Informatie over staking | NS Community

Informatie over staking

  • 25 August 2022
  • 6 reacties
  • 228 Bekeken

Hi,

 

Ik moet morgen vanuit Vlissingen naar Amsterdam reizen, maar de trein van Vlissingen stopt grotendeels in het gebied van West Nederland. Hier is dan morgen een staking, moet ik er nu van uit gaan dat ik deze reis morgen niet kan maken?


6 reacties

Badge +3

Dat lijkt me een goed uitgangspunt. Op dit moment is nog niet bekend wat de gevolgen van de staking zullen zijn, maar als u aanneemt dat er niets rijdt, kan het niet tegenvallen.

Reputatie 6

Eventueel via 's-Hertogenbosch en Utrecht Centraal? Je bent dan wel langer onderweg.

Reputatie 6
Badge +1

Inmiddels is duidelijk dat NS probeert om eens in hwr uur de trein uit Zeeland door te laten rijden. Of dat lukt zullen we morgen zien.

Reputatie 7
Badge +1

Als je op zeker wilt spelen wegens afspr o.d. dan reis je via Breda-Utr, die bonden nemen wat zij als ´stakingsbrekers´ zien vaak nogal ernstig.

Als je op zeker wilt spelen wegens afspr o.d. dan reis je via Breda-Utr, die bonden nemen wat zij als ´stakingsbrekers´ zien vaak nogal ernstig.

Dat heeft niets met stakingsbreking te maken als dat gebeurd door personeel uit niet-stakende standplaatsen. Het is niet zo dat vakbonden maar eigen regels kun gaan verzinnen bij stakingen, ook voor vakbonden helfen gewoon de wettelijke regels. 

Als de binden dit willen voorkomen moeten ze maar landelijk staken maar dat vinden ze te duur.  

Reputatie 6

Vanochtend rijden er geen treinen tussen Goes en Kruiningen-Yerseke door koperdiefstal waardoor er naar verwachting tot 12.00 uur geen treinverkeer mogelijk is op dit traject, dus helaas dubbele pech.

Reageer