Nadat ik een jaar lang met mijn 1.8 benzine naar mijn werk ben gereden, raapte ik toch maar de moed bij elkaar om de trein weer eens te proberen (wat duurder is - maar daar valt over te discussiëren)
Intercity naar Groningen had hele grote letters met Den Haag. Maarja, we weten dat hij naar Groningen gaat dus stappen we in. Hij is 5 minuten te laat in Lelystad. De stoptrein van Zwolle moet die passagiers verder brengen. De stoptrein vertrekt echter op tijd en iedereen mist de trein. Ik weet uit ervaring dat de trein bijna leeg is behalve de paar passagiers uit de intercity naar Groningen. Waarom wacht hij niet drie minuten extra???
Ik ben bijna een uur later thuis dan wanneer ik met de auto ga. Ik ben ook nog eens goedkoper uit met de auto. Dit terwijl we een geweldige infrastructuur hebben. Het moet en kan echt veul beter.
We kunnen wel zeggen dat bijv 90% van de treinen optijd rijden. Maar dat komt omdat we buiten de spits te veel en te lege treinen rijden. Ik kan dan 4x per uur een trein van schiphol naar Lelystad krijgen, maar heb vaak een hele coupe voor mezelf. Maar optijd op werk lukt dan weer niet!
Inefficiënt, geldverspilling, zonde, milieu onvriendelijk