beantwoord

nachtnet

  • 10 January 2023
  • 10 reacties
  • 229 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Goedendag NS,

Ik vraag mij nog steeds af wanneer het nacht net (aansluiting ) een keer word aangepast.is er een besef dat er na 24.00 nog steeds erg veel mensen naar of van hun werk komen ? Ziekenhuis medewerkers /horeca /theater film /etc etc ,mijn traject is Den Haag leiden .na 00.30 gaat er 1 trein per uur vanaf Hollands spoor , stel ik mis die trein dan gaat hij pas om half 2 / half 3 etc. Wat mij altijd erg verbaasd is dat het dan mega druk is aan reizigers /forensen in het de nachtdienst die vanuit hun werk naar huis willen. Wanneer gaat dit nachtnet eens op de schopstoel. Daar bedoel ik mee, een trein die vertrekt om het half uur ipv een uur wachten.

na 01.00 met uitloop na je werk richting station lopen doe ik dus niet meer , dan maar de auto plus vouwfiets meenemen ? Maw , jullie verliezen reizigers met de service na 1.2,3 uur

wanneer services jullie dit eens een het nachtnet aan ? Nee is ook een antwoord maar de afgelopen 13 jaar werkelijk nog geen enkele aanpassing en gemak voor dit onderwerp.

hartelijke groeten , ML 

icon

Beste antwoord door Edwin 10 January 2023, 14:24

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik kan u met 99.999% zekerheid vertellen dat dit 1x per uur blijft.

Ten eerste kan een frequentie verhoging niet vanwege het onderhoudsrooster van Prorail. Op veel plekken rijden de treinen in beide richtingen over hetzelfde spoor. Dat kan dan al niet meer.

 

Ten tweede zou het grandioos duur worden in zowel personeels- als materieelkosten. 

Dus nee, dat gaat niet gebeuren.

Reputatie 7
Badge +1

Ik kan u met 99.999% zekerheid vertellen dat dit 1x per uur blijft.

Ten eerste kan een frequentie verhoging niet vanwege het onderhoudsrooster van Prorail. Op veel plekken rijden de treinen in beide richtingen over hetzelfde spoor. Dat kan dan al niet meer.

 

Ten tweede zou het grandioos duur worden in zowel personeels- als materieelkosten. 

Dus nee, dat gaat niet gebeuren.

Ten derde: waar ga je het personeel vinden om deze extra treinen te laten rijden. Er is nu al een groot tekort aan personeel.

Ik kan u met 99.999% zekerheid vertellen dat dit 1x per uur blijft.

Ten eerste kan een frequentie verhoging niet vanwege het onderhoudsrooster van Prorail. Op veel plekken rijden de treinen in beide richtingen over hetzelfde spoor. Dat kan dan al niet meer.

 

Ten tweede zou het grandioos duur worden in zowel personeels- als materieelkosten. 

Dus nee, dat gaat niet gebeuren.

Dus de visie uit de jaren 80 ™ nu 2023 of verder in de toekomst kijken stel 2040 ? Daar gaat dus niets in veranderen ? Wouw ! NS  een bedrijf dat niet vooruit kan kijken ? Stug blijft hangen in een veroudert systeem ? Omdat dat nu eenmaal zo gaat en niet is te veranderen dat is wat u zegt. Nou ja prima , fijn houden dan zo. Succes met het vinden van personeel.

Reputatie 7
Badge +3

Er worden toch ook argumenten gegeven waaróm het niet te veranderen is?

Goedemiddag misj. Ik vind het jammer dat je zo moet reageren, zeker gezien je zelf al aangaf dat nee ook een antwoord is. Edwin geeft gewoon een duidelijk uitleg waarom het niet mogelijk is, met name door de bezetting van het spoor waar ProRail verantwoordelijk voor is. Ik snap dat het niet het antwoord is waar je op hoopte, maar deze reactie is nergens voor nodig.

Goedendag NS,

Ik vraag mij nog steeds af wanneer het nacht net (aansluiting ) een keer word aangepast.is er een besef dat er na 24.00 nog steeds erg veel mensen naar of van hun werk komen ? Ziekenhuis medewerkers /horeca /theater film /etc etc ,mijn traject is Den Haag leiden .na 00.30 gaat er 1 trein per uur vanaf Hollands spoor , stel ik mis die trein dan gaat hij pas om half 2 / half 3 etc. Wat mij altijd erg verbaasd is dat het dan mega druk is aan reizigers /forensen in het de nachtdienst die vanuit hun werk naar huis willen. Wanneer gaat dit nachtnet eens op de schopstoel. Daar bedoel ik mee, een trein die vertrekt om het half uur ipv een uur wachten.

Nu sinds december op veel plaatsen in Nederland de treinen zelfs overdag om het uur rijden lijkt me dit verzoek wat onrealistisch.

En wat bedoelt u met NS moet naar 2040 kijken? De trend is dat er steeds minder treinen voor steeds minder reizigers gaan rijden dus cynisch gezegd speelt NS met uurdiensten juist in op de toekomst.

Reputatie 7
Badge

Dus de visie uit de jaren 80 ™️ nu 2023 of verder in de toekomst kijken stel 2040 ? Daar gaat dus niets in veranderen ? Wouw ! NS  een bedrijf dat niet vooruit kan kijken ? Stug blijft hangen in een veroudert systeem ? Omdat dat nu eenmaal zo gaat en niet is te veranderen dat is wat u zegt. Nou ja prima , fijn houden dan zo. Succes met het vinden van personeel.

Voor het geval het niet helemaal duidelijk was uit de omschrijving naast mijn gebruikersnaam: Ik maak het beleid niet, maar weet wel wat er speelt en dat probeer ik uit te leggen. Dat mijn antwoord u niet bevalt, had ik al wel verwacht, maar zo tekeer gaan is nergens voor nodig.

 

 

Nu sinds december op veel plaatsen in Nederland de treinen zelfs overdag om het uur rijden lijkt me dit verzoek wat onrealistisch.

En wat bedoelt u met NS moet naar 2040 kijken? De trend is dat er steeds minder treinen voor steeds minder reizigers gaan rijden dus cynisch gezegd speelt NS met uurdiensten juist in op de toekomst.

De verwachting is nog steeds dat het aantal reizigers weer gaat toenemen Tamzin, maar niemand heeft een glazen bol die kan zien hoe we in 2040 reizen.  Mijn verwachting is wel dat we dan geen Tamzin meer hebben op deze community, net als dat er veel anderen verdwenen zullen zijn als de community dan nog bestaat.

Reputatie 7
Badge +3

Mijn ervaring is dat late treinen en nachttreinen over het algemeen bevolkt wordt door stappers. Forenzen zijn er dan nauwelijks. Werkenden met wisselende diensten/nachtdiensten gaan nauwelijks met OV, omdat dat met hun werktijden niet te doen is. Wanneer je halfuursdiensten de hele nacht door op traject Den Haag-Leiden zou invoeren, dan wil men dat ook op andere trajecten. En dan rijden er straks ‘dure’ treinen rond voor een handjevol reizigers.

Dus omdat u uw trein wel eens mist moet de frequentie omhoog 🤷🏻‍♂️

Reageer