Lelystad - Den Haag HS 15:24 | NS Community
beantwoord

Lelystad - Den Haag HS 15:24

  • 6 June 2023
  • 3 reacties
  • 180 Bekeken

Goedendag,

 

Tot mijn verbazing zag ik dat de intercity, vertrekkend van Lelystad om 15:24 als eindbestemming Den Haag HS heeft.

In het verleden reed deze trein (ook wel de 16:35 trein in Leiden) door naar Rotterdam en zou daar rond 17:08 aankomen.

Maar dus: Den Haag HS als eindbestemming. 

Daarmee vertrekken er van Leiden richting Rotterdam tussen 16:00-17:00 maar 3(!) treinen. Die van 16:05, 16:15 en 16:45.

 

Vraag: waarom heeft de NS er voor gekozen om Den Haag HS als eindbestemming te hanteren en niet door te rijden naar Rotterdam CS?

icon

Beste antwoord door PaulN 6 June 2023, 19:25

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4

Dat heeft te maken met werkzaamheden te Rotterdam Centraal, daar zijn deze week maar liefst 3 perronsporen buiten gebruik. Alleen sporen 2, 3 en 4 zijn nog beschikbaar voor treinen richting Dordrecht/Breda/Antwerpen.

Om 17:28 vertrekt de Eurostar van spoor 2. Wegens veiligheidseisen mag er een half uur van tevoren geen enkele andere trein langs dit perron stoppen, oftewel tussen 16:58 en 17:28 moeten alle overige treinen naar sporen 3 en 4. Voor de IC naar Dordrecht van 17:08 is hierdoor geen plek meer, deze moet noodgedwongen naar spoor 5 waar geen perron naast ligt.

Ik dank u hartelijk voor uw uitgebreide antwoord.

Zelfs de NS medewerkers hadden geen idee waar ik het over had.

Ik dank u hartelijk voor uw uitgebreide antwoord.

Zelfs de NS medewerkers hadden geen idee waar ik het over had.

Dat is ook wel te verklaren omdat NS medewerkers er niet over geïnformeerd worden door de NS zelf, je moet met dit soort dingen als NS personeel net de link leggen omdat je weet dar de werkzaamheden deze hinder veroorzaken.

Maar gelukkig wist iemand hier wel hoe het zat.

Reageer