beantwoord

Late treinen Brabant

  • 26 February 2022
  • 3 reacties
  • 159 Bekeken

Waarom rijden er geen late treinen meer tussen Eindhoven en Breda in het weekend? Vorig jaar was de laatste rond half 2 ergens, maar nu is de laatste trein naar huis al om 23:45 😞. Kan iemand mij uitleggen waarom er niks later op de avond gaat op dit traject?

icon

Beste antwoord door Tamzin 26 February 2022, 09:37

Bekijk origineel

3 reacties

Die nachttreinen zijn geschrapt vanwege corona, die rijden al bijna twee jaar niet meer. 

NS heeft inmiddels vanwege uitgevallen personeel 15% van alle treinen geschrapt en dat blijft voorlopig zo. Het moge duidelijk zijn dat nachttreinen daarbij de laagste prioriteit hebben, contractueel is NS sowieso niet verplicht deze treinen te laten rijden.

Of ze na corona wel of niet terugkomen weet ik niet aangezien NS flink moet bezuinigen omdat er structureel minder reizigers zijn. Vorig jaar was er 1100 miljoen euro verlies en dat kan niet zo verder gaan.

Ja, echt nachttreinen kan ik me voorstellen, maar vorig najaar ben ik dus wel nog later op pad geweest, dus het iets recents. Bedankt voor je uitleg, jammer dat het zo is

Reputatie 7
Badge +3

Die late treinen vanaf Eindhoven werden geschrapt vanwege de lockdown / sluiting van de horeca afgelopen december. Vrijdag 10 en zaterdag 11 december hebben ze voor het laatst gereden. https://treinposities.nl/rit_per_station/ehv/21456

Op dit moment rijden er op bepaalde trajecten minder treinen vanwege personeelstekort door Corona. 

De lockdown is er nu niet meer, horeca mag sinds gister weer open zijn op de reguliere openingstijden, waardoor dit als reden vervalt dat er nu geen late treinen rijden. Nu nog het ziekteverzuim naar beneden en dan eens zien wat er weer gaat rijden. Nog even geduld hebben. 

Reageer