in december is opgelost duurt de klus dus ruim 2 keer zo lang als nu gecommuniceerd. Dat is gewoon lastig te verkopen.  

De term ‘vertraging’ was al taboe, want nee ‘de trein komt over ongeveer 10 minuten’ (oplopend tot ‘rijdt vandaag niet’, en opgeheven ook al staat die uiteindelijk voor je neus met +30 ‘Niet instappen!’)😥

Dus hoe verkoop je een verstoring die misschien wel tot ergens in 2023 zal duren?

Lastig… of juist niet? ‘Tot nader order niet’ en klaar. Maar wie krijgt dan de schuld? 🤣 Tegen die tijd weten de beste reizigers wel waarom (al ontbreekt het begrip ‘waarom’ soms) 😴

Ze blinken bij NS niet bepaald uit in communicatie. Juist omdat er zo onwaarschijnlijk veel stuk is, moet je dat in de communicatie heel breed uitmeten. Dan kan zelfs de grootste leek zich een beetje een voorstelling maken van de enorme hoeveelheid werk die ProRail moet laten uitvoeren.

Hou het maar op gebrek aan kennis bij de afdeling communicatie. Die komen vast rechtstreeks van buiten zonder ooit werkzaam geweest te zijn op de trein en missen daardoor gewoon kennis.

Helaas zie je dat steeds vaker in bedrijven, ik zie liever de oude school terug keren waarbij je onderaan begon om kennis op te doen en vervolgens hogerop kon klimmen. En als je dan voor een hogere functie binnen kwam dan mocht je vaak ook eerst even op de “echte” werkvloer kennis op doen en dan naar je functie waarvoor je was aangenomen maar wel met iets aan ervaring over producten of productie proces.

 

En verder weten we dat de NS gewoon totaal niet uitblinkt in communicatie naar reizigers maar daar mag je ook medewerkers voor invullen. Hoevaak ik wel niet via een omroep of CTA bord eerder de informatie meekreeg betreffende mijn trein en geregeld werd ik pas achteraf geïnformeerd van spoorwijzigingen of zelfs helemaal niet over bv extra stops die er spontaan tussen stonden.

Reputatie 7
Badge +1

Het storingsbericht is wederom aangepast, maar nu is de tekst dat er later een prognose wordt verwacht verdwenen. In plaats daarvan staat er dat de reisplanner tot 3 oktober een dag van tevoren wordt bijgewerkt.

Het is er zo niet bepaald duidelijker op geworden, want ProRail verwacht nog altijd een prognose volgende week.

Reputatie 7
Badge +3

Jammer dat de tekst dat dat komende week een nieuwe prognose wordt verwacht nu weg is, wel goed dat er nu vermeld is dat de reisplanner een dag van tevoren wordt bijgewerkt want ik zag veel vragen over geplande reizen verder dan 1 dag vooruit, dat de reisplanner die nog gewoon aangaf.

Het zou toch allebei moeten kunnen, eerder vanochtend stond er een update waarbij dit wel allebei stond (al werd toen aangegeven dat de reisplanner 2 dagen van tevoren zou worden bijgewerkt).

En by the way:

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat NS in samenspraak met ProRail niet met realistischer berichten kan komen. Zeg desnoods dat het misschien wel maanden kan gaan duren voordat er weer treinen rijden tussen Lelystad en Dronten.

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat NS in samenspraak met ProRail niet met realistischer berichten kan komen. Zeg desnoods dat het misschien wel maanden kan gaan duren voordat er weer treinen rijden tussen Lelystad en Dronten.

Ik kan me wel voorstellen dat er nu geen exacte datum gegeven kan worden maar wees daar eerlijk in naar de reizigers. En behalve dat er nu wat meer reistijd is zijn de bussen een goed alternatief op dit stuk.

Zodra de werkzaamheden vorderen kun je een voorzichtige datum afgeven en als het eerder klaar is dan is dat ook nog eens fijn voor de reizigers die de extra reistijd eerder kwijt zijn.

Reputatie 4

Dus hoe verkoop je een verstoring die misschien wel tot ergens in 2023 zal duren?

Het schijnt dat er zondag weer treinen kunnen gaan rijden, aldus ns.nl. Maar klopt dat ook? En voor hoe lang, want er is toch ook nog een keer een ERTMS-experiment aldaar?

Dus hoe verkoop je een verstoring die misschien wel tot ergens in 2023 zal duren?

Het schijnt dat er zondag weer treinen kunnen gaan rijden, aldus ns.nl. Maar klopt dat ook? En voor hoe lang, want er is toch ook nog een keer een ERTMS-experiment aldaar?

Dat experiment is pas in 2027.

Reageer