beantwoord

Mag de ICNG al 200 km/u tussen Rotterdam en Breda?

  • 5 February 2024
  • 3 reacties
  • 162 Bekeken

Reputatie 5

Ik had begrepen dat het uiteindelijk de bedoeling is dat de ICNG en Beneluxtreinen volgens dienstregeling 200 km/u gaan rijden op het HSL traject.

Ik vroeg me af of de ICNG nu ook al zo hard mag rijden op dat traject, bijvoorbeeld om een eerder opgelopen vertraging in te kunnen lopen. Thalys en Eurostar rijden daar immers momenteel ook al harder dan 160 km/u.

icon

Beste antwoord door Edwin 5 February 2024, 18:18

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Ja, dat mag ie. Sterker nog: vanaf de Groene Harttunnel tot aan Rotterdam rijden we er ook 200 mee. De snelheidsbeperking geldt maar tot aan de tunnel.

De dienstregeling was er ook al op aangepast, als je op 23 februari een reisadvies opvraagt zie je dat de IntercityDirect 22 minuten over Rotterdam - Breda doet terwijl de intercity Den Haag - Eindhoven, die nog met oude treinen rijdt, er 23 minuten over doet. Vanwege het tekort aan ICNG treinen is de dienstregeling vanaf begin dit jaar echter aangepast en vertrekt men een minuut eerder uit Rotterdam, voorlopig is deze wijziging dus tot 23 februari verwerkt maar dat kan nog verlengd worden.

Reputatie 5

Eindelijk eens een positieve ontwikkeling van NS! Goed om te zien dat er nu 200 wordt gereden!

Reageer