beantwoord

International duitsland naar nederland

  • 28 August 2022
  • 9 reacties
  • 261 Bekeken

Is het mogelijk om naar Utrecht te gaan vanuit Duitsland morgen 29 augustus ? Ik zou naar Amsterdam moeten maar omdat er gestaakt word gaat dat niet door.  Nu heb ik vervangend vervoer geregeld vanaf Utrecht maar gaat de trein wel zo ver aangezien het niet bij noord Holland behoord ?

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 28 August 2022, 12:25

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1

In principe zal het misschien wel mogelijk zijn, maar met de ICE spelen er momenteel ook nog wat andere problemen dus het is momenteel vaak een uitdaging. Van waar vertrek je en met welke trein?

Ik vertrek vanuit treysa Duitsland sochtens all om 20 voor 5 . Mijn gedachte gang was omdat het stakingen in Noord Holland zijn het wel mogelijk zou zijn teminste naar Utrecht te komen. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb net Treysa gevonden. Vandaar zou het wel moeten lukken. 20 voor 5 's-ochtend (04.40 uur) of s-middags (16.40 uur)? En ga je op een gegeven moment met de ICE?? of via Venlo??? of Aken???

Reputatie 7
Badge +1

Op dit moment is er deze informatie bekend over welke ICE treinen er wel rijden volgens NS International.

ICE en IC Berlijn

IC Berlijn treinen rijden niet tussen Amsterdam en Bad Bentheim v.v.

 Onderstaande ICE treinen zullen rijden op maandag 29 augustus

- 155 om 12:08 uur van Amsterdam naar Frankfurt
- 159 om 17:08 uur van Amsterdam naar Frankfurt
- 251 om 18:38 uur van Amsterdam naar Frankfurt

- 250 om 06:28 uur van Frankfurt naar Amsterdam, aankomst om 10:53 uur.
- 158 om 08:16 uur van Frankfurt naar Amsterdam, aankomst om 12:53 uur.
- 156 om 11:18 uur van Frankfurt naar Amsterdam, aankomst  om 15:53 uur.

ICE Reizigers kunnen ook met hun ICE ticket met VIAS tussen Arnhem Centraal en Düsseldorf Hbf vv. reizen. Let op, wegens werkzaamheden rijden er bussen ipv treinen op dit traject.

Als je om 04:41 vertrekt vanuit Treysa zou je volgens de reisplanner ook zonder stakingen al met de RE13 de grens bij Venlo over gaan en niet met de ICE. Vanuit Frankfurt zou je ICE 250 (v. 6.28) al niet halen omdat je dan net aankomt vanuit Treysa. De eerstvolgende ICE 158 (v. 8.16) rijdt vooralsnog wel, maar daarbij kom je later aan in Amsterdam dan per RE13.

Reputatie 7
Badge +1

Op dit moment is er deze informatie bekend over welke ICE treinen er wel rijden volgens NS International.

ICE en IC Berlijn

IC Berlijn treinen rijden niet tussen Amsterdam en Bad Bentheim v.v.

 Onderstaande ICE treinen zullen rijden op maandag 29 augustus

- 155 om 12:08 uur van Amsterdam naar Frankfurt
- 159 om 17:08 uur van Amsterdam naar Frankfurt
- 251 om 18:38 uur van Amsterdam naar Frankfurt

- 250 om 06:28 uur van Frankfurt naar Amsterdam, aankomst om 10:53 uur.
- 158 om 08:16 uur van Frankfurt naar Amsterdam, aankomst om 12:53 uur.
- 156 om 11:18 uur van Frankfurt naar Amsterdam, aankomst  om 15:53 uur.

ICE Reizigers kunnen ook met hun ICE ticket met VIAS tussen Arnhem Centraal en Düsseldorf Hbf vv. reizen. Let op, wegens werkzaamheden rijden er bussen ipv treinen op dit traject.

 

Ik had hem ook net gevonden op rijdendetreinen.nl

 

https://www.rijdendetreinen.nl/serviceberichten/25916-maandag-zeer-beperkt-internationaal-treinverkeer-door-ns-staking

 

TS pakt echter in Dusseldorf de trein naar Venlo (orivebericht)

Reputatie 7
Badge +1

TS pakt echter in Dusseldorf de trein naar Venlo (orivebericht)

Ah, dan heeft de ICE hier niets mee te maken. Raakte in de war doordat de post van Henkpeetersen als antwoord gemarkeerd was en er dan vanuit ging dat de dan ook ICE onderdeel is van de reis.

Het is dan wachten totdat de binnenlandse reisplanner is bijgewerkt (waarschijnlijk vanavond) met de treinen waarvan verwacht wordt dat ze wel zullen gaan rijden. De treinen vanuit Venlo rijden namelijk door het gebied heen waar gestaakt wordt.

Reputatie 7
Badge +1

TS pakt echter in Dusseldorf de trein naar Venlo (orivebericht)

Ah, dan heeft de ICE hier niets mee te maken. Raakte in de war doordat de post van Henkpeetersen als antwoord gemarkeerd was en er dan vanuit ging dat de dan ook ICE onderdeel is van de reis.

Het is dan wachten totdat de binnenlandse reisplanner is bijgewerkt (waarschijnlijk vanavond) met de treinen waarvan verwacht wordt dat ze wel zullen gaan rijden. De treinen vanuit Venlo rijden namelijk door het gebied heen waar gestaakt wordt.

Morgen is de staking toch in Noord Holland??? ik verwacht dus dat TS gewoon in Utrecht kan komen?

(waarschijnlijk ook wel in Amsterdam overigens)

Reputatie 7
Badge

TS pakt echter in Dusseldorf de trein naar Venlo (orivebericht)

Ah, dan heeft de ICE hier niets mee te maken. Raakte in de war doordat de post van Henkpeetersen als antwoord gemarkeerd was en er dan vanuit ging dat de dan ook ICE onderdeel is van de reis.

Het is dan wachten totdat de binnenlandse reisplanner is bijgewerkt (waarschijnlijk vanavond) met de treinen waarvan verwacht wordt dat ze wel zullen gaan rijden. De treinen vanuit Venlo rijden namelijk door het gebied heen waar gestaakt wordt.

Morgen is de staking toch in Noord Holland??? ik verwacht dus dat TS gewoon in Utrecht kan komen?

(waarschijnlijk ook wel in Amsterdam overigens)

Er wordt morgen ook gestaakt m.b.t. internationale treinen.

Reputatie 7
Badge +1

Vanaf dit weekend ligt Arnh-Oberhsn er weer eens uit wegens Bau-ICE omgeleid, RE19 vervalt-SEVbus.

Dus het is of via eurobaantje Venlo of Aachen+arriva. eb valt ook weer vrij vaak uit wegen Personalmangel/kurzfristige Krankheitsmeldung. Plus dat je met 9€ (jawel, habe ich auch, und sitze jetzt im Zuge) voor de zekerheid toch wel met minstens 1 uur later moet plannen wegen Verspaetung/Umbau usw.

Verder is er nog steeds rond Paderborn bau-auch wieder teils noch SEV-bus. PLus dat PB een geheel nieuw Bahnhof krijgt, maar dat staat er los van.

Eigenlijk zou je ook kunnen bekijken of de route via Münster-Enshede of Hengelo niet beter uitkomt. OOk eb trouwens: direkte treinen PB-MS via Hamm. Maar mijdt je de problemenput van Rhein/Ruhr

Reageer