Instroom en inzet NS Intercity Nieuwe Generatie



Toon eerste bericht

185 reacties

De verbinding Amsterdam - Londen lijkt me bij uitstek de groeimarkt als het alternatief voor vliegen. Ik denk dat NS dat nogal onderschat. 

Ik denk dat zwaar overschat wordt. Via Lille met de trein is gewoon een enorm stuk omreizen en al die extra kilometers moeten wel door de reiziger betaald worden waardoor de trein vergeleken met het vliegtuig te duur is.

Reputatie 6

De hoek die je via Lille maakt is zeker niet rechtstreeks, maar is voor een niet-zo-fijnmazig spoornet niet zo vreemd hoor. Buiten de randstad maak je dit soort “omwegen” ook regelmatig, bijvoorbeekld tussen Noord- Oost en Zuid Nederland.

Reputatie 7
Badge

Uitbreiding van Amsterdam-Londen is lastig gezien de beperkingen. Verder kun je op veel dagen niet boeken omdat er weer eens aan het spoor gewerkt moet worden. Hoezo alternatief voor vliegen.

Reputatie 6

de legacy vervoerders op het spoor willen helemaal geen alternatief voor het vliegtuig zijn of worden. Dat zie je aan alles wat er gebeurt, of eigenlijk niet gebeurt. Woorden en daden spreken elkaar hierover tegen. 

Badge +3

ICNG 3224 defect zo te lezen https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2023-08-22/1171

Staan al 10 minuten stil vlak voor Eindhoven C. Geen omroep, niets…

Aankomstspoor zou wel gewijzigd zijn naar 5 (de rit ervoor had +27 wegens persoon op spoor).

Edit: uiteindelijk aangekomen op spoor 5 en met slechts +6 weer richting Den Haag 

 

Reputatie 7
Badge

Is alweer gaan rijden. 

 

Sterker nog, is alweer op weg naar Den Haag. 

de legacy vervoerders op het spoor willen helemaal geen alternatief voor het vliegtuig zijn of worden. Dat zie je aan alles wat er gebeurt, of eigenlijk niet gebeurt. Woorden en daden spreken elkaar hierover tegen. 

Je moet toch ook afvragen hoe realistisch dat idee is. Het zou gigantische investeringen in infrastructuur kosten voor vaak betrekkelijk kleine vervoersstromen. 

Badge +3

Is alweer gaan rijden. 

Sterker nog, is alweer op weg naar Den Haag. 

Ja, die moest dus gewoon wachten om naar spoor 5 te mogen en daar keren. Storm en glas water dus, maar roep dat dan ff om.

Reputatie 6

de legacy vervoerders op het spoor willen helemaal geen alternatief voor het vliegtuig zijn of worden. Dat zie je aan alles wat er gebeurt, of eigenlijk niet gebeurt. Woorden en daden spreken elkaar hierover tegen. 

Je moet toch ook afvragen hoe realistisch dat idee is. Het zou gigantische investeringen in infrastructuur kosten voor vaak betrekkelijk kleine vervoersstromen. 

Eens wat de enorme investeringen betreft. de vervoersstromen lijken me overigens niet bepaald klein. tientallen miljoenen mensen vliegen vanaf alleen Schiphol al, een aanzienlijk deel daarvan zal binnen Europa zijn. Maargoed, als leek lijkt vliegen op waterstof me de meest logische oplossing. Ik besef me dat veel experts dat niet met me eens zijn :) 

 

 

Eens wat de enorme investeringen betreft. de vervoersstromen lijken me overigens niet bepaald klein. tientallen miljoenen mensen vliegen vanaf alleen Schiphol al, een aanzienlijk deel daarvan zal binnen Europa zijn. 

Tientallen miljoenen in totaal maar wel verspreid over een groot aantal bestemmingen in alle windrichtingen. 

Reageer