beantwoord

nieuwe trajecten

  • 4 December 2023
  • 1 reactie
  • 76 Bekeken

Al 10 jaar hoop ik op een tweede rechtstreekse trein van Apeldoorn naar Amsterdam Zuid. Ik heb nu maar 1 mogelijkheid per uur.

De trein met overstap in Amersfoort schijnt geen officiele verbinding te zijn. Dit moet wel de slechtste overstap van de NS in Nedrland zijn. Ik neem deze al jaren niet meer.

Is er een mogelijkheid dat er een tweede rechstreeks trein van Enschede naar Schiphol komt.

 

bvd voor uw reactie

icon

Beste antwoord door Tochjo 4 December 2023, 15:50

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

De verbinding met overstap in Amersfoort is wel een officiële verbinding, in zoverre dat hij in de reisplanner verschijnt en NS ervan uitgaat dat de overstap haalbaar is. In de praktijk is de betrouwbaarheid ervan natuurlijk minder dan bij een rechtstreekse verbinding, maar NS vindt dus dat er wel twee reismogelijkheden per uur zijn voor Apeldoorn-Amsterdam Zuid.

Twee rechtstreekse treinen richting Amsterdam Zuid verplaatst het probleem: dan krijgen reizigers van Apeldoorn richting Utrecht en verder altijd te maken met een overstap. Nu hebben zij eveneens elk uur een rechtstreekse reismogeijkheid en een reismogelijkheid met overstap. Het zou uw probleem dus oplossen, maar een ander probleem veroorzaken.

Er zijn mij ook geen plannen voor toekomstige wijzigingen bekend voor uw traject.

Reageer