beantwoord

hie kom ik morgen thuis ??

  • 17 February 2022
  • 33 reacties
  • 761 Bekeken


Ik moet morgen werken tot 18:00 uur in City Centrum Veldhoven en ben afhankelijk van openbaar vervoer om terug in Breda te komen. 
Nu lees ik dat jullie morgen vanaf 14:00 uur niet meer rijden.
Welk alternatief bieden jullie aan of hoe kom ik het beste thuis

icon

Beste antwoord door Vareo 17 February 2022, 19:06

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge

Er is helaas geen alternatief voor u. Wellicht kunt u met collega's meerijden.

Zijn er ook geen bussen die naar Breda rijden ? 

Want ik werk alleen in de winkel dus geen collega’s 

Reputatie 3

Het wordt morgen gevaarlijk weer.Ik denk dat je er verstandig aan doet om de winkel om 12 uur te sluiten en vervolgens naar huis te gaan. Veel klandizie zal er in de middag vanwege de storm niet zijn.

Er is helaas geen alternatief voor u. Wellicht kunt u met collega's meerijden.

Of thuisblijven en de winkel sluiten.

Badge +3

Zijn er ook geen bussen die naar Breda rijden ? 

Die zijn er op zich wel, als je het geen probleem vindt om er bijna 3 uur over te doen.

https://9292.nl/reisadvies/veldhoven_bushalte-city-centrum/station-breda/vertrek/2022-02-18T1829?trein=off

Een dagkaart daluren (geldig na 9:00 in heel Brabant) kost € 7,18 en is te koop in de bus.

Reputatie 7
Badge +3

Voor bussen naar Breda kun je de reisplanner 9292.nl checken, maar als het erg wordt rijden die mogelijk ook niet. En gezien de reistijden is dat ook niet echt aantrekkelijk. Wij kunnen hier verder geen alternatief aangeven.

 

Reputatie 7
Badge +3

Probeer zelf ander vervoer te regelen of overleg met jouw werkgever. Er is code oranje voorspeld voor morgen.

Reputatie 7
Badge +3

Of neem een slaapzak mee en overnacht zo nodig in de winkel. :grin:

Reputatie 3

Of neem een slaapzak mee en overnacht zo nodig in de winkel. :grin:

Als het morgen inderdaad los gaat zullen er de eerste uren op zaterdag ook geen treinen rijden omdat het spoor dan natuurlijk eerst geïnspecteerd moet worden. Op Nu.nl krijgen we dan weer de reacties dat het vliegverkeer binnen een uur weer was opgestart maar dat de treinen de hele dag niet rijden. Zo voorspelbaar allemaal…..

Ok dank aan allen weet genoeg

Reputatie 7
Badge +3

Ik hoorde net van mijn broer dat de school van zijn zoon morgen eerder dicht gaat.  Ik weet niet wat voor soort winkel het is waar jij werkt, en of het je eigen winkel is of dat je daar in dienst ben, maar ik zou dan toch kijken naar de mogelijkheid om eerder te sluiten. 

Badge +3

Ik hoorde net van mijn broer dat de school van zijn zoon morgen eerder dicht gaat.  Ik weet niet wat voor soort winkel het is waar jij werkt, en of het je eigen winkel is of dat je daar in dienst ben, maar ik zou dan toch kijken naar de mogelijkheid om eerder te sluiten. 

Universiteit Leiden sluit alle onderwijslocaties incl. de bibliotheken om 12.00 las ik al.

Vermoed dat mijn middagritten (taxi) ook vervroegd gaan worden, net als met de sneeuw in december of januari een paar jaar geleden. Alhoewel het in Eindhoven (net als gisteren/vandaag) wel mee zal vallen. Limburg in ieder geval nog ‘geel’ bij het KNMI.

Code rood mag pas 12 uur van tevoren afgekondigd worden, maar lijkt er dus wel aan te komen in delen van het land. Met de bus van Veldhoven naar Breda om 18.00 wordt dus een gok.

Reputatie 7
Badge +3

School van neef (ook in Leiden) sluit om 14:00 uur. Dat de universiteit eerder sluit is op zich wel logisch, veel studenten zullen nog met de trein naar huis moeten, dus moeten nog wel de tijd krijgen om thuis te komen. Neef zal gewoon met de fiets of bus gaan en anders kan die zijn vader nog bellen om hem met de auto op te komen halen. :grin:

Reputatie 7
Badge +3

Code rood mag pas 12 uur van tevoren afgekondigd worden, maar lijkt er dus wel aan te komen in delen van het land. Met de bus van Veldhoven naar Breda om 18.00 wordt dus een gok.

Intussen dus inderdaad code rood hier. Hier maar de tuinstoelen binnengehaald, de planten in potten ergens veilig aan de kant gezet en duimen dat het deel van de schutting wat vorig jaar maart niet al was omgewaaid en daarna geheel is vernieuwd of van nieuwe hardhouten palen is voorzien het nog houdt. Op “mijn” station De Vink zie ik dat treinen die een aankomsttijd op hun eindstation rond of na 14:00 uur hebben al niet meer rijden. Ook de Arriva bussen rijden na 14:00 niet meer. 

Reputatie 7
Badge +3

Op Nu.nl krijgen we dan weer de reacties dat het vliegverkeer binnen een uur weer was opgestart maar dat de treinen de hele dag niet rijden. Zo voorspelbaar allemaal…..

 

Net zo voorspelbaar als de nitwits op Twitter.

 

Reputatie 7
Badge +3

Reizigers geven op Twitter de schuld aan NS dat er al voor 14 uur geen treinen meer rijden en dat treinen die wel rijden zo druk zijn. Beseffen niet dat NS dat niet zomaar doet, maar dat er een serieuze storm op komst is, waarvoor advies is om thuis te blijven. De studenten die normaal gesproken verspreid over de middag/avond naar het ouderlijk huis gaan, moeten nu in korte tijd vanwege gratis weekendOV reizen. Voor studenten die echt moeten reizen ivm bijbaan zal er geen andere optie zijn, maar waarom moeten studenten altijd op vrijdag/zondag reizen (en klagen over drukte en vanwege aangekondigde werkzaamheden/uitval)?

Reputatie 7
Badge +3

Ik ga geen oordeel vellen over studenten die altijd op vrijdag/zondag reizen want dan kun je dat ook over andere groepen andere reizigers doen. Waarom reizen forenzen altijd in de spits, die kunnen toch best wel een uurtje eerder of later reizen; waarom willen ouderen altijd in de middagspits reizen en klagen dat dat niet meer kan of alleen tegen vol tarief,  als voorbeelden. Ook studenten willen wat aan hun weekend thuis hebben. Maar het onbegrip van sommige reizigers over het niet rijden van treinen in een voorspelde zware storm is wel stuitend. Ja, het is ontzettend vervelend en een probleem voor mensen die echt naar hun werk moeten, maar het is nu eenmaal zo, kwestie van overmacht. Beter zo dan net als 4 jaar geleden door de vele bomen op het spoor halverwege de dag het besluit te moeten nemen om het treinverkeer te staken waardoor mensen die al onderweg waren of 's morgens gewoon naar werk zijn gegaan opeens gestrand waren of niet meer naar huis konden. 

Ik zie nu steeds meer berichten van scholen, winkels en andere dingen die sluiten of de dienstverlening staken. Sommige Ikea winkels dicht, afvalinzameling stopt, DHL bezorgt niet meer, CBR schrapt examens, maaltijdbezorgers stoppen ermee en ook Madurodam en dierentuinen gaan dicht. En dat allemaal vanwege een beetje storm? Het gaat hier intussen al goed tekeer en dit is dan nog maar het begin. Aan iedereen, wees alsjeblieft voorzichtig.

Reputatie 7
Badge +3

En dan dit filmpje.

https://twitter.com/mvmoxford/status/1494435194962649094

Als ik in die rij met auto's zou staan zou ik accuut omkeren en besluiten toch maar niet met die veerboot te gaan. Wordt al zeeziek als ik het alleen maar zie.

Oh, dat filmpje blijkt al van 2 jaar geleden te zijn. 

 

Intussen hier in de stad in het laatste kwartier al 3 meldingen van stormschade waarvoor de brandweer moest uitrukken. Eentje in mijn wijk, maar iets ten zuiden van het station, ik zag en hoorde wel de brandweer voorbij komen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ga geen oordeel vellen over studenten die altijd op vrijdag/zondag reizen want dan kun je dat ook over andere groepen andere reizigers doen. Waarom reizen forenzen altijd in de spits, die kunnen toch best wel een uurtje eerder of later reizen; waarom willen ouderen altijd in de middagspits reizen en klagen dat dat niet meer kan of alleen tegen vol tarief,  als voorbeelden. Ook studenten willen wat aan hun weekend thuis hebben. Maar het onbegrip van sommige reizigers over het niet rijden van treinen in een voorspelde zware storm is wel stuitend. Ja, het is ontzettend vervelend en een probleem voor mensen die echt naar hun werk moeten, maar het is nu eenmaal zo, kwestie van overmacht. Beter zo dan net als 4 jaar geleden door de vele bomen op het spoor halverwege de dag het besluit te moeten nemen om het treinverkeer te staken waardoor mensen die al onderweg waren of 's morgens gewoon naar werk zijn gegaan opeens gestrand waren of niet meer naar huis konden. 

Ik zie nu steeds meer berichten van scholen, winkels en andere dingen die sluiten of de dienstverlening staken. Sommige Ikea winkels dicht, afvalinzameling stopt, DHL bezorgt niet meer, CBR schrapt examens, ook Madurodam en dierentuinen gaan dicht. En dat allemaal vanwege een beetje storm? Het gaat hier intussen al goed tekeer en dit is dan nog maar het begin. Aan iedereen, wees alsjeblieft voorzichtig.

Ik bedoel dat studenten wanneer vanwege omstandigheden treinen niet of minder rijden ze blijkbaar niet zo flexibel zijn dat ze dan eerder, later, een andere dag of niet gaan reizen. Vandaag heb je nog het probleem dat mensen met weekendSRP die vandaag willen reizen een korte tijd hebben om gratis te reizen en mensen die weekSRP hebben voor 14 uur op hun eindbestemming moesten zijn als ze het weekend elders wilden doorbrengen. Je kunt als student dan verwachten dat de treinen tussen 12 en 14 uur extra druk zijn en daar vanuit gaan met jouw vrijdagplanning.

Mensen verwachten ook gecompenseerd te worden als zij vanwege het niet rijden van treinen geen gebruik kunnen maken van hun abonnement en/of te moeten betalen omdat ze dan moeten/willen reizen als abonnement niet geldig is. Dat zie ik elke keer weer terugkomen.

Ik ben blij dat NS nu bij voorbaat alles stil legt, je weet dan waar je aan toe bent. In januari 2018 was ik bij die hevige storm gestrand op weg naar werk. Ik ben uiteindelijk via een omweg en met ander vervoer op mijn werk gekomen en had het geluk dat ik ook thuis kon komen met die ene trein die wel was gaan rijden. Die extra kosten voor de heenweg heb ik nooit geclaimd, voor NS was het tenslotte ook overmacht.

 

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad, daar ben ik mee eens. Bij een storm als dit waarvoor ruim op tijd waarschuwingen zijn afgegegeven en school en universiteiten veelal eerder sluiten moet je maar je reistijd aanpassen. En als je dan (extra) daarvoor moet betalen dan is dat helaas maar zo. Belangrijkste is nog altijd dat je veilig bent. Ik ben blij dat ik binnen zit, het gaat hier nu echt goed tekeer.

 

Triest blijft toch altijd dat de NS er van langs krijgt in dit soort situaties maar veel mensen zelf ook niet met hun fiets of auto op pad willen gaan. Als een trein strand op dit moment zou het wel eens zo kunnen zijn dat je niet eens geëvacueerd kan worden voordat de storm is gaan liggen vanwege het gevaar.

Daarnaast heeft een trein met 140 km/uur een aardige remweg en zeker als het spoor doordat het nat is dan nog gladder is dan met droog weer.

En dat er ook geen bussen rijden, daar hoor je dan weer veel minder mensen over.  Dat is blijkbaar wel geaccepteerd.

Reputatie 7
Badge +3

En dat er ook geen bussen rijden, daar hoor je dan weer veel minder mensen over.  Dat is blijkbaar wel geaccepteerd.

Ook daar is niet iedeeen blij mee.

Reizigers stranden in Leiden omdat de NS en het openbaarvervoer vanaf 2 uur niet meer rijden. Vivian uit Leiderdorp baalt ervan, 'lopen is geen optie en ik kan niemand bereiken die me op komt halen.'https://twitter.com/rooiereporter/status/1494657760218255361

Ik zag net nog iemand hier gewoon voorbij fietsen, dus kun je ook nog gaan lopen :grin: . Vanaf station Leiden is Leiderdorp maar zo'n 3 kwartier lopen, misschien nu wat langer. Je verwacht dus wel dat iemand je met risico op eigen gevaar komt ophalen maar gaan lopen kan niet? Wat een watje. En dan ook zef niet eerder naar huis zijn gegaan ondanks de vele waarschuwingen? 

Gelukkig zie ik ook veel twitteraars die er wel begrip voor hebben.

Reputatie 7
Badge +3

En dat er ook geen bussen rijden, daar hoor je dan weer veel minder mensen over.  Dat is blijkbaar wel geaccepteerd.

Ook daar is niet iedeeen blij mee.

Reizigers stranden in Leiden omdat de NS en het openbaarvervoer vanaf 2 uur niet meer rijden. Vivian uit Leiderdorp baalt ervan, 'lopen is geen optie en ik kan niemand bereiken die me op komt halen.'https://twitter.com/rooiereporter/status/1494657760218255361

Ik zag net nog iemand hier gewoon voorbij fietsen, dus kun je ook nog gaan lopen :grin: . Vanaf station Leiden is Leiderdorp maar zo'n 3 kwartier lopen, misschien nu wat langer. Je verwacht dus wel dat iemand je met risico op eigen gevaar komt ophalen maar gaan lopen kan niet? Wat een watje. En dan ook zef niet eerder naar huis zijn gegaan ondanks de vele waarschuwingen? 

Gelukkig zie ik ook veel twitteraars die er wel begrip voor hebben.

In Leiden wilden ze al om 13 uur stoppen met busvervoer, maar zijn nog langer door blijven rijden omdat er nog zoveel passagiers waren.

Lijkt wel of mensen denken dat de storm zich aan voorspelde tijden houdt en niet beseffen dat zo'n storm ook eerder of later op kracht komt en langer of korter blijft.

Reputatie 7
Badge +3

Terwijl ik een Nood alert dat nooddiensten overbelast zijn en men binnen moet blijven op mijn telefoon kreeg, haalden buurtbewoners 2 jonge kinderen van een forse over het water heen gewaaide boom af….

Ik ben de hele dag nog niet buiten geweest en zal dat vandaag ook niet meer doen. 

 

Reageer