beantwoord

informatieborden sloterdijk werken niet

  • 21 February 2024
  • 6 reacties
  • 172 Bekeken

Waarom werken de informatie borden op sloterdijk niet en wordt er niet omgeroepen dat er een storing is. Nu stappen reizigers in verkeerde treinen. Treinen komen aan op verkeerde perrons enz.

icon

Beste antwoord door MoDe 21 February 2024, 17:45

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Er is een storing in de reisinformatie. Die betreft ook de app.

Reputatie 7
Badge

Volgens NOS is ook het omroepsysteem geraakt. Hoezo zit dat aan elkaar?! De omroep moet toch juist betrouwbaar zijn bij storingen in de reisinformatie. Overigens betreft dit dus ook niet alleen Sloterdijk maar is het landelijk.

Reputatie 5

Dat gebeurt wel vaker bij NS. Dat wat de storing moet helpen heeft zelf een storing.

Ik was toen in Leiden en later in Hoofddorp, in de tijd dat ik onderweg was, was er geen enkel omroep bericht, zelfs het treinpersoneel riep niks om behalve dat er weer een ic moest passeren.

Kan zijn dat het trein personeel niet wist dat er "wat aan de hand was” maar ik, en de meeste andere reizigers gezien hun commentaar wisten het wel…

In Leiden bleven de poortjes ook nog eens openstaan waardoor er nogal wat onzekerheid was of je nou echt was ingecheckt (ja dus).

Een NS BOA (3 stuks zelfs) wist dat te bevestigen toen ze langsliepen.

Misschien was het handiger om in de buurt (ter assistentie) van de poortjes te blijven, maar blijkbaar vonden ze dat niet nodig… met open poortjes nodig je gelegenheidszwartrijders bijna uit om niet in te checken…

 

 

Reputatie 7
Badge

Kan zijn dat het trein personeel niet wist dat er "wat aan de hand was” maar ik, en de meeste andere reizigers gezien hun commentaar wisten het wel…

Lijkt me sterk als zelf de NOS het wist. Ik mag toch hopen dat dezelfde storing niet ook GSM-R en/of de portofoons van NS raakte, dus dan moet het niet moeilijk zijn geweest om het personeel op de treinen te informeren.

Reputatie 6

Ja, dat was een leuke afgelopen woensdag. Reizigers stonden op station Dordrecht te wachten op de IC naar Vlissingen van 17.37 uur die normaal gesproken van spoor 5 vertrekt. Maar dit spoor bleef bezet door de sprinter naar Den Haag Centraal van 17.32 uur die maar niet vertrok. Ondertussen zag ik de trein naar Vlissingen voor een rood sein staan wachten om uiteindelijk binnen te rijden op spoor 2. Stond natuurlijk nergens aangegeven. Denk dat best wat mensen deze trein gemist hebben.

Reageer