Skip to main content

Ik krijg een mail van NS over de verbeteringen die per 15 december worden doorgevoerd in de nieuwe dienstregeling, dus ik was vol verwachting. Echter, toen ik in de reisplanner keek wat dit voor mijn dagelijkse werk-kantoor reis betekent, zag ik tot mijn schrik dat de directe verbinding tussen nieuw-vennep en zaandam niet meer voorkomt en dat ik om 12 minuten later aan te komen ook nog eens 2 keer moet overstappen (met dus twee keer kans op nog meer vertraging). Is dit tijdelijk of betekent de nieuwe dienstregeling voor mij (en velen met mij) geen verbetering, maar een verslechtering?

Het is bij elke nieuwe dienstregeling zo dat het voor sommige reizigers beter uitvalt, maar voor sommige reizigers ook slechter. In uw geval gaat de rechtsreeks stoptrein niet meer en zal u inderdaad 2 keer moeten gaan overstappen. Niet prettig, maar ik denk ook echt niets meer aan te doen voor 2025. 

Indien u in 2026 verandering zou willen zou ik in ieder geval de mensen op uw station mobiliseren om hierover klachten in te dienen. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat voor andere reizigers op uw station de verandering wel gunstig uitpakt. 


Het is bij elke nieuwe dienstregeling zo dat het voor sommige reizigers beter uitvalt, maar voor sommige reizigers ook slechter. In uw geval gaat de rechtsreeks stoptrein niet meer en zal u inderdaad 2 keer moeten gaan overstappen. Niet prettig, maar ik denk ook echt niets meer aan te doen voor 2025. 

Indien u in 2026 verandering zou willen zou ik in ieder geval de mensen op uw station mobiliseren om hierover klachten in te dienen. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat voor andere reizigers op uw station de verandering wel gunstig uitpakt. 

Net nog even gekeken maar die verbinding is inderdaad wel extreem verslechterd. Deze week dus nog een rechtstreekse trein in 28 minuten. Vanaf volgende week dus 2 keer overstappen en 40 minuten reistijd. Geldt natuurlijk ook voor de mensen uit Sassenheim. 12 minuten extra is een reistijd toenamen van 40%. Er is wel een mogelijkheid om één keer over te stappen maar dan heb je dus een wachttijd van zo'n 20 minuten in Hoofddop en duurt de reis 53 minuten. 

 

Vandaag

 

Volgende week

 

 


12 minuten extra is een reistijd toenamen van 40%.

Je kunt percentages niet gebruiken voor variabele start- en eindpunten.

Percentages zijn een relatief begrip en reistijd hangt af van factoren die niet linear zijn.


Wat een vervelende achteruitgang!

Ik ben overigens bang dat klagen geen zin heeft. Het concept zoals dat toegepast wordt tussen Hoofddorp en Amsterdam/Zaandam zal de situatie zijn tot na 2030...


Wat een vervelende achteruitgang!

Ik ben overigens bang dat klagen geen zin heeft. Het concept zoals dat toegepast wordt tussen Hoofddorp en Amsterdam/Zaandam zal de situatie zijn tot na 2030...

Cru gezegd heb je winnaars en verliezers met de nieuwe dienstregeling. Vooral ten noorden van Amsterdam Centraal hebben sommigen gewoon pech. 


Ik moet regelmatig werken tot middernacht en om dan van hilversum mediapark in amsterdam te komen moet ik nu 2x overstappen waarvan 1x 20 min in duivendrecht wachten en dat na middernacht om 00.39 uur en dan heb ik pas om 00.59 een trein naar Amsterdam CS. Ik ga er nu 2x zo lang over doen en moet 2x overstappen waar ik eerder rechtstreeks reisde.
Wie dit verzonnen heeft , heeft echt onder een steen geleefd.
Wie heeft er nu trek in om ver na middernacht nog eens 20 min te moeten wachten op n vreselijk station als Duivendrecht?  Lekker als t sneeuwt of de temperatuur ver onder vriespunt ligt.

Wil de NS op deze manier klanten kwijt want daar lijkt t wel op. Ik moet echt gaan nadenken of ik nog wel ns-klant wil blijven want dit us voor mij niet te doen. 



Ik vind het zeker geen verbetering…..waar ik eerst nog wel eens op de zondagochtend een directe trein had naar Leiden CS, moet ik nu 3 x overstappen. 
En dat is niet het enige dat verslechterd is, merendeels van de reizen die ik vanaf nu wil maken richting het westen, zal ik 2 tot 3 keer over moeten stappen, en al heb ik gezien dat het soms qua tijd niet veel verschil maakt, maar het zelfstandig met de trein reizen zit er niet meer in (en ook niet met NS assistentie, want het elke keer moeten '’verhuizen'’ en overstappen zal zijn tol eisen). 
Balen..


Zelf woon ik in Sassenheim. Net als menig persoon hierboven is deze verbinding echt verschrikkelijk geworden. Niet alleen moet je 2x overstappen, maar je moet ook nog eens rennen op Hoofddorp om de trein te kunnen halen. Simpelweg verschrikkelijk. 


Ik moet regelmatig werken tot middernacht en om dan van hilversum mediapark in amsterdam te komen moet ik nu 2x overstappen waarvan 1x 20 min in duivendrecht wachten en dat na middernacht om 00.39 uur en dan heb ik pas om 00.59 een trein naar Amsterdam CS. 


Wie heeft er nu trek in om ver na middernacht nog eens 20 min te moeten wachten op n vreselijk station als Duivendrecht?  Lekker als t sneeuwt of de temperatuur ver onder vriespunt ligt.

Wil de NS op deze manier klanten kwijt want daar lijkt t wel op. Ik moet echt gaan nadenken of ik nog wel ns-klant wil blijven want dit us voor mij niet te doen. 

Kan het me heel goed voorstellen. Maar er zal niks veranderen. U hebt gewoon pech en moet het ermee doen. Ik had zelf eerder ook een slechte verbinding, moest gemiddeld 3x per week 's avonds laat op een koud station 24 minuten wachten op een overstap. En dat voor een relatief korte afstand. Ik was er ontzettend veel tijd mee kwijt als je alles optelt per week. 's Avonds om 23.00 uur als ik klaar ben met werken, ga ik echter niet meer die afstand in weer en wind door bosrijk gebied fietsen naar huis. Antwoord dat ik kreeg op mijn opmerking om volgend jaar naar deze verbinding te kijken, was dat het niet anders kon. En dat het ook weinig mensen betrof die die reis maakten, dus helaas gewoon pech. Gelukkig werk ik nu elders en ben ik niet meer afhankelijk van NS op deze verbinding, want die is nog steeds hetzelfde.


Reageer