Gisteren wou ik met de trein van Hilversum Mediapark naar Den Bosch.
De NS reisplanner gaf en geeft aan dat er tussen Hilversun en Utrecht geen treinverkeer mogelijk is door logistieke beperkingen. Ik ben daarom via Amersfoort gereisd.
Mijn vraag uit nieuwsgierheid: wat zijn die logistieke beperkingen en waarom tussen Hilversum en Utrecht?
NS heeft (net als veel andere bedrijven) last van personeelsuitval door ziekmeldingen. Dat is inmiddels zover gekomen, dat we niet alle treinseries kunnen blijven rijden. De trein naar Utrecht die op Mediapark stopt, is tijdelijk uit de dienstregeling gehaald, maar vanaf Hilversum zou je weer gewoon naar Utrecht moeten kunnen met de sprinter die uit Almere komt.
Als ik de reis in de planner zet, krijg ik bij de rechtstreekse trein (.26 en .56) te zien dat de reis niet mogelijk is, om .12 en .42 krijg ik een reisadvies met een overstap op Hilversum. Daar staat inderdaad dat er een storing is, maar als je die aanklikt zie je dat er minder treinen tussen Hilversum en Utrecht rijden.
Maar waarom is er gekozen voor het traject Hilversum en Utrecht? Waarom niet 2 treinen per uur i.p.v. totaal geen treinen? Of is dat niet mogelijk?
NS heeft (net als veel andere bedrijven) last van personeelsuitval door ziekmeldingen. Dat is inmiddels zover gekomen, dat we niet alle treinseries kunnen blijven rijden. De trein naar Utrecht die op Mediapark stopt, is tijdelijk uit de dienstregeling gehaald, maar vanaf Hilversum zou je weer gewoon naar Utrecht moeten kunnen met de sprinter die uit Almere komt.
Als ik de reis in de planner zet, krijg ik bij de rechtstreekse trein (.26 en .56) te zien dat de reis niet mogelijk is, om .12 en .42 krijg ik een reisadvies met een overstap op Hilversum. Daar staat inderdaad dat er een storing is, maar als je die aanklikt zie je dat er minder treinen tussen Hilversum en Utrecht rijden.
Reizen naar Utrecht gaat alleen via Amersfoort. Gisteren gaf de NS reisplanner aan dat er via Amsterdam gereisd kon worden. Heel grappig.
Even een afbeelding gemaakt. Je moet inderdaad de sprinter richting Amersfoort nemen, maar op Hilversum weer uitstappen en overstappen op de sprinter naar Utrecht.
Even een afbeelding gemaakt. Je moet inderdaad de sprinter richting Amersfoort nemen, maar op Hilversum weer uitstappen en overstappen op de sprinter naar Utrecht.
En dat kost je dus wel extra omdat je op Hilversum door poortjes moet (van/naar spoor 1).
Even een afbeelding gemaakt. Je moet inderdaad de sprinter richting Amersfoort nemen, maar op Hilversum weer uitstappen en overstappen op de sprinter naar Utrecht.
En dat kost je dus wel extra omdat je op Hilversum door poortjes moet (spoor 1).
Hoeveel kost dat extra? Ik zie bij beide reizen namelijk dezelfde prijs staan. (€4.70)
Hoeveel kost dat extra? Ik zie bij beide reizen namelijk dezelfde prijs staan. (€4.70)
Het gaat dan om 30 cent (2e klas voltarief), het verschil tussen 19 en 21 TE. Valt wel mee dus
Edit: Oeps mijn topografie… Het maakt niets uit de reis is 19 TE want Hilversum ligt dichterbij Utrecht (18 TE). Ik zat met een terugsteekadvies in mijn hoofd (eerst richting Amersfoort reizen).
Ik denk dat niet alleen omikron een reden is, maar ook omdat personeel een andere baan zoekt. Zie bijvoorbeeld Jeroen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.