Mijn dagelijkse frustraties met de NS wanprestaties
Een bonte verzameling van frustraties over de NS “dienstverlening” van een zeer frequente reiziger (het woord klant neem ik in de context van de NS niet in mijn mond)…
Vandaag, maandag 29 januari, mijn wekelijkse reis van Den Haag HS, naar Antwerpen Centraal. Lange tijd geleden nam de NS het besluit om de internationale trein die via Breda naar Brussel rijdt, niet meer vanuit Den Haag maar vanuit Amsterdam te laten vertrekken. Blijkbaar rijden de politici/ambtenaren die tussen onze regeringszetel in Den Haag en Brussel pendelen onvoldoende vaak met de trein en is het voor de NS lucratiever om toeristen op de route naar Brussel te vervoeren.
Resultante, mensen die vanuit Den Haag naar Antwerpen reizen, moeten in Rotterdam overstappen en dat kost minimaal 15 minuten extra reistijd, want door de constante stroom van vertragingen, durft niemand een overstap tijd van minder dan 5 minuten te plannen.
Eenmaal in Rotterdam aangekomen, is de geplande vertrektijd van de directe intercity naar Antwerpen 7:11 uur, echter… sinds weken is dit minimaal +5 minuten vertraging, wat telkens tot 20 minuten vertraging in Antwerpen leidt (voor de reiziger is het met een lange ij…).
Ja, zal de NS zeggen, die in januari schaamteloos de prijzen van de internationale treinen flink heeft verhoogd, er is ook de Eurostar, echter de prijs/kwaliteit verhouding van de vergane glorie Thalys treinen en de vele vertragingen van de Thalys vooral op de terugweg van Antwerpen naar Rotterdam, is voor vele reizigers inclusief mijzelf een stekende doorn in het oog.
Compensatie voor al deze ellende is er pas vanaf 60 minuten, een regeling die door de brainless politiek die jaarlijks ruim 7 miljard aan benzine accijnzen in de staatskas laat landen, geen reden om de NS eens flink aan te pakken op haar dubieuze prestaties, neen, de overheid heeft baat bij mensen die het OV uit frustratie links laten liggen en weer in files aansluiten.
Het is bedroevend hoe slecht het OV is geworden, zeker sinds de Corona periode, is het aantal debacles met de NS flink gestegen.Dit krijg je wanneer je politici een organisatie laat leiden…
Na ruim 30 jaar met de trein reizen, ben ik helemaal klaar met de NS… meer frustraties volgen!
Bladzijde 21 / 21
Interessant. Heel interessant. Maar wat is echt het doel van dit topic? Als ik dit zo lees is er op dit forum behoefte aan een klaagmuur? Uitstekend dat dit trouwens gebundeld is in 1 topic en dat men continu ontopic blijft: klagen, klagen en klagen.
Dus maak van je hart geen moordkuil? En blijf praten en schrijven want dat lucht op? Ik ben het helemaal eens! Men moet zich meer uiten en vooral niets opkroppen. Jammer dat ik niet eerder dit topic heb geopend. Ik ga daarom meteen los, geen tijd te verliezen:
NS presteert slecht, ProRail is slecht, het weer is slecht, de stakingen zijn slecht, de dienstregeling is slecht, de nieuwe treinen zijn slecht, de oude treinen zijn slecht, de airco is slecht, de omroep is slecht, de wissels zijn slecht, dit topic is slecht, mijn reactie is slecht, alles is slecht.
Dit is de eerste keer dat ik hier in dit topic een kijkje neem en ook meteen de laatste keer. Van mijn kant komt er dus verder geen reactie alhier. Dikke doei.
Eenmaal terug in Antwerpen volgt de volgende verrassing… de trein van 19:44 uur een klein half uur vertraging. Volgende koop poging om Den Haag vandaag nog te halen
Net wordt omgeroepen dat de remmen niet loslaten, waardoor we niet terug naar Antwerpen kunnen rijden. Het is een grote klucht en reizigers hebben het maar te slikken, terwijl het OV/Infra liever gaat staken
19:14 en we staan nog steeds stil. Informatievoorziening staat net als de trein stil… Deze bejaarde treinstellen moeten zsm de schroothoop op
Dat gaan deze treinen ook, zoals je ongetwijfeld hebt meegekregen is de vervanger (icng-b) in de bouw/testfase, de eerste treinstellen rijden inmiddels al rond. Overigens kunnen vaste remmen (voor zover ik dat uit je bericht kan halen als zijnde het defect) bij elk materieel voorkomen, nieuw of oud.
Interessant. Heel interessant. Maar wat is echt het doel van dit topic? Als ik dit zo lees is er op dit forum behoefte aan een klaagmuur? Uitstekend dat dit trouwens gebundeld is in 1 topic en dat men continu ontopic blijft: klagen, klagen en klagen.
Dus maak van je hart geen moordkuil? En blijf praten en schrijven want dat lucht op? Ik ben het helemaal eens! Men moet zich meer uiten en vooral niets opkroppen. Jammer dat ik niet eerder dit topic heb geopend. Ik ga daarom meteen los, geen tijd te verliezen:
NS presteert slecht, ProRail is slecht, het weer is slecht, de stakingen zijn slecht, de dienstregeling is slecht, de nieuwe treinen zijn slecht, de oude treinen zijn slecht, de airco is slecht, de omroep is slecht, de wissels zijn slecht, dit topic is slecht, mijn reactie is slecht, alles is slecht.
Dit is de eerste keer dat ik hier in dit topic een kijkje neem en ook meteen de laatste keer. Van mijn kant komt er dus verder geen reactie alhier. Dikke doei.
Doei dag Jody, jammer dat je je tijd hebt verspild aan het schrijven van deze reactie, maar het aankaarten van de ellende op het spoor kan niet vaak genoeg gebeuren en zie het met een goede scheut cynisme
En weer is het raak met die oude schroot. Wederom de internationale trein van Antwerpen (16:44 uur) richting Breda. Vlak voor aankomst in Breda vol in de remmen en na een tijd werd omgeroepen dat er een storing is van de locomotief en dat de machinist de locomotief probeert te resetten…
Nogmaals, niets ten aanzien van het NS personeel dat er alles aan doet om de treinreis zo aangenaam mogelijk probeert te maken, maar dat de NS deze oude shit noodzakelijkerwijs moet inzetten, is een blunder van jewelste…
Reset is deze keer gelukt, we rijden weer…
Ik reis momenteel met een NS international ticket. Die verkopen je een reis en zodra je betaald hebt krijg je het advies om een trein eerder te nemen om problemen te voorkomen
toegegeven, het was nodig. maar verkoop dan niet iets waarvan je al verwacht dat het niet bestaat haha.
Wegens beperkingen van materieel inzet… Dat die oude ICD zooi aan vervanging toe is, is al heel lang bekend. Ik schrijf het eerder toe aan “Wegens beperkingen van leiderschap bij de gehele NS top, die maar weg blijven komen met wanprestaties”…
Ik neem aan dat de HSL er weer eens uit ligt en dat de reis nu dus via Dordrecht gaat. Ik lees hier niet uit dat er een beperking in de materieel inzet is.
Ik neem aan dat de HSL er weer eens uit ligt en dat de reis nu dus via Dordrecht gaat. Ik lees hier niet uit dat er een beperking in de materieel inzet is.
NS houdt niet van het vermelden van historische vertragingen maar Rijden de treinen vermeldt dat de vermelde reden voor zowel de vertraging als de omleiding toch echt "Beperkingen in de materieelinzet" was.
Ik neem aan dat de HSL er weer eens uit ligt en dat de reis nu dus via Dordrecht gaat. Ik lees hier niet uit dat er een beperking in de materieel inzet is.
NS houdt niet van het vermelden van historische vertragingen maar Rijden de treinen vermeldt dat de vermelde reden voor zowel de vertraging als de omleiding toch echt "Beperkingen in de materieelinzet" was.
Blijft bij mij de vraag open staan of de trein via de oude lijn is gegaan. Net nog gekeken maar er was geen storing op de HSL.
Ik neem aan dat de HSL er weer eens uit ligt en dat de reis nu dus via Dordrecht gaat. Ik lees hier niet uit dat er een beperking in de materieel inzet is.
Aangezien Breda ontbreekt bij de vermelde stops zal het eerder zijn dat de trein rechtdoor over de HSL gaat en Breda overslaat.
Ik neem aan dat de HSL er weer eens uit ligt en dat de reis nu dus via Dordrecht gaat. Ik lees hier niet uit dat er een beperking in de materieel inzet is.
NS houdt niet van het vermelden van historische vertragingen maar Rijden de treinen vermeldt dat de vermelde reden voor zowel de vertraging als de omleiding toch echt "Beperkingen in de materieelinzet" was.
Blijft bij mij de vraag open staan of de trein via de oude lijn is gegaan. Net nog gekeken maar er was geen storing op de HSL.
De rit is gewoon over de HSL gegaan, er is alleen niet gestopt in Breda, dat is dus de omleiding.
Maar goed, de trein moet toch stoppen in Breda om naar Noorderkempen te gaan, dus het is maar raar…
Om 08:00 was ie op Rotterdam - Breda en om 08:01 op Breda - Antwerpen
Fijn voor de reizigers op Breda dan weer. Ach ja kunnen ze een uurtje van dit architectonische hoogtepunt genieten. Ik hoop maar dat de reizigers naar Breda in Rotterdam gewaarschuwd zijn dat de trein niet stopte in Breda. Om terug te moeten reizen vanaf Noorderkempen is bepaald ook niet ideaal
Dan maakt de NS marketing campagne je lekker met de NS Eurocity Direct, maar voor iemand die uit Den Haag komt en dus niet uit een dorp, bedraagt de tijdwinst 6 minuten: 1 uur en 17 minuten met de Eurocity Direct ipv 1 uur en 23 minuten met de Eurocity (een marketing rebranding van de ICD, waar nog steeds met het oude shit materieel wordt gereden). Voor deze tijdwinst van 6 minuten, vraagt de NS een exorbitant bedrag van EUR 64,70, terwijl de prijs van de “gewone” Eurocity EUR 46,80 bedraagt. Een verschil van EUR 17,90, enkele reis welteverstaan… Tot op heden hebben de wekenlange werkzaamheden aan het spoor tussen Rotterdam en Den Haag mij helemaal NIETS opgeleverd, want de aansluiting op de internationale treinen blijft slecht, waardoor de directe verbinding tussen Rotterdam en Antwerpen mij niets oplevert, enkel een prijs die achterlijk hoog ligt… Zo ”Koolmees” als het maar zijn kan…
Dan maakt de NS marketing campagne je lekker met de NS Eurocity Direct, maar voor iemand die uit Den Haag komt en dus niet uit een dorp, bedraagt de tijdwinst 6 minuten: 1 uur en 17 minuten met de Eurocity Direct ipv 1 uur en 23 minuten met de Eurocity (een marketing rebranding van de ICD, waar nog steeds met het oude shit materieel wordt gereden).
Dat is toch niet zo heel gek als je bedenkt dat Den Haag, hoe groot ook, niet aan de HSL ligt?
Voor deze tijdwinst van 6 minuten, vraagt de NS een exorbitant bedrag van EUR 64,70, terwijl de prijs van de “gewone” Eurocity EUR 46,80 bedraagt. Een verschil van EUR 17,90, enkele reis welteverstaan…
Prijzen voor internationale treinreizen met reserveringsmogelijkgeid zijn kort vooraf eigenlijk altijd exorbitant hoog. Als ik nu probeer te boeken voor over een maand kost de EC bijvoorbeeld maar €12,70 en de ECD €16 (beide gerekend van Rotterdam Centraal naar Antwerpen Centraal) en is het verschil dus ook maar €3,30.
Nog zo iets van de nieuwe dienstregeling. De Eurocity van Antwerpen naar Breda vertrekt nu om .45 ipv .44, overstaptijd slechts 5 ipv 6 minuten bedraagt…
kansloos, absoluut kansloos, want de trein vanuit Antwerpen vertrekt zelden op tijd. Stiptheid van 50% volgens NS app, het kan vriezen of het kan dooien.
Zojuist had ik de trein kunnen halen, want we hadden ca. 2 minuten, echter de deuren bij de 1e klasse wilden niet opengaan en na een sprintje trap af en op, kom je bij de trein van Den Haag aan, waar de deuren reeds gesloten waren. Met deze shit dwingt NS je om de duurdere trein te nemen, want waarom je klanten een aangename reis bezorgen?
toen ik na een sprint trap af en op bij de trein richting Den Haag aankwam, waren de deuren net gesloten.
Dan maakt de NS marketing campagne je lekker met de NS Eurocity Direct, maar voor iemand die uit Den Haag komt en dus niet uit een dorp, bedraagt de tijdwinst 6 minuten: 1 uur en 17 minuten met de Eurocity Direct ipv 1 uur en 23 minuten met de Eurocity (een marketing rebranding van de ICD, waar nog steeds met het oude shit materieel wordt gereden).
Dat is toch niet zo heel gek als je bedenkt dat Den Haag, hoe groot ook, niet aan de HSL ligt?
Voor deze tijdwinst van 6 minuten, vraagt de NS een exorbitant bedrag van EUR 64,70, terwijl de prijs van de “gewone” Eurocity EUR 46,80 bedraagt. Een verschil van EUR 17,90, enkele reis welteverstaan…
Prijzen voor internationale treinreizen met reserveringsmogelijkgeid zijn kort vooraf eigenlijk altijd exorbitant hoog. Als ik nu probeer te boeken voor over een maand kost de EC bijvoorbeeld maar €12,70 en de ECD €16 (beide gerekend van Rotterdam Centraal naar Antwerpen Centraal) en is het verschil dus ook maar €3,30.
Ik vind het dus wel gek, dat er geen betere aansluiting tussen Den Haag en Rotterdam bestaat, met de belofte dat er veel frequenter treinen tussen die 2 steden zouden rijden, maar het kan aan mij liggen…
De stiptheid verschilt per trein.
Ik vind het dus wel gek, dat er geen betere aansluiting tussen Den Haag en Rotterdam bestaat, met de belofte dat er veel frequenter treinen tussen die 2 steden zouden rijden, maar het kan aan mij liggen…
Daar kan ik in meekomen alleen zou je voor een betere verbinding tussen die steden m.i. niet naar de I/ECD moeten kijken omdat die over de HSL rijdt en Den Haag daar niet aan ligt.
En ja hoor, WEDEROM, een trein die om onbekende reden uitvalt, nogmaals benadrukt door die irritante omroepstem “… rijdt niet”. Vraag me af wat voor bonus die Koolmees in zijn zak steekt, maar ik wil het niet weten. Slecht voor mijn bloeddruk
De oorzaak is een defecte trein op de HSL geweest, waardoor diverse ICD in de richting Eindhoven flinke vertraging hebben opgelopen. Zo ook de trein die in Eindhoven zou starten om 16u43, deze kwam op de voorafgaande rit met 55 minuten vertraging in Tilburg aan en is aldaar opgeheven. Vanaf Tilburg is deze wel weer richting Den haag gaan rijden.
En ja hoor, WEDEROM, een trein die om onbekende reden uitvalt, nogmaals benadrukt door die irritante omroepstem “… rijdt niet”. Vraag me af wat voor bonus die Koolmees in zijn zak steekt, maar ik wil het niet weten. Slecht voor mijn bloeddruk
Treinen vallen nooit om onbekende reden uit, daarom hebben we https://treinposities.nl om uit te vinden wat de reden is .
Deze trein had volledig uit kunnen vallen, maar is omgeleid via Roosendaal (waar men om 1 of andere reden niet mocht in of uitstappen) en heeft daardoor toch Tilburg bereikt, waar hij direct is gekeerd richting Den Haag Centraal. Hierdoor hadden de reizigers in Tilburg (en de rest van de stations) geen tot weinig vertraging, maar had jij helaas wel te maken met een uitgevallen trein.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.