beantwoord

Intercity Breda Brussel


Ik probeer te reizen op zondag 26 mei om 7.42 u van Breda naar Brussel/Zaventem.

Er staat: alleen dienstregeling ? 

Ivm halen vd vlucht kan ik niet later. Deze trein pak ik vaker. 

Wat is dit ?

icon

Beste antwoord door Tamzin 23 May 2024, 19:15

Bekijk origineel

30 reacties

Ik.zie in de planners gewoon de trein van 7.42 met zijn normale dienstregeling.

Reputatie 7
Badge

Volgens NS Internationaal rijdt die trein, volgens NMBS-Europe niet. 

Reputatie 5

Volgens NS Internationaal rijdt die trein, volgens NMBS-Europe niet. 

Heb als derde optie DB app gebruikt. Heb daar altijd goede ervaringen mee: 

Breda → Brussels Airport - Zaventem
zo 26.05.2024

IC 9212
To Bruxelles Midi
From 07:42 Breda, platform 7
To 08:50 Brussels Airport - Zaventem, platform 3

View journey: https://int.bahn.de/en/buchung/start?vbid=f0474bc0-58c9-425b-b54f-1125f64ee913

Hoeft geen garantie te zijn. Maar tegenstrijdig dat NS International en NMBS Europe elkaar tegenspreken. En aangezien het grootste deel op Belgisch spoor gereden wordt.…

Vervelend. Op zo'n tijdstip moet je wel zekerheid hebben. 

Volgens de binnenlandse planner van de NMBS rijdt hij wel, volgens de internationale planner van de NMBS niet. Erg vreemd.

Mocht de trein niet rijden dan kun je altijd nog vanaf Breda met de bus van Flibco op tijd op Zaventem zijn 

Reputatie 7
Badge +1

Het lukt mij in iedergeval bij zowel NS als NMBS niet om een ticket te bestellen voor deze trein.

Het lukt mij in iedergeval bij zowel NS als NMBS niet om een ticket te bestellen voor deze trein.

Dat is toch verdacht.

Reputatie 7
Badge +1

Het maffe is wel dat NS International hier niet aangeeft dat de trein niet rijdt. Enkel dat tickets bestellen niet meer mogelijk is.

 

Badge +3

Probeer het eens vanaf Rotterdam… 

Probeer het eens vanaf Rotterdam… 

Nee, dat helpt niet en ook niet vanaf Amsterdam. Ik had dat al geprobeerd omdat ik dacht dat misschien alleen de omrit via Breda zou worden overgeslagen 

Het lijkt er op dat NMBS Europe de trein volledig uit het systeem heeft gehaald en NS Int alleen het boeken van tickets heeft geblokkeerd (waarschijnlijk is dat laatste minder werk).. 

Ik begin te vermoeden dat deze trein inderdaad wel eens niet zou kunnen rijden. Er rijden namelijk komend weekend wegens werkzaamheden geen treinen tussen Amsterdam en Schiphol en "de dienstregeling van de Beneluxtrein is aangepast". Dat zou er wel eens mee te maken kunnen hebben.

Reputatie 7

geen intercity van Breda naar het zuiden vanwege werkzaamheden in Amsterdam? Zeer adequaat 🤣

En inmiddels staat de trein van 7 42 toch weer in de planner van NMBS-Europe...…

Update: en 5 minuten later is hij weer verdwenen.

Reputatie 7
Badge +3

Werkzaamhedenpagina geeft aan:

 

Zaterdag 25 mei 4:00 uur t/m maandag 27 mei 2:00 uur

IC Brussel rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal.

 

Trein 9212 en 9216 (vertrek Breda 7:42 en 8:42) rijden blijkbaar wel vanaf Amsterdam maar dan via Haarlem, dat geeft in ieder geval de routekaart op Treinposities aan. En vertrek uit Amsterdam is vroeger dan anders om nog wel op dezelfde tijd in Rotterdam te zijn. Vanaf daar zouden de treinen gewoon moeten rijden, dus vanaf Breda zou geen probleem moeten zijn. 

Volgens mijn informatie rijdt deze trein wel. Ik zou voor de zekerheid even navraag doen bij NMBS aangezien zij aangeven dat deze trein niet gaat.

Reputatie 7
Badge

Elke eerste internationale Intercity naar Brussel van de dag is niet te boeken. Een paar dagen geleden meldde iemand dat hier volgens mij al. Grappig dat NSI dat zelf niet door heeft. Je zou toch denken dat het opvalt als er geen tickets verkocht worden voor een trein. (Kijk maar eens bij de komende zeg 5 dagen.)

 

Trein 9212 en 9216 (vertrek Breda 7:42 en 8:42) rijden blijkbaar wel vanaf Amsterdam maar dan via Haarlem, dat geeft in ieder geval de routekaart op Treinposities aan. En vertrek uit Amsterdam is vroeger dan anders om nog wel op dezelfde tijd in Rotterdam te zijn. Vanaf daar zouden de treinen gewoon moeten rijden, dus vanaf Breda zou geen probleem moeten zijn. 

Personeel en materieel moeten (deels) uit Amsterdam komen vandaar dat die twee eerste treinen wel rijden. Dat gebeurt ook bij werkzaamheden op de HSL.

Elke eerste internationale Intercity naar Brussel van de dag is niet te boeken. Een paar dagen geleden meldde iemand dat hier volgens mij al. Grappig dat NSI dat zelf niet door heeft. Je zou toch denken dat het opvalt als er geen tickets verkocht worden voor een trein. (Kijk maar eens bij de komende zeg 5 dagen.)

Je gaat uit van een vergissing maar omdat de NMBS de trein uit zijn internationale reisplanner heeft gehaald ben ik er niet zeker van dat het inderdaad een vergissing is.

Anderzijds laat die internationale planner van de NMBS de trein wel weer zien vanaf Noorderkempen tot Brussel. Dat suggereert dat het of een vergissing is of dat er een (personeels)probleem is met grensoverschrijdend vervoer.en vervoer tussen Breda en Noorderkempen misschien niet is toegestaan.

Reputatie 7
Badge

Bijvoorbeeld morgen en volgende week dinsdag heeft NBMS de eerste trein ook helemaal uit de dienstregeling gehaald, niet alleen komende zondag de gewenste trein van TS. En bij NS staat elke eerste trein er wel in, maar is de verkoop niet mogelijk.

Er gaat zeker iets fout, dat ben ik met je eens. Daarom zou NSI toch eens moeten kijken wat er aan de hand is met die eerste trein, aangezien dit al enkele dagen speelt.

Badge +3

Er zijn wel meer treinen die niet (maar dan ook nooit) te boeken zijn, zoals vanuit Arnhem de grens over en dan verder op een Duitslandticket. Als je dan plant vanuit een eerder station (Ede-Wageningen of Oosterbeek of zo) lukt het ineens wél.

Bij 100% korting in NL maakt dat natuurlijk niet uit. Zie ook Hengelo - Enschede - Grounau, dan boek maar vanaf Almelo of zo (of gebruik je ov-chipkaart).

Maar dat is hier niet aan de orde, dus ik denk dat @Tamzin wel eens gelijk kan hebben. Aan de andere kant, als die eerste IC Brussel niet te boeken is maar dus wel gewoon rijdt… 🤔

Bijvoorbeeld morgen en volgende week dinsdag heeft NBMS de eerste trein ook helemaal uit de dienstregeling gehaald, niet alleen komende zondag de gewenste trein van TS. En bij NS staat elke eerste trein er wel in, maar is de verkoop niet mogelijk.

Die werkzaamheden zijn ook al morgen en overmorgen.dus dat is zeker geen toeval. Dinsdag kan ik dan weer niet plaatsen.

Er is iets met die eerste trein en ik vermoed dat het met het grensstuk te maken heeft. Aangepaste personeelsroosters?

Wel met je eens dat de info weer knudde is.

Reputatie 7
Badge

Tot met 8 juni speelt dit mysterie. Vanaf 9 juni (niet toevallig datum nieuwe wijzigingenblad?) is de trein wel weer te boeken. Ik denk echt een foutje, anders zou het -hopelijk;)- bij ‘werkzaamheden’ staan. Maar goed, NS rijdt de trein, niet ik..

Wellicht als tip voor @MarioBreda: bekijk of de trein morgen en zaterdag wel rijdt, dan -hopelijk/vermoedelijk- zondag ook. Vervelend is het wel.

Reputatie 7
Badge

In dit Topic staat gisteren dat het boekingsgebeuren van de eerste trein op de dag al 2 weken zou spelen:

 

 

Via WhatsApp contact met NS gehad. Trein rijdt wel maar door storing niet te boeken. Met flex kaartje kan ik dus gewoon mee.

Toi toi

Dank voor alle reacties 

Via WhatsApp contact met NS gehad. Trein rijdt wel maar door storing niet te boeken. 

Storing? Dat riekt toch eerder naar een fout.

Reputatie 7
Badge +3

Het maakt niet zoveel uit of het een storing of een fout is. Er kan niet geboekt worden voor deze specifieke trein.9212. Je kunt de fout omzeilen door een ticket met Flex-tarief te boeken voor een latere trein op dezelfde dag en toch met de 9212 te reizen. Helaas zijn er op het moment geen voordeeltarieven beschikbaar.

Als je kijkt op de website zie je dat vanaf 9 juni alle tickets weer te boeken zijn voor de 9212.

Dan nog een antwoord op @Robert B.
Via NS is het niet mogelijk om tickets te kopen voor een rit met uitsluitend een Duitse regionale vervoerder (aangevuld met de lijn Heerlen - Aachen Hbf). Dat valt te omzeilen door vanaf een station eerder.te boeken. Zoals:
Hengelo Gezondheidspark i.v.p. Hengelo;
Enschede Kennispark i.p.v. Enschede;
Arnhem Zuid of Arnhem Presikhaaf i.p.v. Arnhem Centraal;
Blerick i.p.v. Venlo;
Heerlen Woonboulevard i.p.v Heerlen.
 

Reputatie 3

Mijn advies is om voor de zekerheid met de stoptrein via Roosendaal en Essen (B) te reizen. Dan weet u zeker dat u optijd in Brussel bent.

 

 

Er zijn wel meer treinen die niet (maar dan ook nooit) te boeken zijn, zoals vanuit Arnhem de grens over en dan verder op een Duitslandticket. 

Deutschlandticket is ook geldig vanaf Arnhem naar Emmerich (en vanaf Hengelo naar Bad Bentheim en tussen Enschede naar Gronau) in de regionale treinen.

 

Scheelt weer.

 

Reageer