Skip to main content

Vandaag 2-7 van Arnhem naar Amsterdam Centraal. Heel veel treinen uitgevallen en daardoor heeel erg druk. De gang paden staan vol passagiers. Mensen kunnen niet op tijd uitstappen!!

waarom maken jullie dan de treinen niet langer????

onbegrijpelijk. 
ronald Teekens

Vandaag 2-7 van Arnhem naar Amsterdam Centraal. Heel veel treinen uitgevallen en daardoor heeel erg druk. De gang paden staan vol passagiers. Mensen kunnen niet op tijd uitstappen!!

waarom maken jullie dan de treinen niet langer????

onbegrijpelijk. 
ronald Teekens

Omdat de vakbonden bij NS eisen dat er in langere treinen een tweede conducteur moet zijn en die extra conducteurs zijn er nu juist niet.


Omdat de vakbonden bij NS eisen dat er in langere treinen een tweede conducteur moet zijn en die extra conducteurs zijn er nu juist niet.

Wat ben jij toch zielig om elke keer de vakbonden erbij te betrekken, heb je sosm ooit iets gehad met een vakbond dat dat het eerste is wat je erbij haalt?

 

Maar personeelsgebrek dus en als er iets gebeurt in een trein met vrouwen dan wordt er schande van gesproken en nu vind meneer Tamzin het nodig om gewoon met te weinig treinpersoneel rond te gaan rijden.

Wen maar aan de drukte watn het zal mogelijk nog veel erger gaan worden met uitval van treinen door personeelsgebrek, zomervakantie komt er aan en dan is er altijd meer verlofruimte bij de NS dan voor die tijd.  Daarnaast lijkt de NS duidelijk de confrontatie te zoeken met het personeel momenteel qua CAO afspraken en hoe het intern allemaal gaat dus stakingen zullen er ook aan gaan komen.


Omdat de vakbonden bij NS eisen dat er in langere treinen een tweede conducteur moet zijn en die extra conducteurs zijn er nu juist niet.

Wat ben jij toch zielig om elke keer de vakbonden erbij te betrekken, heb je sosm ooit iets gehad met een vakbond dat dat het eerste is wat je erbij haalt?

Sorry, maar het zijn de vakbonden die deze onzin regels hebben verzonnen. Mooier kan ik het niet maken. 


Dus jij weet zeker dat dit geen voortvloeisel is uit de concessie ?

Overigens hebben de vakbonden in alle branches gezorgd voor regelgeving en jij lijkt je daar aardig tegen te verzetten, dat lijkt er op dat je ooit een probleem hebt gehad met een vakbond waardoor je er overal zo tegen ageert.


Dus jij weet zeker dat dit geen voortvloeisel is uit de concessie ?

Ja, de concessie eist dit niet. 

 

Overigens hebben de vakbonden in alle branches gezorgd voor regelgeving en jij lijkt je daar aardig tegen te verzetten, dat lijkt er op dat je ooit een probleem hebt gehad met een vakbond waardoor je er overal zo tegen ageert.

Als andere treinvervoerders (in binnen-en buitenland) met lagere normen kunnen werken kan NS dat ook. 


Dus jij weet zeker dat dit geen voortvloeisel is uit de concessie ?

Ja, de concessie eist dit niet. 

Lees hem dan nog maar eens grondig opnieuw door.

Overigens hebben de vakbonden in alle branches gezorgd voor regelgeving en jij lijkt je daar aardig tegen te verzetten, dat lijkt er op dat je ooit een probleem hebt gehad met een vakbond waardoor je er overal zo tegen ageert.

Als andere treinvervoerders (in binnen-en buitenland) met lagere normen kunnen werken kan NS dat ook. 

We hebben hier niet te doen met regionale lijntjes of met het buitenland waar andere regels gelden, het gaat hier om het HRN en de regels die daarvoor gelden.  En vergeet nog steeds niet dat treinlengtes en aantal mensen wat in de trein past er ook toe doet.


Vandaag 2-7 van Arnhem naar Amsterdam Centraal. Heel veel treinen uitgevallen en daardoor heeel erg druk. De gang paden staan vol passagiers. 

Wat de oorzaken en regeltjes ook zijn, men draait zichzelf de nek nog meer om want vanwege dit soort dingen en onbetrouwbaarheid/uitval zullen mensen mogelijk vaker andere vervoersopties kiezen. 


Voor een zaterdagmiddag ziet de spoorkaart er in ieder geval bijzonder ‘horror’ uit, en dit zijn dus alleen nog maar de ‘Bijzonderheden’ (dus opgeheven, en wat je wel ziet rijden zijn ‘extra treinen’ die vaak te kort zullen zijn?)

 


Reageer