beantwoord

ICD Schiphol- Rotterdam

  • 26 March 2024
  • 41 reacties
  • 1061 Bekeken

Wanneer zijn alle beperkingen in de materieelinzet voorbij? Is 15 april nu echt het einde? Ik heb het gevoel dat we elke keer aan het lijntje gehouden worden met korte periodes maar het is nu al zeker een half jaar zo. 

icon

Beste antwoord door Bemined 26 March 2024, 17:11

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Of ze zijn gewoon heel strikt, de 4e ICD is van NS International en dat is een ander X account😛

Maar er wordt gevraagd om treinen tussen Amsterdam en Rotterdam. Dan is het enige juiste antwoord toch echt 4.

Vanmorgen stond de internationale trein voor maandag en dinsdag niet in de reisplanner. Nu wel. 
 

Communiceren blijft erg lastig voor dit bedrijf. 

Vanmorgen stond de internationale trein voor maandag en dinsdag niet in de reisplanner. Nu wel. 

Vanaf komende maandag worden de vertrektijden veranderd. Wellicht heeft een en ander te maken met het aanpassen van de reisplanner.

Reputatie 7
Badge

En nog steeds een gat van een uur na 22.00 tussen Amsterdam en Rotterdam. Is het gieirigheid of kan men niet logisch nadenken?

Nog aparter is dat men wel een extra rit Rotterdam - Amsterdam toegevoegd heeft om 22:49, terwijl om 22:52 ook de intercity vanuit Brussel al rijdt over hetzelfde traject.

Reputatie 7
Badge +1

En nog steeds een gat van een uur na 22.00 tussen Amsterdam en Rotterdam. Is het gieirigheid of kan men niet logisch nadenken?

Dat laatste denk ik. Van Schiphol naar Rotterdam zou ook na 22.00 uur toch wel één keer per half uur mogelijk moeten zijn. Er zijn wel meer treinen maar dan moet je via Leiden en duurt de reis minimaal 2 keer zo lang. Onderstaand vanaf Schiphol na 22.15 uur.

 

 

Wel allemaal netjes je toeslag betalen hé! Want er is absoluut niets wat de NS kan doen om drukke treinen op dit traject te voorkomen aan de aanbodzijde en de enige optie is de vervoersvraag te verminderen door extra geld te vragen. 

En nog steeds een gat van een uur na 22.00 tussen Amsterdam en Rotterdam. Is het gieirigheid of kan men niet logisch nadenken?

Dat laatste denk ik. Van Schiphol naar Rotterdam zou ook na 22.00 uur toch wel één keer per half uur mogelijk moeten zijn. Er zijn wel meer treinen maar dan moet je via Leiden en duurt de reis minimaal 2 keer zo lang. Onderstaand vanaf Schiphol na 22.15 uur.

 

 

For the past year I have experienced this pain to travel for double time from Schipol to Rotterdam. 

En nog steeds een gat van een uur na 22.00 tussen Amsterdam en Rotterdam. Is het gieirigheid of kan men niet logisch nadenken?

Dat laatste denk ik. Van Schiphol naar Rotterdam zou ook na 22.00 uur toch wel één keer per half uur mogelijk moeten zijn. Er zijn wel meer treinen maar dan moet je via Leiden en duurt de reis minimaal 2 keer zo lang. Onderstaand vanaf Schiphol na 22.15 uur.

 

 

Ik had precies hetzelfde probleem sinds half jaar geleden of zo. Het maakt helemaal geen zin om alleen maar 1 trein te laten rijden na 22:00! 

Wel allemaal netjes je toeslag betalen hé! Want er is absoluut niets wat de NS kan doen om drukke treinen op dit traject te voorkomen aan de aanbodzijde en de enige optie is de vervoersvraag te verminderen door extra geld te vragen. 

Eurostar en Thalys hebben deze taktiek al jaren.

En nog steeds een gat van een uur na 22.00 tussen Amsterdam en Rotterdam. Is het gieirigheid of kan men niet logisch nadenken?

It’s going to last forever. every time I am waiting for the Ns to update the maintenance train schedule, everytime they disappoint me. 
I don’t know when they will add the 22:53 train back to the schedule. As long as the construction goes on, the fucking Ns doesn’t seem to run the 22:53 train again! It is unacceptable and insane. The decision makers are just arrogant and stupid people who never take trains. 

 

It’s going to last forever. every time I am waiting for the Ns to update the maintenance train schedule, everytime they disappoint me. 
I don’t know when they will add the 22:53 train back to the schedule. As long as the construction goes on, the fucking Ns doesn’t seem to run the 22:53 train again! It is unacceptable and insane. The decision makers are just arrogant and stupid people who never take trains. 

Since corona there are many trainservices that run late at night and during the weekend only once per hour. This situation is unfortunately not exceptional.

 

It’s going to last forever. every time I am waiting for the Ns to update the maintenance train schedule, everytime they disappoint me. 
I don’t know when they will add the 22:53 train back to the schedule. As long as the construction goes on, the fucking Ns doesn’t seem to run the 22:53 train again! It is unacceptable and insane. The decision makers are just arrogant and stupid people who never take trains. 

Since corona there are many trainservices that run late at night and during the weekend only once per hour. This situation is unfortunately not exceptional.

 

Not really related to corona. Because last year 2023 & 2022 there were 22:23 & 22:53 train. It situation changed since they found cracks on the bridges and they adjusted the schedule due to Material transport. I understand. But they better cut 1 train between 21:00 and 22:00 instead of cutting the 22:53 train. Before today, there were 5 trains running between 21:00 and 22:00 while there was just 1 running between 22:00 and 23:00.

 

it is disappointing that the Ns is using the high speed line not sufficiently like this. Both cities are big cities with a lot of workers commuting. If the Netherlands want to strengthen the connections between big cities, this is the worst choice that the NS has ever made.

Nieuwsbericht NS, vanaf juni wordt de dienstregeling aangepast met een wat meer gelijkmatige verdeling van de overgebleven treinen: https://nieuws.ns.nl/ns-past-dienstregeling-van-hsl-treinen-aan/

Over de situatie 's avonds wordt niet gesproken. De IntercityDirect Amsterdam <> Breda wordt vanaf juni wel een half uur verschoven maar blijft een uurdienst.

Nieuwsbericht NS, vanaf juni wordt de dienstregeling aangepast met een wat meer gelijkmatige verdeling van de overgebleven treinen: https://nieuws.ns.nl/ns-past-dienstregeling-van-hsl-treinen-aan/

Over de situatie 's avonds wordt niet gesproken. De IntercityDirect Amsterdam <> Breda wordt vanaf juni wel een half uur verschoven maar blijft een uurdienst.

This is how the Ns gets you disappointed. You waited for 2 months, with hope that they will adjust the schedule to your favor. And then found out that they disappointed you with another schedule. 

Reputatie 5

Nieuwsbericht NS, vanaf juni wordt de dienstregeling aangepast met een wat meer gelijkmatige verdeling van de overgebleven treinen: https://nieuws.ns.nl/ns-past-dienstregeling-van-hsl-treinen-aan/

Over de situatie 's avonds wordt niet gesproken. De IntercityDirect Amsterdam <> Breda wordt vanaf juni wel een half uur verschoven maar blijft een uurdienst.

Om moedeloos van te worden. 😞 De zoveelste aflevering van de HSL soap. 

Zien wat ze in de herfst zeggen als ze de definitieve dienstregeling van 2025 bekend maken. Gaat de Airport Sprinters echt rijden zodat de Intercity Direct omgebogen kan worden via Amsterdam Zuid? En dan doorgetrokken worden naar Lelystad/Amersfoort. 

Het zal al winst zijn als de frequentie voorlopig 4 keer per uur op HSL blijft. De ICNG stroomt te traag in. 

 

Reageer