beantwoord

IC vertrekt 3 minuten te vroeg uit Utrecht

  • 17 January 2024
  • 2 reacties
  • 248 Bekeken

Reputatie 5

Vanavond van Den Haag naar Arnhem gereisd. Na 40 jaar treinreizen, maar weer eens een nieuwe ervaring:

  • Vertraagde aankomst in Utrecht, snel rennen naar perron 19, rond 18.51 op perron.
  • Op tijd voor IC 3067 naar Arnhem (v. 18.53).
  • Maar geen trein te zien op perron - even wachten dan maar, wellicht ook vertraagd.
  • Rond 18.54 verdwijnt deze trein van de borden, volgende trein IC naar Venlo (18.54 +5)
  • Kijken in NS App: inderdaad, trein naar Arnhem is al lang en breed onderweg, rijdt inmiddels met 130 km richting Bunnik.
  • Begin licht aan mijn eigen waarnemingsvermogen te twijfelen - kan ik zo’n grote gele trein hebben gemist toen ik het perron op liep?
  • Later op treinposities gekeken, maar het ligt (gelukkig) niet aan mij: https://treinposities.nl/ritinfo/20240117/3067.
  • Deze IC is dus drie minuten te vroeg uit Utrecht weggereden (en heeft later drie minuten in Driebergen gewacht). Maar waarom?
icon

Beste antwoord door mrfreeze 17 January 2024, 22:47

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Daar heeft iemand inderdaad duidelijk niet opgelet. Hij was zelfs al vertrokken vóór de geplande aankomsttijd. Slechte zaak.

Reputatie 6
Badge +1

Jammer, menselijke fout. Het vertreksein van spoor 19 in Utrecht toont bijna altijd groen bij het binne rijden van de IC richting Arnhem, dus technisch mag je verder. Als mensen dan niet goed opletten, dan kan dit dus gebeuren :-(

Reageer