Skip to main content

IVM een storing reiden er geen treinen op traject DORDRECHT- LELYSTAD. waardoor de treinen AMSTERDAM-VLISSINGEN tijden de spits overvol zijn.

ik heb al meerdere malen een trein moeten overslaan vanwege de drukte.

 

is het mogeljk een extra treinstel mee te sturen op dit traject.

Op zich is dat geen enkel probleem maar bureaucratische regels binnen NS eisen dat er dan een extra conducteur moet komen die er dus niet is. 


Als je zorgt voor een extra conducteur en/of materieel is het zeker mogelijk om een extra treinstel mee te sturen.


Als je zorgt voor een extra conducteur en/of materieel is het zeker mogelijk om een extra treinstel mee te sturen.

Materieel moet geen probleem zijn aangezien er op dit moment nogal wat treinseries niet rijden wegens personeelstekort.


Als je zorgt voor een extra conducteur en/of materieel is het zeker mogelijk om een extra treinstel mee te sturen.

Materieel moet geen probleem zijn aangezien er op dit moment nogal wat treinseries niet rijden wegens personeelstekort.

Er zal overigens ook wel een deel stuk staan. Want ook bij het onderhoud is het personeelstekort hoog.


Dat er ook een tekort aan technisch personeel zou zijn heeft NS overigens nooit gecommuniceerd. Het zou gaan om machinisten, conducteurs en IT'ers. Onderdelen zou wel een knelpunt kunnen zijn.


@Tamzin   De NS heeft een mooie vacature site dan kun je een beetje indruk krijgen voor welke functies de NS medewerkers zoekt.

En wat betreft monteurs, hierbij een linkje:

https://www.werkenbijns.nl/vacatures?o=0&n=10&of=1210275&of=1210165&f=412&hl=0&hh=40#vacancy-overview

 

Daarnaast doe je je altijd voor alsof je alles weet, maar dan had je toch ook geweten dat technisch personeel al jaren een groot probleem is omdat er nagenoeg geen opleidingen meer zijn voor tehcnisch personeel. Er zijn enorm veel vacatures voor technisch geschoold personeel in Nederland die niet vervuld kunnen worden.

 


Dat er ook een tekort aan technisch personeel zou zijn heeft NS overigens nooit gecommuniceerd. Het zou gaan om machinisten, conducteurs en IT'ers. Onderdelen zou wel een knelpunt kunnen zijn.

We missen conducteurs, machinisten, monteurs, IT’ers en nog veel meer personeel.

Naast dat er een maximum zit aan wat wij ‘alleen’ mee mogen nemen (dit zijn gewoon veiligheidseisen overigens), is er simpelweg ook niet voldoende personeel om een trein op papier te verlengen (de planning dus).


Reageer