beantwoord

IC direct stopt niet in R'dam en is 25 minuten langer onderweg ?!?

  • 31 July 2023
  • 6 reacties
  • 189 Bekeken

Werkzaamheden bij Rotterdam, de ICdirect van A’dam naar Breda stopt daar niet. Zal ongetwijfeld nodig zijn...

MAARRRR waarom is een trein die ergens NIET hoeft te stoppen bijna een half uur LANGER onderweg?

icon

Beste antwoord door Julian 31 July 2023, 16:00

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Dat moet de IC Brussel zijn denk ik? Maar die start op Rotterdam en niet op Amsterdam.

Volgens de NS reisplanner (en de app) start die trein in Amsterdam Centraal om twee minuten voor heel.

Afgelopen week deed die er (volgens dienstregeling) 1:09 over, nu 1:36, terwijl hij (volgens de reisinformatie-werkzaamheden) niet in R’dam stopt. De reisplanner zegt echter dat-ie wel in R’dam stopt…

 

Hier zijn twee dingen aan de hand:

  1. De stop op Rotterdam Centraal is gemarkeerd als ‘Alleen Instappen’. Dit om te voorkomen dat de al overvolle IC Brussel in de drukke vakantieperiode nog drukker wordt met binnenlandse reizigers tussen Amsterdam en Rotterdam.
  2. De geplande werkzaamheden. Hierdoor rijdt de IC Brussel deze week om via Dordrecht en rijdt dus niet over de HSL naar Breda. Daardoor is de reistijd langer dan gebruikelijk.

Alleen enkele vroege treinen (en op de terugweg de laatste treinen) rijden de hele route van Amsterdam naar Brussel, de rest keert op Rotterdam.

Reputatie 7
Badge

Als ik vandaag Amsterdam-Breda plan, zie ik geen trein die om 2 over heel vertrekt en direct naar Breda rijdt.

Wel zie ik een verbinding die vertrekt om 5 over het hele uur en vier over het halve uur met een overstap in Den Bosch. Rotterdam doe je bij die rit niet aan.

Vorige week reed de IC Brussel nog wel vanaf Amsterdam en die doet er inderdaad net iets meer dan een uur over mét een stop op Rotterdam.

 

Reputatie 7
Badge +3

Als ik vandaag Amsterdam-Breda plan, zie ik geen trein die om 2 over heel vertrekt en direct naar Breda rijdt.

TS heeft het over 2 voor het heel. De werkzaamhedeninfo is dat de Intercity Brussel na 08.15 uur rijdt vanaf Rotterdam Centraal. Hierdoor gaan de eerste paar treinen nog wel vanaf Amsterdam, om 5:58, 6:58 en 7:58. https://treinposities.nl/vertrekstaat/amsterdam-centraal/2023-07-31/9200

 

Reputatie 7
Badge

Als ik vandaag Amsterdam-Breda plan, zie ik geen trein die om 2 over heel vertrekt en direct naar Breda rijdt.

TS heeft het over 2 voor het heel. De werkzaamhedeninfo is dat de Intercity Brussel na 08.15 uur rijdt vanaf Rotterdam Centraal. Hierdoor gaan de eerste paar treinen nog wel vanaf Amsterdam, om 5:58, 6:58 en 7:58. https://treinposities.nl/vertrekstaat/amsterdam-centraal/2023-07-31/9200

 

Merci voor de correctie.

Reageer