beantwoord

hie kom ik morgen thuis ??

  • 17 February 2022
  • 33 reacties
  • 761 Bekeken


Ik moet morgen werken tot 18:00 uur in City Centrum Veldhoven en ben afhankelijk van openbaar vervoer om terug in Breda te komen. 
Nu lees ik dat jullie morgen vanaf 14:00 uur niet meer rijden.
Welk alternatief bieden jullie aan of hoe kom ik het beste thuis

icon

Beste antwoord door Vareo 17 February 2022, 19:06

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In Leiden wilden ze al om 13 uur stoppen met busvervoer, maar zijn nog langer door blijven rijden omdat er nog zoveel passagiers waren.

Lijkt wel of mensen denken dat de storm zich aan voorspelde tijden houdt en niet beseffen dat zo'n storm ook eerder of later op kracht komt en langer of korter blijft.

Klopt, maar ik weet ook dat bv de voorbeeld de school van mijn neefje om 14:00 zou sluiten en lees verder ook dat bij MBO Rijnland de fysieke lessen vandaag zouden doorgaan tot 13:00 uur. Dat MBO Rijnland is een school met leerlingen uit de wijde regio en die leerlingen willen ook nog thuiskomen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben de hele dag nog niet buiten geweest en zal dat vandaag ook niet meer doen. 

 

Ik ben alleen even naar de schuur geweest, daar staat nog wat boodschappen voorraad. En wat laatste kleinere dingen in de tuin veilig gesteld. Plus nog even naar de schutting gekeken die op sommige punten toch wel redelijk zorgelijk heen en weer gaat. Ik vind het nu wel weer genoeg geweest, mag die wind uit? :laughing:

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben de hele dag nog niet buiten geweest en zal dat vandaag ook niet meer doen. 

 

Ik ben alleen even naar de schuur geweest, daar staat nog wat boodschappen voorraad. En wat laatste kleinere dingen in de tuin veilig gesteld. Plus nog even naar de schutting gekeken die op sommige punten toch wel redelijk zorgelijk heen en weer gaat. Ik vind het nu wel weer genoeg geweest, mag die wind uit? :laughing:

Naar schuur met storm is voor mij niet veilig. Schuur staat niet bij mijn huis en moet daarvoor langs een aantal tuinen met slechte schuttingen. Elke storm gaat er wel een om. Bij Conny schutting tegenover mijn schuur. Uurtje geleden zijn er 2 bij buurtuinen achter mijn huis omgegaan.

Badge +3

En op die pagina ook een filmpje waar een golf de ruiten van een ‘ferry’ veerpont sloopt. Dat kwam gisteren voorbij als zijnde in de buurt van Hamburg (storm Dudley dus). Kan kloppen want toen daar al code rood.

 

Reputatie 7
Badge +3

Bij de achterburen is bij storm Corry ook de schutting omgegaan, is een hoekhuis en die schutting stond naast de achterom om bij de straat uit te komen. Mijn eigen schutting met de rechterburen is vorig jaar maart al omgegaan en daarna geheel vervangen (en gelijk ook de schutting van de buren nog een huis verder, met zijn 3-en samengedaan). Toen was ook een deel van schutting met mijn linkerburen omgegaan maar daar zijn toen alleen 2 nieuwe hardhouten palen ingegaan, nu gaat het gedeelte wat vorig jaar is blijven staan behoorlijk heen en weer maar houdt het tot nu toe wel. Storm trekt nu meer naar het noorden, hopelijk is het ergste hier nu geweest. 

Badge +3

Inderdaad, daar ben ik mee eens. Bij een storm als dit waarvoor ruim op tijd waarschuwingen zijn afgegegeven en school en universiteiten veelal eerder sluiten moet je maar je reistijd aanpassen. En als je dan (extra) daarvoor moet betalen dan is dat helaas maar zo.

Toen ik vanochtend Amsterdam - Eindhoven plande kon je nog om 12.24 tot Utrecht en daarna was het afgelopen. Vanuit Amsterdam naar Utrecht leverde nog een laatste sprinteradvies op via Hilversum, vertrek 12.41

Dus wie verwachtte dat je tot 14.00 via iets dat lijkt op een dienstregeling nog wel ergens kon komen kwam bedrogen uit. Er werd al veel eerder afgeschaald, geen idee hoe druk die laatste opties waren.

Rondom Eindhoven reden om 17.00 de bussen nog volop, maar TS zou niet om 18.00 nog naar Breda kunnen.

https://www.arriva.nl/a/weersomstandigheden.htm

  • 17.00 uur in Midden-Brabant (omgeving Waalwijk, Tilburg, Breda en Oosterhout)
Reputatie 7
Badge +3

Er werd gister al aangegeven dat er ook voor 14:00 al minder treinen konden rijden. Puntje van kritiek vind ik wel dat op vragen op Twitter werd gezegd dat treinen die voor 14:00 vertrokken, de rit zouden kunnen afmaken waar mogelijk. Wel met het voorbehoud ‘waar mogelijk’  maar dat lijkt me achteraf toch wel heel optimistisch gedacht. De praktijk zoals ik die zag was meer dat treinen die om 14:00 of later hun eindstation zouden bereiken al niet eens meer vertrokken van hun beginstation. Heel begrijpelijk, maar ik denk dat veel mensen door de berichtgeving er toch wel vanuit gingen dat ze tot 14:00 gewoon konden reizen. Maar dat is op zich maar een klein puntje van kritiek, zeker als je het vergelijkt met de Belgische NMBS/Infrabel.

Reputatie 7
Badge +3

@Marron Is het gelukt met heen en terug reizen vandaag?

Reageer