beantwoord

Inzet langste ICNG?

  • 22 August 2022
  • 1 reactie
  • 264 Bekeken

Ik wilde graag weten hoe lang de langste ICNG in reizigersdienst nodig is.

Is dat 8+8 of 5+5+5.

Wat word bijvoorbeeld de standaardlengte voor een ICD? nu 7 maar straks ICNG5? Dat zou jammer zijn als je kijkt naar capaciteit

(8+5+5?! Is dat wel mogelijk, past dat?)

En sterker nog, staat dit wel al op de planning? Deze vraag stel ik omdat er natuurlijk mee getest wordt. Ik hoop dan dat het geen zicht word dat we niet meer gaan zien op den duur, als het testen over is. Niet alleen naar de spotter maar natuurlijk de reiziger.

 

icon

Beste antwoord door Hanzeboog 22 August 2022, 08:00

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5

Ik wilde graag weten hoe lang de langste ICNG in reizigersdienst nodig is.

Is dat 8+8 of 5+5+5.

Wat word bijvoorbeeld de standaardlengte voor een ICD? nu 7 maar straks ICNG5? Dat zou jammer zijn als je kijkt naar capaciteit

(8+5+5?! Is dat wel mogelijk, past dat?)

En sterker nog, staat dit wel al op de planning? Deze vraag stel ik omdat er natuurlijk mee getest wordt. Ik hoop dan dat het geen zicht word dat we niet meer gaan zien op den duur, als het testen over is. Niet alleen naar de spotter maar natuurlijk de reiziger.

 

3 x 109,4 = 328,2 meter. 2 x 169,4 = 338,8. Bron: Somda Rail Wiki. De 2 achtdelige ICNG zijn het langst. 

Ja waarschijnlijk staat het op de planning. Weet dat 2 achtdelige ICNG de langste samenstelling is. In theorie kan een achttiendelige ICNG ook ingezet worden. Maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren i v.m. lengte van perrons. 

1 vijfdelige ICNG kan op bepaalde uren prima. Als nu ziet hoe leeg de Intercity Direct in bepaalde daluren is. Daar staat tegenover dat de ICNG meer comfort (betere stoelen, USB, stopcontacten, leeslampjes eerste klas, displays), hogere snelheid heeft is het waarschijnlijk dat de ICNG een betere bezettingsgraad heeft. Daarbij schijnt dat de ICNG veel eenvoudiger en betrouwbaarder door de 4/6 spanningssluizen en fasescheidingen kan rijden omdat het automatisch inschakelt. Het is afwachten hoe het zich ontwikkelt. 

https://www.bing.com/ck/a?!&&p=1d88fd0a6387f8acJmltdHM9MTY2MTE0ODQ0NiZpZ3VpZD1iOTgxNWFhNC1kMGMyLTQ4ZTQtOTMyNC1jNzU3Zjg1YjBlNzAmaW5zaWQ9NTE5NA&ptn=3&hsh=3&fclid=b1a60793-21e0-11ed-9945-cc0c9cc9ca7b&u=a1aHR0cHM6Ly93d3cucmFpbHdpa2kubmwvaW5kZXgucGhwL0lDTkc&ntb=1

 

 

 

 

Reageer