beantwoord

Intercity Haarlem-Alkmaar 8:12 weg?

  • 8 February 2022
  • 5 reacties
  • 485 Bekeken

Hoi, sinds november was er opeens een intercity service tussen Haarlem en Alkmaar. Superfijn, anders zit je in een sprinter die alle tussengelegen stationnetjes aandoet. Deze intercity nam ik steeds om 8:12. Vanochtend kom ik aan op Haarlem, is deze intercity er opeens niet meer en rijdt er weer een sprinter om 8:15? Waarom is de intercity service van 8:12 eruit gehaald? Graag het intercity traject tussen Haarlem en Alkmaar weer terug!

Groeten, Lisa

 

icon

Beste antwoord door Sneltram 8 February 2022, 08:47

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge

De intercity rijdt in de normale dienstregeling nog steeds, zij het een kwartiertje verschoven ten opzichte van vorig jaar. Deze week (vanaf 7 februari 2022) is de dienstregeling rondom Haarlem aangepast vanwege werkzaamheden richting Zandvoort. Het is dus een weekje behelpen, maar daarna zou de intercity Alkmaar-Haarlem weer als vanouds moeten rijden.

Beste Reisleider,

De sneltrein Alkmaar Haarlem heeft inderdaad weer gereden van 14 tot 18 februari 2022.

Ik wilde zojuist mijn reis voor morgen 21 feb plannen. Maar helaas is de intercity Alkmaar Haarlem weer verdwenen? Ik stap op Castricum op om 7.30. De trein is niet te vinden en waarom deze niet rijdt is ook niet duidelijk.

Graag het intercity traject tussen Alkmaar en Haarlem weer terug!

Reputatie 6
Badge

Klopt. Door personeelsgebrek is de treindienst uitgedund. Stapsgewijs valt er steeds meer uit. Vanaf 21 februari is de intercity Haarlem - Alkmaar aan de beurt. Zie ook de website: https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/tijdelijk-minder-treinen-vanaf-7-februari-meer-wijzigingen.html

Reputatie 7
Badge +3

Beste Reisleider,

De sneltrein Alkmaar Haarlem heeft inderdaad weer gereden van 14 tot 18 februari 2022.

Ik wilde zojuist mijn reis voor morgen 21 feb plannen. Maar helaas is de intercity Alkmaar Haarlem weer verdwenen? Ik stap op Castricum op om 7.30. De trein is niet te vinden en waarom deze niet rijdt is ook niet duidelijk.

Graag het intercity traject tussen Alkmaar en Haarlem weer terug!

Iets met storm en opstarten treindiensten? Vanmorgen vroeg konden nog niet op alle trajecten treinen rijden

Reputatie 6
Badge

 

Iets met storm en opstarten treindiensten? Vanmorgen vroeg konden nog niet op alle trajecten treinen rijden

Nee, zie bovenstaand bericht over uitdunning door personeelstekort a.g.v. Corona.

Reageer