Mijn dagelijkse frustraties met de NS wanprestaties

  • 29 January 2024
  • 303 reacties
  • 9464 Bekeken


Toon eerste bericht

303 reacties

Reputatie 7

Zij gaf aan dat het treinpersoneel ook met het gevoel “als de trein maar niet kapot gaat” op reis gaat met deze nieuwe treinen, waar NS aangeeft dat het kinderziektes zijn. Het is de 3e deze week dat ik door deze nieuwe treinen flinke vertraging heb opgelopen en heel eerlijk voelt het meer als structurele problemen dan kinderziektes

Herkenbaar. Ik hoop altijd dat mijn trein nog de "oude" zal zijn met die getrokken rijtuigen. Veel betrouwbaarder. De ICNG is een met tromgeroffel gepresenteerd paradepaardje met zwakke beentjes. Daarnaast vind ik het een claustrofobische trein met al die wandjes, deurtjes, bankjes, kleurtjes.... maar dat is persoonlijk natuurlijk. Geef mij maar degelijke ouderwetse kwaliteit, verpakt in mooie grote ruimtelijke rijtuigen.

Reputatie 5

de ICNG is op een paar punten een duidelijke verbetering, en op alle andere punten ofwel onbetrouwbaar, ofwel een flinke achteruitgang. Bij NS had het belletje inmiddels wel mogen gaan rinkelen dat de rijtuigen nog enkele decennia mee moeten kunnen, met eventueel groot onderhoud, en dat zoiets sneller en goedkoper kan gebeuren dan totale vervanging.

Reputatie 5

Wederom hetzelfde liedje/klaagzang, vlak voor station Eindhoven is de ICNG intercity, doorspekt met heel veel issues (kinderziektes volgens NS woordvoerders) van 18:44 uur gestrand. Blijkbaar had men nog hoop om deze dure bagger aan de praat te krijgen, want op de borden werd een vertraging van 10 minuten aangekondigd. De omroep die niet veel later plaatsvond, waarbij het laten uitvallen van de trein werd aangekondigd, is de zoveelste bevestiging van de fundamentele problemen met deze nieuwe intercity’s. Koolmees kom van de pot en geef aan hoe dit verder moet. Niet alleen reizigers, maar je eigen personeel is het spuugzat. Niet dat ik enige verwachting heb, dat Koolmees leiderschap toont. 
zelfs de schrijnende cijfers mbt onveilig voelen op stations en treinen, bewegen Koolmees niet om te reageren op het nieuws. Bijzonder zal ik het maar noemen…

Reageer