beantwoord

Heemstede-Schiedam

  • 28 August 2022
  • 4 reacties
  • 64 Bekeken

Morgen en dinsdag moet ik reizen naar Schiedam vanaf Heemstede-Aerdenhout. Ik vermoed dat ik morgen i.v.m. de staking geen mogelijkheid heb om deze reis te maken en ik vraag mij af of iemand hier dat voor mij kan bevestigen? Daarnaast ben ik benieuwd of iemand een idee heeft of de staking van dinsdag er ook voor zou kunnen zorgen dat ik niet kan reizen naar Schiedam? Ik begrijp dat de NS een slag om de arm houdt wat betreft de mogelijkheden, maar voor mij geeft dit ontzettend veel onzekerheid. Ik hoor graag of iemand mij hier mee kan helpen!

icon

Beste antwoord door Momo 28 August 2022, 17:22

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als je veel tijd hebt en problems wil vermijden: op saldo op de sjipkaart met steeds buslijndiensten die toch elke 15 min rijden: de 50 naar Leiden, de 45/46 tot Voorburg, overstap op de nu metro zijnde ex Hofpleinlijn.

Wat er aan treintjes rijdt zal later op de avond of morgenochtend mogelijk met redelijke mate van betrouwbaarheid wel ergens gemeld worden, dan kan je aan de hand daarvan besluiten wat je wilt riskeren om toch over ijzeren rails te kunnen rijden (al kan die metro dat ook). ZuidHolland is aan de beurt geweest, dus ik vermoed dat de breuklijn nu ergens rond Z-H // N-H zal liggen

Bedankt voor de snelle reactie. Helaas heb ik geen zeeën van tijd tot mijn beschikking. Enig idee of de staking dinsdag regio Utrecht veel impact zal hebben op NH/ZH? Aangezien het zo'n centraal punt is.

Reputatie 7
Badge +3

Morgen zal denk ik wel een probleem worden met de trein. Voor nu geeft de vertrekstaat van Heemstede aan dat alleen de sprinter Haarlem - Den Haag nog zal rijden (mogelijk met Haag personeel) en geen enkele IC maar ook dan kan morgen nog veranderen. Afgelopen vrijdag met de staking in het westen stonden de dag ervoor nog een beperkt aantal treinen vanuit Rotterdam richting het noorden als rijdend en die reden uiteindelijk ook niet. Alternatief kan dan bus 50 van Haarlem naar Leiden zijn (die heeft ook 2 haltes in Heemstede) en vanaf Leiden dan weer de trein.

Dinsdag is de staking in het midden (Utrecht, Amersfoort) dan zullen de treinen in van Noord naar Zuid Holland wel rijden. 

 

Edit, men was blijkbaar nog bezig met de aanpassingen, voor de sprinter Haarlem - Den Haag staat nu aangegeven dat die maandag alleen Voorhout - Den Haag rijdt. Dat wordt dan bus 50 nemen. 

Bedankt ook voor de snelle reactie.

Reageer