Materieelinzet Oost en Noord Nederland

  • 24 February 2023
  • 26 reacties
  • 1527 Bekeken

Is er een kans dat er in de nabije toekomst op de trajecten Den Haag - Enschede/Schothorst, Den Haag - Groningen/Leeuwarden of Rotterdam - Groningen/Leeuwarden weer Virm materieel komt te rijden? Tijdens de introductie van de 10 minuten dienst in 2018 is al het Virm materieel hier weggehaald en verplaatst naar Schiphol - Venlo en Enkhuizen - Heerlen. Waarbij Amsterdam - Utrecht natuurlijk druk is, maar ditzelfde geldt voor Rotterdam/Den Haag - Utrecht - Amersfoort. Is het echt nodig om iedere 10 minuten dit materieel in te zetten?


26 reacties

Reputatie 3

 

In welk land vind je catering, reservering of een kinderspeelzone in regionale en lokale treinen?

Ik kan ter zeerste aanraden om eens op reis te gaan tussen talloze regionale steden in Duitsland, Oostenrijk, Polen, Tsjechië en dergelijk waar de verschillende soorten RE, IR of R-treinen voorzieningen bieden voor iedereen! 👍🏼

Vaak zijn dit nog wat meer traditionele rijtuigtreinen (wel met moderne rijtuigen) die onder andere zaken bieden zoals familiecompartimenten, een kinderspeelruimte, een ruimte voor rolstoelgebruikers met lift, een rustige zone (gelukkig ook in NL aanwezig), en regelmatig een koffie/snackautomaat met af en toe zelfs een wagentje van de catering. Dat laatste uiteraard niet zomaar overal, maar wel degelijk op een groot aantal trajecten. Sommige van de grote rode dubbeldekkers van DB hebben dit ook, terwijl ze wel als stoptreintje rijden. In Tsjechië en Polen zijn optionele stoelreserveringen zeer ingeburgerd en prettig voor de vertrouwde treinreiziger.
 

Niet al deze begrippen zijn even geschikt voor het drukke Nederland, maar voegen wel enorme kwaliteit toe aan de (dagelijkse) reis van velen.

Reageer