beantwoord

IC Direct toeslag tussen Breda en Rotterdam

  • 12 March 2024
  • 4 reacties
  • 160 Bekeken

Hi, het is mij al een tijdje niet duidelijk of je tussen Breda en Rotterdam Centraal met de IC Direct (richting Amsterdam) nou wel of niet de toeslag moet betalen. Ik ben beide antwoorden al tegengekomen en ik snap er niks meer van. Ik heb laatst meerdere keren de toeslag betaald, maar ik begin nu toch te twijfelen of dat dat wel nodig was.

icon

Beste antwoord door Robert B 13 March 2024, 20:17

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De toeslag daar is al jaren geleden vervallen.

Reputatie 7
Badge

Hi, het is mij al een tijdje niet duidelijk of je tussen Breda en Rotterdam Centraal met de IC Direct (richting Amsterdam) nou wel of niet de toeslag moet betalen. Ik ben beide antwoorden al tegengekomen en ik snap er niks meer van. Ik heb laatst meerdere keren de toeslag betaald, maar ik begin nu toch te twijfelen of dat dat wel nodig was.

Die toeslag geldt alleen op het stuk tussen Rotterdam en Schiphol, de rest van het traject reis je zonder die toeslag.

Reputatie 7
Badge +4

Verwarrend zijn de toeslagpaaltjes in Breda. Dit is dus alleen nodig als je verder gaat dan Rotterdam. Omgekeerd vanaf zijn er ook in Amsterdam toeslagpaaltjes. daarvandaan mag je zo naar Schiphol, maar voor Schiphol-Rotterdam ben je wel weer een toeslag verschuldigd. Het gaat wel sneller.

Badge +3

Gemak dient de mens (je hoeft in Rotterdam of Schiphol de trein niet uit om toeslag te laden).

Een ander voordeel van de paaltjes in Breda/Amterdam is dat je buiten de spits 40% korting krijgt op de toeslag. Iemand die in Rotterdam tijdens de spits in dezelfde trein uit Breda stapt betaalt de volle toeslag.

Reageer