beantwoord

Intercity Eindhoven > Groningen/Leeuwarden rijdt niet meer vanaf Eindhoven. waarom?

  • 6 December 2023
  • 7 reacties
  • 189 Bekeken

Hallo,

 

Ik reis nu al enkele maanden met de intercity naar leeuwarden/groningen vanaf Dordrecht CS(ic vertrekt oorspronkelijk uit eindhoven centraal), Maar sinds deze week rijdt deze niet meer vanaf eindhoven, maar vanaf Rotterdam Centraal. Ik vond het zeer handig om in een keer gelijk te kunnen doorreizen naar Utrecht CS/Amersfoort CS, maar dit is nu niet meer mogelijk, aangezien ik op Rotterdam nu moet overstappen.

Dit is zeer onbetrouwbaar, zeker al met de vertragingen die de treinein vaak oplopen in Dordrecht ivm vrachttreinen of onderhoud. Graag wil ik weten waarom deze is opgeheven vanaf Eindhoven, en waarom het nu via Rotterdam rijdt (ook op de terugweg)

icon

Beste antwoord door Isitimela 6 December 2023, 14:08

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Dit was een gewijzigde dienstregeling in verband met de werkzaamheden rond Rotterdam Centraal. Hierbij reed de intercity Eindhoven - Den Haag via Dordrecht en slechts tot Rotterdam Centraal, waarna de trein doorreed naar Groningen/Leeuwarden. 

De werkzaamheden zijn nu inmiddels afgerond, waardoor de IC’s Eindhoven - Den Haag en Rotterdam - Groningen/Leeuwarden weer hun oorspronkelijke routes rijden. 

Reputatie 3
 

 

 was me voor, dus hier alleen een toevoeging:

 

 

 

Vanaf volgende week rijdt de trein Rotterdam → Utrecht wel vaker, dus dan geeft een overstappen missen minder vertraging.

Dit was een gewijzigde dienstregeling in verband met de werkzaamheden rond Rotterdam Centraal. Hierbij reed de intercity Eindhoven - Den Haag via Dordrecht en slechts tot Rotterdam Centraal, waarna de trein doorreed naar Groningen/Leeuwarden. 

De werkzaamheden zijn nu inmiddels afgerond, waardoor de IC’s Eindhoven - Den Haag en Rotterdam - Groningen/Leeuwarden weer hun oorspronkelijke routes rijden. 

Deze trein reed ook gewoon tijdens de werkzaamheden (reed er vorige week nog voor het laatst in). Het probleem is nu dus dat de hele traject eindhoven centraal -> groningen/leeuwarden niet meer rijdt. Hier ben ik dus benieuwd naar. Ik bedoel dan dus ook niet de IC naar Eindhoven -> Den Haag (uit mijn kennis reed deze trein ook niet naar den haag, maar vanaf rotterdam cs naar gouda, utrecht). Nog excuses hiervoor mocht het vaag uitgelegd zijn in de post of de reactie. 

Ik snap ook wel dat er volgens die nieuwe dienstregeling meer intercity's rijden tussen de grote steden, maar zoals aangegeven was het fijnste van dit traject het in een keer doorrijden (helaas zal het voor nu moeten betekenen dat ik op rotterdam toch zal moeten overstappen). 

Dit was een gewijzigde dienstregeling in verband met de werkzaamheden rond Rotterdam Centraal. Hierbij reed de intercity Eindhoven - Den Haag via Dordrecht en slechts tot Rotterdam Centraal, waarna de trein doorreed naar Groningen/Leeuwarden. 

De werkzaamheden zijn nu inmiddels afgerond, waardoor de IC’s Eindhoven - Den Haag en Rotterdam - Groningen/Leeuwarden weer hun oorspronkelijke routes rijden. 

Deze trein reed ook gewoon tijdens de werkzaamheden (reed er vorige week nog voor het laatst in). Het probleem is nu dus dat de hele traject eindhoven centraal -> groningen/leeuwarden niet meer rijdt. Hier ben ik dus benieuwd naar. Ik bedoel dan dus ook niet de IC naar Eindhoven -> Den Haag (uit mijn kennis reed deze trein ook niet naar den haag, maar vanaf rotterdam cs naar gouda, utrecht). Nog excuses hiervoor mocht het vaag uitgelegd zijn in de post of de reactie. 

Ik snap ook wel dat er volgens die nieuwe dienstregeling meer intercity's rijden tussen de grote steden, maar zoals aangegeven was het fijnste van dit traject het in een keer doorrijden (helaas zal het voor nu moeten betekenen dat ik op rotterdam toch zal moeten overstappen). 

Ook reed, tot mijn kennis, deze intercity gewoon voor de werkzaamheden begonnen ook deze route.

Badge +3

Als je vanuit Eindhoven rechtstreeks naar Gouda kon (via Rotterdam en eventueel Dordrecht) is dat door werkzaamheden, waardoor de 1100 niet naar Den Haag kon, maar vanuit Rotterdam dus naar Groningen/Leeuwarden reed.

Die rijdt inmiddels weer ‘gewoon’ naar Den Haag, zoals @Isitimela al zei. Of er tijdelijk gestopt werd op Dordrecht (bij HSL werkzaamheden) geen idee, maar meestal niet.

Ook reed, tot mijn kennis, deze intercity gewoon voor de werkzaamheden begonnen ook deze route.

Dat klopt niet, deze intercity reed pas sinds 23 oktober toen de werkzaamheden begonnen. In eerste instantie reed deze alleen in de spits met begin/eindpunt Dordrecht, in de laatste week van de werkzaamheden reed deze de hele dag met als begin/eindpunt Eindhoven.

Reputatie 3

Misschien heeft er ook voor 23-10 een IC Dordrecht - Gouda gereden ( zonder overstap ), maar als er geen werkzaamheden zijn moet je altijd overstappen. Overigens is prorail al sinds 2019 tussen Rijswijk en Rotterdam aan het werk, dus er zijn vast vaker werkzaamheden geweest - zie onderstaande link

 

https://www.prorail.nl/programmas/programma-hoogfrequent-spoorvervoer/rijswijk-rotterdam

Reageer