beantwoord

Intercity Breda Brussel


Ik probeer te reizen op zondag 26 mei om 7.42 u van Breda naar Brussel/Zaventem.

Er staat: alleen dienstregeling ? 

Ivm halen vd vlucht kan ik niet later. Deze trein pak ik vaker. 

Wat is dit ?

icon

Beste antwoord door Tamzin 23 May 2024, 19:15

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Mijn advies is om voor de zekerheid met de stoptrein via Roosendaal en Essen (B) te reizen. Dan weet u zeker dat u optijd in Brussel bent.

 

 

Er zijn wel meer treinen die niet (maar dan ook nooit) te boeken zijn, zoals vanuit Arnhem de grens over en dan verder op een Duitslandticket. 

Deutschlandticket is ook geldig vanaf Arnhem naar Emmerich (en vanaf Hengelo naar Bad Bentheim en tussen Enschede naar Gronau) in de regionale treinen.

 

Scheelt weer.

 

De eerste trein vanuit Roosendaal gaat ook pas om 7:21 uur. Die route is qua tijdsduur ook veel langer dus ik betwijfel ten zeerste of je dan wel op tijd in Brussel bent.

Ik zit in deze trein van 7.42 u. Rijdt dus gewoon. Maar niet in de app te boeken. 

Reputatie 5

Ik zit in deze trein van 7.42 u. Rijdt dus gewoon. Maar niet in de app te boeken. 

Vreemd. Soms zie je in de NS Reisplanner dat bepaalde treinen (bewust) niet op staan omdat het een korte samenstelling heeft. Was bijvoorbeeld het geval met vijfdelige ICNG tijdens werkzaamheden bij station Schiphol. Zomaar een willekeurig voorbeeld. 

Maar zo vroeg op zondag zal dat niet het punt moeten zijn. Het blijft merkwaardig. Er is blijkbaar een fout gemaakt. 

Reputatie 7
Badge

Heeft Intercity Brussel ook een soort van lijn-manager op kantoor eigenlijk? De eerste ochtendtrein is nog steeds niet te boeken, terwijl dat nu toch wel zo’ n week bij NS bekend is. Daarbij gaat het qua tickets kopen tegenwoordig vaak mis bij geplande omleidingen via Roosendaal.

Aangezien de treintickets op deze lijn sinds vorig jaar juni gemiddeld flink duurder zijn geworden, zou je toch mogen verwachten dat het service-niveau ook in de lift zou moeten zitten. Het komt zo amateuristisch over.

Reputatie 7
Badge +1

Heeft Intercity Brussel ook een soort van lijn-manager op kantoor eigenlijk? De eerste ochtendtrein is nog steeds niet te boeken, terwijl dat nu toch wel zo’ n week bij NS bekend is. Daarbij gaat het qua tickets kopen tegenwoordig vaak mis bij geplande omleidingen via Roosendaal.

Aangezien de treintickets op deze lijn sinds vorig jaar juni gemiddeld flink duurder zijn geworden, zou je toch mogen verwachten dat het service-niveau ook in de lift zou moeten zitten. Het komt zo amateuristisch over.

 

Volgens mij is dat inmiddels wel een bekend kenmerk bij NS. Sommige topics staan hier al jarenlang op dit forum en keren steeds weer terug. 

Reageer