beantwoord

icmm uit dienst

  • 15 November 2021
  • 31 reacties
  • 4279 Bekeken

Reputatie 1

waarom gaat deze trein uit dienst https://heerenveensecourant.nl/artikel/992476/uitdienststelling-icmm-2022

icon

Beste antwoord door Anonymous 15 November 2021, 21:27

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 1

Frappant dat iemand hier al weet dat DDZ niet terug gaat komen terwijl de NS er honderduizenden euro's aan verspijkert op dit moment. En welke treinen moeten dan de DDZ vervangen?

En dan ook nog de ICM er volgend jaar al uit zonder vervanging ?  Bij de ICM zijn wel problemen met reserve onderdelen die niet meer leverbaar zijn en ook niet meer beschikbaar zijn waardoor sommige treinen uiteindelijk niet meer inzetbaar zullen zijn maar 2022 lijkt me wel heel erg snel om alle ICM treinen uti de dienst te halen zonder dat daar al vervangend materieel voor is.

Ik ben heel blij als dat DZZ niet terug komt, dat is niet een comfortabel materieel vind ik zelf ook altijd vol.

Reputatie 7
Badge +3

Dat het artikel is verwijderd duidt er wel op dat ze weten dat de informatie erin niet klopt. In de afgelopen jaren zijn er op dit forum en andere fora al diverse data genoemd waarop deze treinen uit dienst zouden gaan. 

Zo is op een ander forum een keer een link naar een foto gepost van de planning van de afvoer van de ICM's, gemaakt op een open dag te Onnen in september 2010.
Zou volgens die planning gefaseerd worden afgevoerd: de ICM-1 in 2021/2022, ICM-4 pas in 2030/2031. Nu is 2021 al niet gehaald en 2022 zal het ook niet worden omdat dat dan de nieuwe ICNG's eerst alleen op de HSL gaan rijden. En inderdaad zoals Jeroen aangaf, eerst de 1e serie ICM en pas later de rest. En over wanneer die 1e serie uit dienst gaan zullen we nadere berichten moeten afwachten.

 

Hoeveel icmm’s gaan er eerst uit dienst?

Reputatie 7
Badge +1

Je kunt dit soort informatie vaak wel terugvinden op Somda, zoals dit topic over de ICM:

https://www.somda.nl/forum/2045/39/ontwikkelingen-icm/

Daar valt te lezen dat dit jaar de eerste 14 stellen uit dienst staan.

Het verbaast me dat er ook ICM4 buiten dienst gaat aangezien die stellen nog geen 30 jaar oud zijn.

Reputatie 7
Badge +1

Het verbaast me dat er ook ICM4 buiten dienst gaat aangezien die stellen nog geen 30 jaar oud zijn.

Ik begreep dat stellen op basis van hun technische staat buiten dienst worden gesteld. Dus niet op volgorde van oud naar nieuw.

Al had ik verwacht dat men zo snel mogelijk de ICM's met rijweerstanden uit de dienst zouden halen.

Overigens lees ik op Somda dat men de ICM's de bekleding van stoelen in de 2e klasse wil gaan vervangen.

Reageer