Skip to main content

Een bonte verzameling van frustraties over de NS “dienstverlening” van een zeer frequente reiziger (het woord klant neem ik in de context van de NS niet in mijn mond)…

Vandaag, maandag 29 januari, mijn wekelijkse reis van Den Haag HS, naar Antwerpen Centraal. Lange tijd geleden nam de NS het besluit om de internationale trein die via Breda naar Brussel rijdt, niet meer vanuit Den Haag maar vanuit Amsterdam te laten vertrekken. Blijkbaar rijden de politici/ambtenaren die tussen onze regeringszetel in Den Haag en Brussel pendelen onvoldoende vaak met de trein en is het voor de NS lucratiever om toeristen op de route naar Brussel te vervoeren.

Resultante, mensen die vanuit Den Haag naar Antwerpen reizen, moeten in Rotterdam overstappen en dat kost minimaal 15 minuten extra reistijd, want door de constante stroom van vertragingen, durft niemand een overstap tijd van minder dan 5 minuten te plannen. 

Eenmaal in Rotterdam aangekomen, is de geplande vertrektijd van de directe intercity naar Antwerpen 7:11 uur, echter… sinds weken is dit minimaal +5 minuten vertraging, wat telkens tot 20 minuten vertraging in Antwerpen leidt (voor de reiziger is het met een lange ij…).

Ja, zal de NS zeggen, die in januari schaamteloos de prijzen van de internationale treinen flink heeft verhoogd, er is ook de Eurostar, echter de prijs/kwaliteit verhouding van de vergane glorie Thalys treinen en de vele vertragingen van de Thalys vooral op de terugweg van Antwerpen naar Rotterdam, is voor vele reizigers inclusief mijzelf een stekende doorn in het oog.

Compensatie voor al deze ellende is er pas vanaf 60 minuten, een regeling die door de brainless politiek die jaarlijks ruim 7 miljard aan benzine accijnzen in de staatskas laat landen, geen reden om de NS eens flink aan te pakken op haar dubieuze prestaties, neen, de overheid heeft baat bij mensen die het OV uit frustratie links laten liggen en weer in files aansluiten.

Het is bedroevend hoe slecht het OV is geworden, zeker sinds de Corona periode, is het aantal debacles met de NS flink gestegen.Dit krijg je wanneer je politici een organisatie laat leiden… 

Na ruim 30 jaar met de trein reizen, ben ik helemaal klaar met de NS… meer frustraties volgen!

Zie deze update bij voorbeterov. Als dit waar is, lijkt mij het inderdaad nogal ernstig.

 

Zojuist bereikte ons het bericht dat de problemen tussen Rotterdam en Den Haag mede zijn veroorzaakt doordat een vernieuwd spoor op station Delft Campus te dichtbij langs het perron is gelegd. Daardoor kunnen de treinen op dat spoor Delft Campus niet passeren. Voor Beter OV is verbijsterd.

 

Voorzitter Rikus Spithorst: “Ik kan hier kort over zijn. Dit gepruts is werkelijk onacceptabel en valt op geen enkele wijze recht te praten. Personele consequenties bij ProRail en schorsing van de spooraannemer zijn onontkoombaar.”

Dit lijkt me sterk, dit zou dan al veel eerder gezien moeten worden. Het spoor ligt er al een tijdje.


zie hier

 

https://x.com/mijvoorbeterov/status/1853470618236137638

 

Rikus is meestal wel aardig op de hoogte. Zeker als hij dit soort nieuws verspreid.


Zie deze update bij voorbeterov. Als dit waar is, lijkt mij het inderdaad nogal ernstig.

 

Zojuist bereikte ons het bericht dat de problemen tussen Rotterdam en Den Haag mede zijn veroorzaakt doordat een vernieuwd spoor op station Delft Campus te dichtbij langs het perron is gelegd. Daardoor kunnen de treinen op dat spoor Delft Campus niet passeren. Voor Beter OV is verbijsterd.

 

Voorzitter Rikus Spithorst: “Ik kan hier kort over zijn. Dit gepruts is werkelijk onacceptabel en valt op geen enkele wijze recht te praten. Personele consequenties bij ProRail en schorsing van de spooraannemer zijn onontkoombaar.”

Dit lijkt me sterk, dit zou dan al veel eerder gezien moeten worden. Het spoor ligt er al een tijdje.

En vandaag dus eindelijk wel door Prorail erkent.

 

 


Ongelooflijk amateurisme weer bij ProRail.


Wat een prutsers weer ... maar stiekem vind ik dit wel fijn, nu vertrekt mijn IC Eindhoven in Delft vanaf spoor 3 en dat is vanwege de wissels na Delft Campus het snellere spoor😉


En dan willen mijn vrienden van Prorail vanaf volgende week ook nog gaan staken. FNV had een ultimatum gesteld en wil een loonsverhoging die kan oplopen tot 15%, maar de leiding van Prorail heeft dat van tafel geveegd.


En dan willen mijn vrienden van Prorail vanaf volgende week ook nog gaan staken. FNV had een ultimatum gesteld en wil een loonsverhoging die kan oplopen tot 15%, maar de leiding van Prorail heeft dat van tafel geveegd.

Och jee…. staken, niet te geloven. 

Nog meer antireclame voor de trein. Kan er nog wel bij.


En dan willen mijn vrienden van Prorail vanaf volgende week ook nog gaan staken. FNV had een ultimatum gesteld en wil een loonsverhoging die kan oplopen tot 15%, maar de leiding van Prorail heeft dat van tafel geveegd.

Och jee…. staken, niet te geloven. 

Nog meer antireclame voor de trein. Kan er nog wel bij.

Tja die stakingen zullen vast de grootste reden zijn waarom mensen voor de auto kiezen en niet voor de trein (not).

En wie krijgt dit keer het gezeik over het dak? NS.


Reageer