beantwoord

langste trajecten nederland

  • 25 August 2023
  • 7 reacties
  • 1463 Bekeken

welke trajecten in nederland zijn het langst? dan bedoel ik van splitsing tot splitsing/einde spoor

icon

Beste antwoord door Erryt NS 25 August 2023, 21:27

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo cas_2004 en welkom bij de NS Community,

 

Wat een leuke vraag. Er zal ongetwijfeld een antwoord worden gegeven. De treinreis van Maastricht naar Den Helder duurt in ieder geval het langst. Via onze tariefeenhedenkaart kan je achterhalen welk traject de meeste eenheden heeft.

Reputatie 7
Badge

Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, maar dat zou dan Meppel - Groningen/Leeuwarden of Roosendaal - Vlissingen zijn denk ik..

Badge +3

Iemand vroeg het enkele maanden geleden al (zie reactie van @Erryt NS)

's Ochtends vroeg zijn er enkele treinen Den Helder - Maastricht. Dat is met 3 uur en 44 minuten veruit de langst mogelijke afstand zonder overstap in Nederland.

Met de tariefeenhedenkaart (dat zijn ongeveer kilometers) zou dat dan van Eijsden of Vlissingen naar Harlingen Haven of Eemshaven (einde spoor) zijn. Bad Nieuweschans is vanuit Groningen ook 48 TE maar dan steek je terug via Europapark.

Reputatie 7
Badge

Iemand vroeg het enkele maanden geleden al (zie reactie van @Erryt NS)

's Ochtends vroeg zijn er enkele treinen Den Helder - Maastricht. Dat is met 3 uur en 44 minuten veruit de langst mogelijke afstand zonder overstap in Nederland.

Inderdaad, maar dat traject bestaat uit Den Helder-Heerhugowaard-Alkmaar-Amsterdam-Utrecht-Den Bosch-Eindhoven-Sittard en in de vraag stond van splitsing tot splitsing/einde spoor. Dan kom ik uit op de stukken die ik genoemd heb, daar zitten geen splitsingen naar andere trajecten in. Weet echter niet of dat ook het gene was wat TS wilde weten….

Als je alleen splitsingen voor reizigers hanteert, tel je goederentreinen mee dan zitten er wel splitsingen tussen Roosendaal en Vlissingen en tussen Meppel en Groningen. Ook de vraag of je emplacementen die naast de hoofdbaan liggen als splitsing ziet, zo niet dan zou Weesp - Zwolle een goede kandidaat zijn, maar als je Lelystad Opstel als splitsing ziet (wat het officieel wel is) dan niet.

Reputatie 5

Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, maar dat zou dan Meppel - Groningen/Leeuwarden of Roosendaal - Vlissingen zijn denk ik..

Zo lees ik de vraag ook. 

@Robert B Wat betreft de langste rit kom je met Heerlen - Enkhuizen redelijk in de buurt met 3:34.

Dan heb je nog met de IC van Dordrecht naar Venlo een rit van 3 uur en 24 minuten zonder overstap. Moet je eigenlijk wel een e-ticket dagkaart of jongerendagkaart hebben of iets dergelijks, anders moet je onderweg ergens de trein uit om uit- en weer in te checken. 😄

Maar goed, in beide ritten zitten natuurlijk een hoop splitsingen.

Reputatie 6
Badge +1

Opa vertelt… qua langste rit had je vroeger ook nog de Intercity Vlissingen - Groningen/Leeuwarden, met deze rit was je zo'n 5,5 uur onderweg. 

Reageer