beantwoord

Inzet sprintermaterieel als intercity Utrecht-Rotterdam

  • 6 June 2023
  • 5 reacties
  • 327 Bekeken

In de huidige dienstregeling zie ik dat de intercity tussen Utrecht en Rotterdam (IC2800) vaak met SLT materieel wordt gereden. Zowel binnen als buiten de spits komt dit voor, maar ik kan er geen informatie over vinden.

Weet iemand hoe lang dit gaat duren en of dit normaal wordt (ik hoop van niet)? Een jaar geleden reden ze ook al met sprinter materieel, toen alle ritten.

icon

Beste antwoord door Bemined 6 June 2023, 19:28

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Dit blijft voorlopig zo, als ik goed begrepen heb vanwege capaciteitsproblemen bij de onderhoudslocatie voor de dubbeldekkers.

Deze zomer blijft dat nog, het wordt zelfs iets uitgebreid vanaf volgende week. De volgende wijziging van de dienstregeling is begin september, mogelijk kan het dan weer veranderen.

Is er al duidelijkheid over wanneer hier verandering in komt? In de nieuwe dienstregeling van januari 2025 kon ik hier ook niks over vinden.

Ik ben bang dat het nog wel even zo blijft. Het zou eerst tot september 2023 zijn en toen tot december 2023, maar beide keren werd de inzet van sprintermaterieel op het laatste moment toch weer verlengd. Ik heb geen glazen bol maar het zou me niets verbazen als dit de rest van het jaar zo blijft, de instroom van het nieuwe materieel loopt forse vertraging op terwijl het oude materieel wel al uitstroomt.

Reputatie 3

Is er al duidelijkheid over wanneer hier verandering in komt? In de nieuwe dienstregeling van januari 2025 kon ik hier ook niks over vinden.

Het is nu al niet meer 100% sprinter materieel. In de NS app is te zien welke IC met sprinter materieel rijdt. Dienstregeling 2025 wordt pas later dit jaar definitief ( prorail moet daar een beslissing in nemen). Materieel inzet in 2025 is oa. afhankelijk van instroom ICNG en uitstroom ICM. Ik dacht dat NS elk jaar in okt/nov besluit welk materieel waar gaat rijden. Ik heb zelf de afgelopen maanden de 2800 zoveel mogelijk gemeden door een IC een kwartier later of vroeger te nemen.  

Reageer