beantwoord

ICD Schiphol- Rotterdam

  • 26 March 2024
  • 41 reacties
  • 1027 Bekeken

Wanneer zijn alle beperkingen in de materieelinzet voorbij? Is 15 april nu echt het einde? Ik heb het gevoel dat we elke keer aan het lijntje gehouden worden met korte periodes maar het is nu al zeker een half jaar zo. 

icon

Beste antwoord door Bemined 26 March 2024, 17:11

Bekijk origineel

41 reacties

Beroepsmatig zou ik stellen dat een betrouwbare verkleinde dienstregeling voor een langere aangekondigde periode prettiger is dan tijdelijke, die steeds verlengd worden. Oftewel, minder treinen definitief aanbieden tot het moment daar is dat je met voldoende zekerheid wéét dat het gereden kan worden, bijvoorbeeld december aanstaande. 

De ervaring met de "tijdelijke" afschalingen vanwege personeelstekort bij het rijdend personeel leert helaas dat die in veel gevallen uiteindelijk gewoon permanent zijn gemaakt ook nadat het personeelstekort was opgelost.

Het risico van uw voorstel is dat NS het gewoon als een mooie permanente inkrimping gaat beschouwen zeker nu NS vanwege de grote financiële tekorten zoveel mogelijk treinen zal willen opheffen. Het is daarom beter om druk op NS te blijven uitoefenen.

Reputatie 7

 Het is daarom beter om druk op NS te blijven uitoefenen.

Hiermee ben ik het roerend eens. Bij ondermaatse producten en dienstverlening kun je het beste druk op NS blijven uitoefenen ipv de verleiding, om suboptimale (tussen)oplossingen in stand te houden, te vergroten.

Kortom: door de zure appel heen bijten en (op de juiste plek) blijven klagen.

Vanmorgen stond de internationale trein voor maandag en dinsdag niet in de reisplanner. Nu wel. 
 

Communiceren blijft erg lastig voor dit bedrijf. 

Voorlopig blijven er 11 perronsporen, zodra de Zuidasdok voltooid is wil men dat verminderen naar 10. Maar enkele perrons worden wel een stuk langer waardoor lange treinen niet meer zowel het a- als b-gedeelte innemen en er dus altijd twee treinen langs hetzelfde perron passen.

Wel allemaal netjes je toeslag betalen hé! Want er is absoluut niets wat de NS kan doen om drukke treinen op dit traject te voorkomen aan de aanbodzijde en de enige optie is de vervoersvraag te verminderen door extra geld te vragen. 

Fucking NS trains causing so much annoyance to my life. It is just insane that only 1 ICD is run every hour after 10 PM.

Dat klopt niet, er rijden nog steeds 4 treinen per uur, om :10, :22, :49 en :52 uit Rotterdam. Wel zijn de tijden iets aangepast, deze week was het nog :11, :24, :51 en :54 maar vanwege de snelheidsbeperkingen zijn de tijden iets verruimd. Mogelijk dat er dus in combinatie met een specifieke overstap één verbinding per uur wegvalt in de reisplanner. Alleen de trein van :40 blijft voorlopig dus opgeheven (met uitzondering van die van 23:40).

Reputatie 7

Oh ja, de TRAXX. Die trekt en duwt toch de InterCity Defect?

Het is overigens geen non-klacht maar een (flauwe) woordspeling 🥱, @Aar . Hoe je het ook went of keert, voorlopig is de ICNG niet het gedroomde succesnummer.

Reputatie 7
Badge +1

Het went helaas niet al die taalfouten die hier gemaakt worden.😄

Mocht je willen, verbouwing van Amsterdam Centraal duurt tot eind 2029. Er zijn vijf bruggen te vervangen à 9 maanden per brug en 4 perrons te verbouwen à 3 maanden per perron. Bij elkaar 57 maanden aan werkzaamheden, en bij elke overgang naar de volgende bouwfase is er hinder voor het treinverkeer.

Reputatie 7
Badge

En nog steeds een gat van een uur na 22.00 tussen Amsterdam en Rotterdam. Is het gieirigheid of kan men niet logisch nadenken?

Beroepsmatig zou ik stellen dat een betrouwbare verkleinde dienstregeling voor een langere aangekondigde periode prettiger is dan tijdelijke, die steeds verlengd worden. Oftewel, minder treinen definitief aanbieden tot het moment daar is dat je met voldoende zekerheid wéét dat het gereden kan worden, bijvoorbeeld december aanstaande. Biedt rust en het went. Eventueel eerder opschalen is dan winst en positief. Elke keer een maand de afschaling doorzetten is negatief en voedt onrust. Mogelijk is IenW niet akkoord met de afschaling (en terecht) en moet NS de ritten registreren als uitval en niet als een nieuwe dienstregeling. Al met al zit niemand hierop te wachten...

Reputatie 5

Mocht je willen, verbouwing van Amsterdam Centraal duurt tot eind 2029. Er zijn vijf bruggen te vervangen à 9 maanden per brug en 4 perrons te verbouwen à 3 maanden per perron. Bij elkaar 57 maanden aan werkzaamheden, en bij elke overgang naar de volgende bouwfase is er hinder voor het treinverkeer.

Enorme ingewikkelde klus. Hoeveel sporen zijn er als station Amsterdam Centraal geheel verbouwd is? Las dat er 9 perron (sporen) zouden zijn. En dan schijnt er ook meer capaciteit te zijn dan nu. Dat rijmt volgens mij niet. Zelfs niet met ETCS. 

En nog steeds een gat van een uur na 22.00 tussen Amsterdam en Rotterdam. Is het gieirigheid of kan men niet logisch nadenken?

Dat laatste denk ik. Van Schiphol naar Rotterdam zou ook na 22.00 uur toch wel één keer per half uur mogelijk moeten zijn. Er zijn wel meer treinen maar dan moet je via Leiden en duurt de reis minimaal 2 keer zo lang. Onderstaand vanaf Schiphol na 22.15 uur.

 

 

For the past year I have experienced this pain to travel for double time from Schipol to Rotterdam. 

En nog steeds een gat van een uur na 22.00 tussen Amsterdam en Rotterdam. Is het gieirigheid of kan men niet logisch nadenken?

Dat laatste denk ik. Van Schiphol naar Rotterdam zou ook na 22.00 uur toch wel één keer per half uur mogelijk moeten zijn. Er zijn wel meer treinen maar dan moet je via Leiden en duurt de reis minimaal 2 keer zo lang. Onderstaand vanaf Schiphol na 22.15 uur.

 

 

Ik had precies hetzelfde probleem sinds half jaar geleden of zo. Het maakt helemaal geen zin om alleen maar 1 trein te laten rijden na 22:00! 

Wel allemaal netjes je toeslag betalen hé! Want er is absoluut niets wat de NS kan doen om drukke treinen op dit traject te voorkomen aan de aanbodzijde en de enige optie is de vervoersvraag te verminderen door extra geld te vragen. 

Eurostar en Thalys hebben deze taktiek al jaren.

En nog steeds een gat van een uur na 22.00 tussen Amsterdam en Rotterdam. Is het gieirigheid of kan men niet logisch nadenken?

It’s going to last forever. every time I am waiting for the Ns to update the maintenance train schedule, everytime they disappoint me. 
I don’t know when they will add the 22:53 train back to the schedule. As long as the construction goes on, the fucking Ns doesn’t seem to run the 22:53 train again! It is unacceptable and insane. The decision makers are just arrogant and stupid people who never take trains. 

 

It’s going to last forever. every time I am waiting for the Ns to update the maintenance train schedule, everytime they disappoint me. 
I don’t know when they will add the 22:53 train back to the schedule. As long as the construction goes on, the fucking Ns doesn’t seem to run the 22:53 train again! It is unacceptable and insane. The decision makers are just arrogant and stupid people who never take trains. 

Since corona there are many trainservices that run late at night and during the weekend only once per hour. This situation is unfortunately not exceptional.

 

It’s going to last forever. every time I am waiting for the Ns to update the maintenance train schedule, everytime they disappoint me. 
I don’t know when they will add the 22:53 train back to the schedule. As long as the construction goes on, the fucking Ns doesn’t seem to run the 22:53 train again! It is unacceptable and insane. The decision makers are just arrogant and stupid people who never take trains. 

Since corona there are many trainservices that run late at night and during the weekend only once per hour. This situation is unfortunately not exceptional.

 

Not really related to corona. Because last year 2023 & 2022 there were 22:23 & 22:53 train. It situation changed since they found cracks on the bridges and they adjusted the schedule due to Material transport. I understand. But they better cut 1 train between 21:00 and 22:00 instead of cutting the 22:53 train. Before today, there were 5 trains running between 21:00 and 22:00 while there was just 1 running between 22:00 and 23:00.

 

it is disappointing that the Ns is using the high speed line not sufficiently like this. Both cities are big cities with a lot of workers commuting. If the Netherlands want to strengthen the connections between big cities, this is the worst choice that the NS has ever made.

Reputatie 7
Badge +1

Wanneer zijn alle beperkingen in de materieelinzet voorbij? Is 15 april nu echt het einde? Ik heb het gevoel dat we elke keer aan het lijntje gehouden worden met korte periodes maar het is nu al zeker een half jaar zo. 

Ik denk dat 15 april zeker niet de einddatum zal zijn. Las vanochtend op X dat er ook deze ochtend al weer 2 ICNG's ivm technische problemen zijn uitgevallen. Het zou mij verbazen als per 15 april de problemen opgelost zijn.   

Zolang de ICNG niet betrouwbaar inzetbaar is zullen er eerder nog minder treinen gaan rijden omdat de uitstroom van het ICR-materieel wel verder gaat 

Het is zeker niet voorbij op 15 april, de maatregel is inmiddels verlengd maar de dienstregeling wijzigt wel iets per 15 april dus de NS zal tegen die tijd wel een nieuw verstoringsdingetje aanmaken op de website met nieuwe start en einddatum. Met Koningsdag zal er wel een volledige dienstregeling gereden worden tussen Amsterdam en Rotterdam, maar op Den Haag - Rotterdam en Rotterdam - Breda wordt dan wel geschrapt omdat er nog altijd te weinig materieel is en je op Koningsdag zeker niet met een los ICNG vijfje aan wilt komen rijden.

Nieuwsbericht NS, vanaf juni wordt de dienstregeling aangepast met een wat meer gelijkmatige verdeling van de overgebleven treinen: https://nieuws.ns.nl/ns-past-dienstregeling-van-hsl-treinen-aan/

Over de situatie 's avonds wordt niet gesproken. De IntercityDirect Amsterdam <> Breda wordt vanaf juni wel een half uur verschoven maar blijft een uurdienst.

Nieuwsbericht NS, vanaf juni wordt de dienstregeling aangepast met een wat meer gelijkmatige verdeling van de overgebleven treinen: https://nieuws.ns.nl/ns-past-dienstregeling-van-hsl-treinen-aan/

Over de situatie 's avonds wordt niet gesproken. De IntercityDirect Amsterdam <> Breda wordt vanaf juni wel een half uur verschoven maar blijft een uurdienst.

This is how the Ns gets you disappointed. You waited for 2 months, with hope that they will adjust the schedule to your favor. And then found out that they disappointed you with another schedule. 

Reputatie 5

Het is zeker niet voorbij op 15 april, de maatregel is inmiddels verlengd maar de dienstregeling wijzigt wel iets per 15 april dus de NS zal tegen die tijd wel een nieuw verstoringsdingetje aanmaken op de website met nieuwe start en einddatum. Met Koningsdag zal er wel een volledige dienstregeling gereden worden tussen Amsterdam en Rotterdam, maar op Den Haag - Rotterdam en Rotterdam - Breda wordt dan wel geschrapt omdat er nog altijd te weinig materieel is en je op Koningsdag zeker niet met een los ICNG vijfje aan wilt komen rijden.

Was te verwachten. De instroom van ICNG gaat te langzaam. De retrofit-beurten van ICNG bij Alstom (Poland) kost véél tijd. 

Op Koningsdag zal 10 bakken ICNG op HSL Schiphol - Rotterdam het minimum moeten zijn. Zullen ze de toeslag betalen?😉

Reageer